2008-11-08, 01:09
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Liksom diverse riktigt otrevliga sjukdomar..

Om en enda blodåder till brister så bör du uppsöka en kompetent läkare snarast.
Jo, men jag tänkte att om han nyligen varit förkyld kanske han käkat en massa Treo.
Citera
2008-11-08, 01:42
Medlem
Eliza CTs avatar
Fick du stopp på näsblödningen snabbt? Hur gjorde du? Du har varit förkyld och troligen haft snuva och nysningar mm som hör till en infektion. Kanske blödningen beror på irriterade slemhinnor.
Skulle det hända flera gånger inom närmaste tiden ska du givetvis tala med en läkare.
Mvh
Citera
2008-11-08, 10:23
Bannlyst
Den STORA tråden om huvudvärk och näsblod!

Huvudvärk är ett vanligt vardags bekymmer som nästan alla har haft så vad gör ni när ni har huvudvärk?

Näsblod är också ett vardags bekymmer vad gör ni när ni har näsblod?

Ni får gärna skriva vad ni gör om ni är på stan eller hemma.
Skriv hur bra det du gör funkar och hur länge det tar för att få huvudvärken/näsblodet att försvinna.

Tack på förhand hoppas att det här blir en rolig tråd
Citera
2008-11-08, 10:29
Bannlyst
...

Jag kan börja då för att få igång tråden lite.

*Huvudvärk=En alvedon + sova 2timmar i mörker=Nästan helt borta.
*Näs blod=Låter blodet droppa i handfat och torkar av slutar rinna efter 4min.

Huvudvärk på stan då försöker jag ta mig hem, om inte jag gör något viktigt eller när huvudvärken inte är så stark.
Näsblod på stan får det bli gamla bommull/papper i näsan tilfälligt.
Citera
2008-11-08, 11:55
Medlem
Rutigs avatar
Huvudvärk = 2x Panodil och sedan fortsätta som vanligt fram tills att huvudvärken har försvunnit
Näsblod = Torka och sedan papper/bomull i näsan
Citera
2008-11-08, 12:07
Medlem
Nennenes avatar
Finns redan en tråd om näsblod.......läs där

https://www.flashback.org/showthread.php?t=780548
Citera
2008-11-30, 04:01
Medlem
lätt näsblod

Tja, denna vecka har jag blött näsblod ca 4 ggr. Har aldrig haft några problem med det innan, möjligtvis om jag sovit dåligt en längre period. Men nu senaste månaden har jag varit jätte känslig. Vad beror detta på och hur blir jag av med det?
Citera
2008-11-30, 04:02
Medlem
''

Citat:
Ursprungligen postat av maskimagen
Tja, denna vecka har jag blött näsblod ca 4 ggr. Har aldrig haft några problem med det innan, möjligtvis om jag sovit dåligt en längre period. Men nu senaste månaden har jag varit jätte känslig. Vad beror detta på och hur blir jag av med det?

ät kött
Citera
2008-11-30, 04:02
Medlem
requiem1s avatar
dålig sömn eller så kanske du petar dig i snoken för mycket
Citera
2008-11-30, 04:04
Medlem
supermassives avatar
Det har inte varit väldigt kallt ute då? Det kan kanske vara en bidragande orsak. Min bror har alltid haft lätt att blöda näsblod sen han var ett par år. Och värst var det på vintern. Det kanske är så med dig nu också?
Citera
2008-11-30, 13:17
Medlem
äter rätt mycket kött.

Sover 7-8 timmar per natt, petar i näsan gör jag inte om jag inte kan andas

Att kylan skulle göra det låter konstigt tycker jag, för det har inte varit så kallt.
Citera
2008-11-30, 13:17
Medlem
2MissMes avatar
Torra slemhinnor kan vara en anledning, t.ex. beroende på torr luft eller nässpray. Du kan prova Nozoil eller AD-vitamin olja som båda finns på apoteket. (AD-vitamin kanske låter lite konstigt men jag rekommenderas det av en Öron-, näs-, halsläkare. A-vitamin är ju bra för slemhinnorna så det kanske ger en dubbeleffekt.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in