Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-07, 17:47
  #13
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gibbsso
Hon vill att vårt förhållande ska fungera. Hon vill att jag ska välja den närmre orten så vi kan vara varandra så nära som möjligt. Vi har pratat om det här, och jag har sagt att jag också vill samma sak, men den senaste tiden har jag börjat tveka.

Jag tvekar överhuvudtaget om det kommer fungera 20 mil ifrån varandra under 5 år, och då borde det vara lika bra att plugga där jag vill.

Både jag och den här tjejen kommer verkligen må dåligt över det här, så det är inte lätt. Jag får helt enkelt tänka över allt 1000 gånger, och sedan ta diskussionen i April innan sista ansökningsdatum..

Vi har redan planerat resor i sommar, bor med varandra och är med varandra varje dag. Det är en otroligt jobbig sits.

Börja diskutera redan innan är mitt förslag.

Menar varför vänta tills i april? Rent idiotiskt.
Citera
2012-03-07, 18:17
  #14
Medlem
MilkywayBobs avatar
Det är jobbigt förstår jag. Ni kommer att bo så pass nära varandra att ni kan ses lite då och då men så pass långt borta att ni inte får möjlighet att vara med varandra kontinuerligt. Det är tufft.

Men försök att snacka med henne. Vänd lite på steken. Vad har hon att förlora på att bo i en annan ort med dig? Visst har hon en bostadsrätt, men den kan hon antingen hyra ut eller så kan du stå för hyran på den nya bostaden och behålla bostaden i den gamla staden.

Du ska heller inte vara helt kompromisslös å andra sidan. Så som jag ser det har ni ett par olika alternativ:
1. Hon flyttar med dig till orten som ligger i närheten, det är nära hem för henne.
2. Du flyttar dit själv och ni satsar på förhållandet. Med tiden kanske hon flyttar med dig.
3. Du flyttar längre bort men får acceptera att ni kommer att pendla till varandra varannan gång.
4. Ni gör slut. Det är absolut inte roligt i den sitsen ni är då ni älskar varandra. Gör inte det.
Citera
2012-03-07, 21:05
  #15
Medlem
sister.fockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilkywayBob
Det är jobbigt förstår jag. Ni kommer att bo så pass nära varandra att ni kan ses lite då och då men så pass långt borta att ni inte får möjlighet att vara med varandra kontinuerligt. Det är tufft.

Men försök att snacka med henne. Vänd lite på steken. Vad har hon att förlora på att bo i en annan ort med dig? Visst har hon en bostadsrätt, men den kan hon antingen hyra ut eller så kan du stå för hyran på den nya bostaden och behålla bostaden i den gamla staden.

Du ska heller inte vara helt kompromisslös å andra sidan. Så som jag ser det har ni ett par olika alternativ:
1. Hon flyttar med dig till orten som ligger i närheten, det är nära hem för henne.
2. Du flyttar dit själv och ni satsar på förhållandet. Med tiden kanske hon flyttar med dig.
3. Du flyttar längre bort men får acceptera att ni kommer att pendla till varandra varannan gång.
4. Ni gör slut. Det är absolut inte roligt i den sitsen ni är då ni älskar varandra. Gör inte det.

Jag håller med, det finns verkligen fler alternativ och det bästa är att ni börjar prata om det redan nu. Visst är det jobbigt med distans, vet personligen inte om jag skulle klara det, men det är ännu jobbigare att inte få vara med den man älskar överhuvudtaget. Kämpa och ge inte upp än, försök att lösa det tillsammans!
Citera
2012-03-08, 08:57
  #16
Medlem
Chainlesss avatar
Hej!
Jag har vart i en nästan identisk sits. Det slutade med att jag flyttade och sen gjorde slut med sambon efter någon vecka i den nya staden. Distans är svårt när man tidigare har bott ihop - det bubblade upp mycket svartsjuka från hans sida. Vårt förhållande gick från att vara rätt bra till katastrof eftersom han inte kunde hantera att vi var ifrån varandra.

Jag har också djur som gör att jag inte kan åka bort hur som helst, det gör att något på distans inte funkar i längden. Jag hade samma tankar som dig, att 5 år på distans är för lång tid, men jag tror att man kan lösa det om man verkligen tycker om den andra.

Det bästa tror jag är att prata med henne och förklara att du vill plugga vidare i en stad som ligger 30 mil bort. Sen låta henne välja hur hon tycker att ni ska fortsätta framåt. Tänk på att påpeka att du inte vill lämna henne utan att du vill plugga vidare, utvecklas och därför flytta. Lycka till! Prata med henne så fort som möjligt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback