Ja jäklar, dessa urinvägsinfektioner... Får dem själv innan VARJE lingonvecka, då ph i snippan ändras och levnadsvillkoren för bakteriefloran ändras (till deras fördel, får man nog i mitt fall anta). Så fort jag känner minsta tecken på att en smarrig UVI annalkas går jag ut och köper två kilo apelsiner och tvingar i mig hela härligheten. Pisset som kommer ut i riklig mängd efter ca en timme är rentav så giftigt att jag varje gång överraskas av att det inte frätt sönder emaljen i toaletten. Att pressa i
en ynka citron i en kanna vatten är lika effektivt som en fis i rymden

. Ska man överlista en UVI är det hårdt artilleri som gäller. Strike before they do, så att säga.
UVI beror inte alls alltid på bakterier från tarmen (oftast E-coli och dyl) och analsex behöver sällan vara involverat, FYI. Ofta beror infektionerna på Stafylokocker, och dessa små djävlar finns ÖVERALLT, tex över hela huden, i näsan, i luftvägar, i jord, hans kuk, din fitta... Du förstår problemet. Använder ni någon form av glidmedel

? För det kan bli riktigt jävligt. Oavsett vad du gör kommer lite av den där sexvallan komma upp i ditt urinrör, och dåååå blir bakterierna (de som redan finns där eller de som fördes dit av glidmedlet) glada. Den naturliga fittsaften kan ge upphov till samma problem. Så se till ett pissa efter knull! Du får ju iaf fall bort gegget i urinröret.
Å se för satans skull till att gå till vårdcentralen och ta ett pisseprov, så att du får reda på vad det är för någon typ av bakterie som har flyttat in i din blåsa/ ditt urinrör.