• 1
  • 2
2012-03-06, 22:27
Medlem
Vet inte om tråden ligger på rätt ställen, men i alla fall.
Tänkte lite på hur jag ska framhäva hela magen
Alltså om man skulle ta och operera bort de understa revbenen för att lättare framhäva de övre magrutorna, det kanske låter helt galet idiotiskt men , jag vill endast seriösa svar tack!

Mvh Mikael
Citera
2012-03-06, 22:31
Medlem
martin883s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmborn
Vet inte om tråden ligger på rätt ställen, men i alla fall.
Tänkte lite på hur jag ska framhäva hela magen
Alltså om man skulle ta och operera bort de understa revbenen för att lättare framhäva de övre magrutorna, det kanske låter helt galet idiotiskt men , jag vill endast seriösa svar tack!

Mvh Mikael

Ta bort kanske
Citera
2012-03-06, 22:34
Medlem
Adhdkillers avatar
Men dra en jävla fettsugning då
Citera
2012-03-06, 22:37
Medlem
Kroesmanns avatar
Även om det av någon anledning skulle framhäva magmusklerna så är chansen enormt liten att en läkare skulle ta på sig att operera bort ett revben av kosmetiska skäl.
Citera
2012-03-06, 22:54
Medlem
xDs avatar
Jo, men gör du det. Jag kan bara tänka mig vilken hösäck du skulle bli utan revben..
Citera
2012-03-06, 22:56
Medlem
Flashen1961s avatar
Varför inte använda en korsett istället? Du kan forma kroppen som du vill ha den och det utan nån operation.
Citera
2012-03-06, 23:00
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Palmborn

Ta och spana på lite anatomibilder hur magmusklerna sitter fast, och förklara sedan hur borttagning av de understa revbenen skulle påverka synligheten av magmusklerna...
Citera
2012-03-06, 23:35
Medlem
Läste att tjejer opererade bort nedersta revben för att se smalare ut/ ha smalare midja.
Men på vilket sätt skulle det framhäva magrutor????
Citera
2012-03-06, 23:45
Medlem
Synovialledens avatar
Du har mitt fulla stöd-.- När jag är färdigutbildad läkare om 5 år ska jag personligen operera bort varenda kroppsdel du ber om!
Citera
2012-03-07, 09:27
Medlem
SiSeniors avatar
Det hade sett förjävligt ut. Dessa utom ska vi inte prata om vilken skada lungorna skulle kunna ta om du tar bort några revben.
Citera
2012-03-07, 09:33
Medlem
Teddows avatar
Om du är trummis och ska använda revbenen som trumpinnar medan någon smörjer in dig i oxblod så är jag för, annars anser jag att det är waste.
Citera
2012-03-07, 10:31
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mila
Läste att tjejer opererade bort nedersta revben för att se smalare ut/ ha smalare midja.
Men på vilket sätt skulle det framhäva magrutor????

Cher lär ha gjort bl.a denna galenskap. Det är helt sinnessjukt att bara komma på idén. De raka magmusklerna har, som pezrulezhaakon antyder, inget att göra med de två nedersta sk flytande revbenen. Att börja kapa på dessa är rena galenskaperna då dessa bl.a utgör fäst- och ursprungspunkter till bl.a de sneda bukmusklerna, M. quadratus lumborum mm. Jag skulle inte själv vilja att någon klantig läkare går in där och tex råkar skada nerven till sistnämnda muskel. Det är bl.a den som går i kramp vis sk ryggskott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in