Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-06, 21:23
  #1
Medlem
Mina paralyser verkar komma i perioder. För ca 2 månader sedan avslutades en period på ungefär 1 månad där jag hade paralyser varje natt. Jag får aldrig några problem med andning eller känner att någon riktigt håller fast mig etc. Hör sällan heller ljud utan ser bara saker, hemska ansikten, oftast i form av ett ansikte som svävar över sängen mer än "hela personer". Detta händer också men inte lika ofta.

Det konstiga med de hela är att jag nästan aldrig får några paralyser när jag sover med någon eller sover borta. Har fått de en gång och de var i samband med att jag genomgått en operation samma dag. Då hamnade jag i en paralys så fort jag blundande, 8-10 st (samtliga utan hallucinationer) innan jag faktiskt lyckades somna på riktigt. Blev väckt varje gång då jag fortfarande kunde kontrollera andningen och bara började andas snabbt för att hon skulle förstå att jag ville bli väckt.

Men en bit in i den senaste perioden med paralyser, när jag blivit lite mer trygg i de hela och faktiskt lärt mig att bara sluta försöka vakna så sker märliga saker. Kroppen börjar skaka, en konstig känsla som inte går beskriva uppstår och de kan nästan kännas som om man är påväg att lyfta från sängen. detta är en mycket underlig känsla som man nästan vill ska fortsätta men när den är som starkast vaknar man självklart. upplever någon annan detta?
Citera
2012-03-07, 14:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _jans_
Mina paralyser verkar komma i perioder. För ca 2 månader sedan avslutades en period på ungefär 1 månad där jag hade paralyser varje natt. Jag får aldrig några problem med andning eller känner att någon riktigt håller fast mig etc. Hör sällan heller ljud utan ser bara saker, hemska ansikten, oftast i form av ett ansikte som svävar över sängen mer än "hela personer". Detta händer också men inte lika ofta.

Det konstiga med de hela är att jag nästan aldrig får några paralyser när jag sover med någon eller sover borta. Har fått de en gång och de var i samband med att jag genomgått en operation samma dag. Då hamnade jag i en paralys så fort jag blundande, 8-10 st (samtliga utan hallucinationer) innan jag faktiskt lyckades somna på riktigt. Blev väckt varje gång då jag fortfarande kunde kontrollera andningen och bara började andas snabbt för att hon skulle förstå att jag ville bli väckt.

Men en bit in i den senaste perioden med paralyser, när jag blivit lite mer trygg i de hela och faktiskt lärt mig att bara sluta försöka vakna så sker märliga saker. Kroppen börjar skaka, en konstig känsla som inte går beskriva uppstår och de kan nästan kännas som om man är påväg att lyfta från sängen. detta är en mycket underlig känsla som man nästan vill ska fortsätta men när den är som starkast vaknar man självklart. upplever någon annan detta?

Har själv upplevt detta, liknande upplevelser som du just beskrev.
Jag sökte like på google/youtube och fann något mycket intressant:
http://www.youtube.com/watch?v=_B3KU...el_video_title
http://www.youtube.com/watch?v=PWRp2...el_video_title


Jag har en förklaring på detta som många antagligen kommer hyckla mig för, men här är vad jag tror och vad jag har kommit att förstå.

Eftersom jag tror på Gud är min uppfattning att dessa "attacker" som du, jag och många andra upplever dagligen har att göra med fallna änglar aka. (demoner). Typiskt samband för personer som har upplevt detta är att man antingen gjort något ockult, sök information om olika religioner/ockult/alienologi som inte har med Kristendom/Jesus Kristus att göra. Man har så att säga (öppnat en dörr) för dessa onda krafter.
Något att notera är att många som har upplevt s.ka "alien obductions" har samma symptomer som de med "sleep paralysis". I vissa fall behöver inte ens den som blir utsatt för attackerna vara den som öppnat dörren, ibland kan det vara släkt/vänner som är involverad i något ockult t.ex.

Attackerna började för mig under en period då jag hade tappat tron på Gud och sökt mig till alternativa religioner/ockult/alienologi.
Jag fick dessa attacker ungefär en gång i veckan på samma veckodag varje gång. Natten från fredag till lördag (och nej, jag hade inte tagit droger/alkohol eller lidit av sömn/mat/vätskebrist). Jag kunde se mörka gestalter och hemska ansikten. Fick också en känsla av att något tryckte på mitt bröst. Samt har jag haft känslan av att något/någon försökte strypa mig, mitt täcke drogs faktiskt över min hals vid ett tillfälle och gjorde det svårt att andas.
I min desperation ropade jag på Gud i mina tankar och genast upphörde attacken. Jag fick det att sluta genom att kalla på Jesus Kristus.
Attackerna slutade direkt när jag kallade på Jesus. Efter några attacker började jag söka på internet efter förklaringar och hittade de ovanstående länkarna med många vittnesmål på liknande upplevelser från människor över hela världen. När jag började greppa vad som faktiskt var orsaken bad jag till Gud att attackerna skulle sluta.
Jag måste tillägga att dessa attacker var något av det mest läskiga jag någonsin upplevt och jag har upplevt en hel del för att vara ärlig.

Idag är jag högst troende och säker på att Gud finns (inte bara pga att attackerna slutade, har upplevt mycket mer som stärkt min tro på Gud)

Det jag kan rekommendera till alla som upplevt detta är att pröva att be till Gud, även om ni är en renblodad ateist. Be Gud att stänga eventuella dörrar som ni/släkt/vänner kan ha öppnat.

P.S Alla som kommer att hata. Om ni inte tror på Gud så fine, Gud gav er fri vilja. Jag kan bara be er att inte hata mig eller min tro. Världen blir inte bättre av att ni hycklar och dumförklarar mig.
Om alla skulle följa Jesus Kristus och vad som står i Biblen skulle det inte finnas krig eller hat.

Hoppas jag har hjälp och att attackerna slutar, vet själv hur läskigt det är.

// En vän
Citera
2012-03-09, 14:06
  #3
Medlem
Jag fick ganska ofta sådana där "attacker" när jag var liten men aldrig nu för tiden om jag inte har feber. Men jag hallucinerade aldrig, vilket är jävligt skönt.
Jag lärde mig också hur jag kunde vakna upp ur dom här som också funkade i mardrömmar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback