• 1
  • 2
2012-03-05, 20:49
Medlem
Det brjade med en vanlig kvll med grabbarna vi var och frfestade hos en kompis, sedan drog ngra vidare, ja knde att ja brjade bli pverkad precis i samma takt som jag brukar ungefr, hade tit lagomt osv. Sen kom vi vidare p en fest med ngra tjejer. jag knde mig fortfarande under kontroll och minns att mitt groggvirke tog slut (cola).

Blandade en ny grogg med prondricka som hade samma frg som vin, och i den vevan kommer ngra ldre killar som jag vet att iallafall 1 av dom hller/hllt p med droger. Precis innan det knde ja mig mer n salongspverkad men end allt under kontroll, dr slutade det. Minns nstan ingenting efter ja druckit upp det glaset. Det r nstan helt bortblst allt som hnde.

Frst kom ja inte p ngon anledning varfr ngon skulle droga mig som kille osv, och tnker nu i efterhand att dom kanske tagit fel p min grogg och tjejernas vin?

Ska frska frklara s gott jag kan vad jag upplevde har vldigt svagt minne av kvllen. Frst hade ja gtt frn festen helt ensam och in mot stan det r kanske 5 km (Verkligen inte likt mig att g ifrn gruppen sjlv) Nr ja gtt halvvgs s hmtar mina kompisar upp mig, (Minns inget av bilfrden) dom sa att ja skulle med p krogen, minns att ja stog i kn men gick aldrig in (Minns inte varfr, men inte heller likt mig) Efter det gick till en tjej kompis som ja knner bra och frga om ja kunde slagga dr, tydligen s bertta ja hur dum i huvet alla var, sedan dckade jag. (Inte heller likt mig att "hata")

Och nu till alkholen att gra, lmnade spriten innan ja gick s ringde upp och frga min kompis hur mycket ja druckit igentligen och ja hade druckit mellan en kvarting och en halva. I vanliga fall kan ja dricka en halva utan problem och en 70s blir fr mycket, r ute ganska ofta s har ganska hg alkoholtolerans, ven det borde ju peka p att ngot annat n alkohol varit inblandat? S jusst nu knner ja mig relativt sker p att det inte bara var en fylla... Och alla gnger annars har jag ALLTID spytt innan jag blivit i nrheten av sdr borta. Men den hr gngen spydde jag precis innan jag somnade, och knde mig inte heller ett dugg bakis dagen efter, vilket r vldigt konstigt om ja druckit mig sdr borta som jag var.

1. Ngon som knner igen sig och vet vad de kan ha varit fr drog? Eller var det bara en sjuk snefylla?
2. Kan jag g till polisstationen och kolla upp mig om jag blivit drogad utan att f ngot straff om de skulle varit s jag blivit det?
3. Om ja skulle blivit det skulle det ens sitta kvar i blodet eller vad man nu rknar om detta skedde i lrdags och jag gr dit imorgon (tisdag)?

Sry fr wall of text men vill frklara s gott jag kan.
Senast redigerad av IMG666 2012-03-05 kl. 20:56.
Citera
2012-03-05, 21:01
Medlem
Subject9s avatar
Ifall det var droger i ditt glas s skulle det inte slagit fre cirka 25-45 minuter senare, eftersom att droger inte tas upp snabbare n s via oralt intag. Tnk p att alkohol kan sl helt olikt frn hur det brukar gra (vilket r ngot som mnga verkar glmma, eller helt enkelt inte vet) och det r vldigt ofta som folk direkt antar att de blivit drogade nr minsta skillnad uppstr. Alkohol kan ibland (fr vem som helst) orsaka en hel rad konstiga beteenden samt biverkningar som inte alls r vanliga men som hnder d och d.

Av din beskrivning att dma s lter det inte som om ditt beteende stmmer verens med ngon speciell drog. Men ifall du knner fr att vara 100% s ska du ju s klart g till lkaren och sga att du tror dig blivit drogad och vill gra ett drog-test (de har tystnadsplikt, ifall du nu inte vill g vidare till polisen med informationen).
Citera
2012-03-05, 21:06
Medlem
Subject9s avatar
Ifall det r ngon drog du blivit utsatt fr dock, s r det benzos. Men det lter orimligt fr du borde ha blivit helt okontrollerbar och med tanke p mngden alkohol du fick i dig s borde du ftt vldigt vldigt tydliga symptom som dina vnner direkt borde mrkt.
Citera
2012-03-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subject9
Ifall det r ngon drog du blivit utsatt fr dock, s r det benzos. Men det lter orimligt fr du borde ha blivit helt okontrollerbar och med tanke p mngden alkohol du fick i dig s borde du ftt vldigt vldigt tydliga symptom som dina vnner direkt borde mrkt.
Jag kanske fr g och kolla hos en lkare d... Ass mina vnner han ju inte reagera s mycket fr att ja gick dr ifrn, sen kte ja bara bil med dom en kort bit. Men de du sger att droger skulle ta 20-25 minuter gr mig lite osker eftersom efter groggen eller halva groggen eller ngonting r dr ja inte kommer ihg iprincip ngot och innan de knde ja mig ganska normal end. Men om man tappar minnet sdr "djupt" kan de inte hnda att det innan drogens rus har man glmt bort lite av ocks?
Citera
2012-03-05, 21:32
Medlem
Subject9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMG666
Jag kanske fr g och kolla hos en lkare d... Ass mina vnner han ju inte reagera s mycket fr att ja gick dr ifrn, sen kte ja bara bil med dom en kort bit. Men de du sger att droger skulle ta 20-25 minuter gr mig lite osker eftersom efter groggen eller halva groggen eller ngonting r dr ja inte kommer ihg iprincip ngot och innan de knde ja mig ganska normal end. Men om man tappar minnet sdr "djupt" kan de inte hnda att det innan drogens rus har man glmt bort lite av ocks?

Allts jag kan faktiskt inte sga att det lter som om du blivit drogad, man fr VLDIGT karakteristiska drag p bensos kombinerat med alkohol, och minnesfrlusten brukar vara mer total n det du beskriver. (Den gngen jag rkade utstta mig fr den kombon s tappade jag 100% av minnet frn att ruset slog till att jag vaknade, minns inte ens sm bitar, och det var i mycket mindre mngd alkohol n du drack).

Dina vnner borde ha mrkt det helt enkelt, allt annat knns helt orimligt. Den hr killen du knner som anvnder droger, eller killens om du "vet" anvnder droger, r han en sdan person som har rykte om sig att droga ner tjejer fr att utnyttja dem sexuellt? Jag anvnder droger sjlv och r ofta runt p krogmilj men det betyder ju verkligen inte att jag (eller ngon annan jag knner som tar droger, vilket r ganska mnga) frsker droga ner folk.

Frn min egen kunskap och erfarenhet s skulle jag sga att det lter hgst orimligt, men som sagt s kan du ju prova med lkaren ifall du vill vara helt sker. Det lter mest som om du ftt en snedtndning p alkohol.
Citera
2012-03-05, 21:42
Medlem
Citat:
Allts jag kan faktiskt inte sga att det lter som om du blivit drogad, man fr VLDIGT karakteristiska drag p bensos kombinerat med alkohol, och minnesfrlusten brukar vara mer total n det du beskriver. (Den gngen jag rkade utstta mig fr den kombon s tappade jag 100% av minnet frn att ruset slog till att jag vaknade, minns inte ens sm bitar, och det var i mycket mindre mngd alkohol n du drack).

Dina vnner borde ha mrkt det helt enkelt, allt annat knns helt orimligt. Den hr killen du knner som anvnder droger, eller killens om du "vet" anvnder droger, r han en sdan person som har rykte om sig att droga ner tjejer fr att utnyttja dem sexuellt? Jag anvnder droger sjlv och r ofta runt p krogmilj men det betyder ju verkligen inte att jag (eller ngon annan jag knner som tar droger, vilket r ganska mnga) frsker droga ner folk.

Frn min egen kunskap och erfarenhet s skulle jag sga att det lter hgst orimligt, men som sagt s kan du ju prova med lkaren ifall du vill vara helt sker. Det lter mest som om du ftt en snedtndning p alkohol.
Killen som anvnder droger (Det r inte hasch eller marijuana eller svamp eller ngot snt) Han tar sprutor och skit (vet inte vad) men han var inte med dom som hmtade upp mig, knner inte killen som anvnder droger, Han har inget rykte att droga tjejer vad jag vet, men vet att han skryter om sitt droganvndade och r en jvligt blst mnniska verlag. Finns de ingen annan drog som kan ha ett mildare rus n benzo? Jag uppskattar dina svar enormt mycket btw.
Citera
2012-03-05, 21:56
Medlem
Subject9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMG666
Killen som anvnder droger (Det r inte hasch eller marijuana eller svamp eller ngot snt) Han tar sprutor och skit (vet inte vad) men han var inte med dom som hmtade upp mig, knner inte killen som anvnder droger, Han har inget rykte att droga tjejer vad jag vet, men vet att han skryter om sitt droganvndade och r en jvligt blst mnniska verlag. Finns de ingen annan drog som kan ha ett mildare rus n benzo? Jag uppskattar dina svar enormt mycket btw.

Benzo r inte en drog, det r en "typ" av drog likt till exempel centralstimulanter eller opioder. Det du beskriver (frndrad personlighet, minnesfrlust) r karakteristiskt fr alkohol kombinerat med olika typer av benso.

Ifall det r s som du sger, att han r rtt blst, s kan du defentivt utesluta att det skulle vara han som gjorde det. De du ska brja fundera ver r personer som r vldigt diskreta eller som inte har ngon som helst personlig koppling till dig eller ngon av personerna du umgs med. Varfr skulle det vara han och inte ngon annan?

Nu tror jag varken det var han eller ngon annan, utan att du fick en snedtndning p alkohol (knner folk som ftt liknande om n det inte hnder ofta) och p grund av att du inte knde igen ruset s drog du frhastade slutsattser och kombinerade det med dina frdomar runt den hr killen, vilket lett dig till var du r nu. Tror jag : )
Senast redigerad av Subject9 2012-03-05 kl. 21:59.
Citera
2012-03-05, 22:32
Medlem
Hade du ditt glas under uppsikt hela tiden?`om inte hur lnge stllde du ifrn dig den? Knns inte s troligt att ngot skulle hinna lsa upp sig helt och dessutom inte smaka ngot.
Citera
2012-03-05, 22:44
Medlem
Citat:
Benzo r inte en drog, det r en "typ" av drog likt till exempel centralstimulanter eller opioder. Det du beskriver (frndrad personlighet, minnesfrlust) r karakteristiskt fr alkohol kombinerat med olika typer av benso.

Ifall det r s som du sger, att han r rtt blst, s kan du defentivt utesluta att det skulle vara han som gjorde det. De du ska brja fundera ver r personer som r vldigt diskreta eller som inte har ngon som helst personlig koppling till dig eller ngon av personerna du umgs med. Varfr skulle det vara han och inte ngon annan?

Nu tror jag varken det var han eller ngon annan, utan att du fick en snedtndning p alkohol (knner folk som ftt liknande om n det inte hnder ofta) och p grund av att du inte knde igen ruset s drog du frhastade slutsattser och kombinerade det med dina frdomar runt den hr killen, vilket lett dig till var du r nu. Tror jag : )
Knner ju inte killen och har ingen personlig koppling till han heller, men tack fr ditt svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Hade du ditt glas under uppsikt hela tiden?`om inte hur lnge stllde du ifrn dig den? Knns inte s troligt att ngot skulle hinna lsa upp sig helt och dessutom inte smaka ngot.
Hade jag haft under uppsikt hela tiden hade ja inte varit orolig ver nnting av detta, gick p toabesk och d var en kille framfr s kanske 5min ~ och smaken vet ja inte om ja skulle knna skillnad p eftersom d jag tror det kan ha hnt s bytte jag ju grogg virke precis.
Citera
2012-03-06, 00:16
Medlem
Blev under peace n love drogad av ett par killkompisar (jag r kille). Kommer inte ihg ett dyft av kvllen, lite hang over knsla dr jag gick och fick ta reda p alla sjuka saker jag gjort...

Det visade sig att det jag ftt i mig var roppisar iaf... Det som r vrt att nmna r att roppisar pverkar mn och kvinnor annorlunda. De lade sig frmodligen ovanp din fylla fr att p s vis frstrka den... Vilket resulterar i att du blir vldigt berusad och inte kommer ihg ngot. Dremot s frgiftar de inte kroppen p samma stt som alkohol, s du kan se nykter ut och till och med bete dig nyktert.

Mste vart fascinerande att frska f reda p vad du gjorde iaf
Citera
2012-03-06, 00:47
du r nog lite nojjig tror jag. S lnge du vaknade hel och inga skador eller samtal med polisen s br det vara okej?
Citera
2012-03-06, 01:12
Medlem
theshades avatar
Det fanns inget motiv.
Det fanns knappt ngot tillflle (du stllde inte ifrn dig glaset ngon lngre period).
Du kan pverkas olika av alkohol beroende p hur du mr, hur mycket smn du ftt etc.
Hela din upplevelse gr att frklara med alkohol.

Du r inte den frsta att dra slutsatsen att du blivit drogad nr du blivit konstigt full.
Jag hade en arbetskamrat (kille, 23 r) som var bombsker p att han blev drogad. Han hade ju bara druckit tta starkl p frfesten och inne p krogen blev han "konstig". Varfr ngon skulle drogat honom kunde han inte heller frklara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in