2012-03-05, 13:43
Medlem
superflash2s avatar
När jag rippar en köpt skiva till datorn måste jag döpa om spåren efteråt för det står bara Spår 01, 02, osv. Men sedan när jag lägger över låtarna till min mobil eller Ipod blir det samma sak igen, d.v.s. spår 01, 02, o.s.v. Aningen jobbigt att gissa sig fram vad låtarna heter.

Någon som vet hur man kan råda bot på detta? Kan ju tillägga att jag använder Windows Media Player när jag rippar.

Tack på förhand
Citera
2012-03-05, 13:44
Medlem
matte782s avatar
har du testat att ripa dom i i-Tunes?
Citera
2012-03-05, 13:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> ÖIT

//Mod
Citera
2012-03-05, 13:48
Medlem
superflash2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte782
har du testat att ripa dom i i-Tunes?

Nej, visste inte ens att man kunde rippa i Itunes men jag ska testa.
Citera
2012-03-05, 14:00
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superflash2
När jag rippar en köpt skiva till datorn måste jag döpa om spåren efteråt för det står bara Spår 01, 02, osv. Men sedan när jag lägger över låtarna till min mobil eller Ipod blir det samma sak igen, d.v.s. spår 01, 02, o.s.v. Aningen jobbigt att gissa sig fram vad låtarna heter.

Någon som vet hur man kan råda bot på detta? Kan ju tillägga att jag använder Windows Media Player när jag rippar.

Tack på förhand
iPods, mobiler och andra mp3spelare läser inte filnamnet utan ID3-taggarna. Ladda ner MP3tagger och fixa till taggarna så blir det bättre.
Citera
2012-03-05, 15:03
Medlem
superflash2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
iPods, mobiler och andra mp3spelare läser inte filnamnet utan ID3-taggarna. Ladda ner MP3tagger och fixa till taggarna så blir det bättre.

Okej, tack så mycket! Det funkade kanoners
Citera
2012-03-05, 15:06
Medlem
BigFatCones avatar
Många rippningsprogram kan läsa information från till exempel CDDB och taggar filerna automatiskt. iTunes har nämnts och det är ett utmärkt verktyg för ändamålet.
Citera
2012-03-05, 15:12
Medlem
superflash2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Många rippningsprogram kan läsa information från till exempel CDDB och taggar filerna automatiskt. iTunes har nämnts och det är ett utmärkt verktyg för ändamålet.

Okej, vad bra Men eftersom jag redan rippat skivorna så tar jag o taggar de förhand, orkar inte att rippa de igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in