• 9
  • 10
2012-03-07, 16:44
Medlem
BRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Negrerna är för lata för att vilja sysselsätta sig med något så ansträngande som skidåkning.

Som med maratonlöpning då... eller?
Citera
2012-03-07, 16:55
Medlem
Apocalyptors avatar
Det är helt enkelt så att svartingar inte hittat till Vasaloppet.
Att kvotera, eller på annat vis gnälla om brister på mångfald(=enfald) stör man den naturliga utvecklingen i världen som kallas globalisering och mångkultur... för den är ett verkligt bevis på att människor och samhällen blir framgångsrika och arbetar bäst ostört.. Eller hur?
Citera
2012-03-08, 00:28
Medlem
ViciousDeliciouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuss-i-lago
Ironi är ju roligt om man faktiskt har en poäng. Er poäng går ju åt skogen för ni har ju gått på en lögn, det finns ingen som whinar över vasaloppet.

Jag predikar inte, jag konstaterar. Vad har PK att göra med det jag säger? Är alla som inte håller med dig, PK? Retard.

Jag har inte sagt något om folk som inte håller med mig.
Och det är du som är retarderad, det är redan konstaterat för längesedan!

Och hur skulle berikarna kunnat träna till vasaloppet OM det visat sig stämma?
Tolkat efter en kamel i öknen?
Citera
2012-03-08, 01:20
Medlem
souvlaki6s avatar
Har kommer mitt konstruktiva forslag pa hur berikarna kan introduceras till skidakning innan de kommit hem till Sverige:

Vi skickar helt enkelt ner tusentals ton sagspan till Somalia sa de har nagot att ova sig pa.

Se klippet sa forstar ni!
http://www.youtube.com/watch?v=oplei0tzJ4w
Citera
2012-03-09, 15:49
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raevunge
Precis som de flesta andra "realister" på I&I så har du svårt med läsförståelsen p.g.a. låg IQ. Det är inte ditt fel, utan det är ärftligt och beror helt enkelt på dina undermåliga gener.

Är inte realist, men tack för din medverkan.
Citera
2022-03-06, 08:28
Medlem
Inga invandrare som åker Vasaloppet, borde ligga i schemat
Citera
2022-03-06, 10:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
Inga invandrare som åker Vasaloppet, borde ligga i schemat
Som ett krav för uppehållstillstånd.
Citera
2022-03-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som ett krav för uppehållstillstånd.

Varför inte, som en morot, frisk luft har ingen dött av.
Citera
2022-03-06, 20:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
Varför inte, som en morot, frisk luft har ingen dött av.
Min linje inom flyktingmottagning har hela tiden varit ett uppfriskande friluftsboende med självhushåll på Ränneslätt. I väntan på att det blir fred i hemlandet & den därpå följande obligatoriska hemfärden.
Citera
2022-03-07, 09:54
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Frågeställningar:

För elit:

- Kan Vasaloppet på sikt försvåra integrationsprocessen? Är det rentav rasism vi har att hantera?

För hurtiga amatörer:

- Hur kan man på enklaste sätt inkludera invandrare att ta sig de 9 milen mellan Sälen och Mora?

För nysvenskar:

- Upplever du dig diskriminerad av Vasaloppet?

I judens spår - för framtida segrar?

1. Sport handlar om intresse och talang. Har invandrarna inget intresse eller talang så kommer de inte utföra den aktiviteten. Har inget med oss vita svenskar att göra hur vissa invandrare utanför europa saknar intresse för det

2. Nej, motivationen sitter hos individen

3. Omöjligt eftersom sport sker oftast under ordnade kontrollerade former så man kan ju inte fuska sig till vinster eller intresset för sporten skidåkning
Citera
2025-08-18, 12:36
Nej Vasaloppet är inte rasistiskt överhuvudtaget. Det är kul och handlar om att ha roligt och utmana sig själv. Att åka 90 KM på skidor är magiskt. När man kommer fram in i mål är känslan helt obeskrivlig.

Tycker dock många fler framförallt med invandrarbakgrund borde prova på Vasaloppet. Helt magiskt och fullkomligt obeskrivligt som sagt.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in