• 9
  • 10
2012-03-07, 16:44
Medlem
BRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Negrerna r fr lata fr att vilja sysselstta sig med ngot s anstrngande som skidkning.

Som med maratonlpning d... eller?
Citera
2012-03-07, 16:55
Medlem
Apocalyptors avatar
Det r helt enkelt s att svartingar inte hittat till Vasaloppet.
Att kvotera, eller p annat vis gnlla om brister p mngfald(=enfald) str man den naturliga utvecklingen i vrlden som kallas globalisering och mngkultur... fr den r ett verkligt bevis p att mnniskor och samhllen blir framgngsrika och arbetar bst ostrt.. Eller hur?
Citera
2012-03-08, 00:28
Medlem
ViciousDeliciouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuss-i-lago
Ironi r ju roligt om man faktiskt har en pong. Er pong gr ju t skogen fr ni har ju gtt p en lgn, det finns ingen som whinar ver vasaloppet.

Jag predikar inte, jag konstaterar. Vad har PK att gra med det jag sger? r alla som inte hller med dig, PK? Retard.

Jag har inte sagt ngot om folk som inte hller med mig.
Och det r du som r retarderad, det r redan konstaterat fr lngesedan!

Och hur skulle berikarna kunnat trna till vasaloppet OM det visat sig stmma?
Tolkat efter en kamel i knen?
Citera
2012-03-08, 01:20
Medlem
souvlaki6s avatar
Har kommer mitt konstruktiva forslag pa hur berikarna kan introduceras till skidakning innan de kommit hem till Sverige:

Vi skickar helt enkelt ner tusentals ton sagspan till Somalia sa de har nagot att ova sig pa.

Se klippet sa forstar ni!
http://www.youtube.com/watch?v=oplei0tzJ4w
Citera
2012-03-09, 15:49
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raevunge
Precis som de flesta andra "realister" p I&I s har du svrt med lsfrstelsen p.g.a. lg IQ. Det r inte ditt fel, utan det r rftligt och beror helt enkelt p dina undermliga gener.

r inte realist, men tack fr din medverkan.
Citera
2022-03-06, 08:28
Medlem
Inga invandrare som ker Vasaloppet, borde ligga i schemat
Citera
2022-03-06, 10:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
Inga invandrare som ker Vasaloppet, borde ligga i schemat
Som ett krav fr uppehllstillstnd.
Citera
2022-03-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som ett krav fr uppehllstillstnd.

Varfr inte, som en morot, frisk luft har ingen dtt av.
Citera
2022-03-06, 20:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
Varfr inte, som en morot, frisk luft har ingen dtt av.
Min linje inom flyktingmottagning har hela tiden varit ett uppfriskande friluftsboende med sjlvhushll p Rnnesltt. I vntan p att det blir fred i hemlandet & den drp fljande obligatoriska hemfrden.
Citera
2022-03-07, 09:54
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Frgestllningar:

Fr elit:

- Kan Vasaloppet p sikt frsvra integrationsprocessen? r det rentav rasism vi har att hantera?

Fr hurtiga amatrer:

- Hur kan man p enklaste stt inkludera invandrare att ta sig de 9 milen mellan Slen och Mora?

Fr nysvenskar:

- Upplever du dig diskriminerad av Vasaloppet?

I judens spr - fr framtida segrar?

1. Sport handlar om intresse och talang. Har invandrarna inget intresse eller talang s kommer de inte utfra den aktiviteten. Har inget med oss vita svenskar att gra hur vissa invandrare utanfr europa saknar intresse fr det

2. Nej, motivationen sitter hos individen

3. Omjligt eftersom sport sker oftast under ordnade kontrollerade former s man kan ju inte fuska sig till vinster eller intresset fr sporten skidkning
Citera
2025-08-18, 12:36
Nej Vasaloppet r inte rasistiskt verhuvudtaget. Det r kul och handlar om att ha roligt och utmana sig sjlv. Att ka 90 KM p skidor r magiskt. Nr man kommer fram in i ml r knslan helt obeskrivlig.

Tycker dock mnga fler framfrallt med invandrarbakgrund borde prova p Vasaloppet. Helt magiskt och fullkomligt obeskrivligt som sagt.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in