Jag skall låna pengar och min bank kräver ett pensionsbesked av mig. För att bevilja lånet. Men jag har inte fått något sådant eller förlagt det. Hur kan jag göra för att få ett nytt och visa för min bank.
Nu vet jag inte riktigt vad det är banken frågar efter, något pensionsbesked har jag aldrig blivit ombedd att trolla fram vid kontakt med någon bank. Men vet du vad det är för papper du behöver är det väl bara att kontakta pensionsförvaltaren och be denne skicka detta? Vet du inte vad det är du ska frambringa så borde du börja med att kontakta din bankman och fråga vad det är denne behöver.
Antagligen är det en lönespecifikation och eventuellt ett arbetsintyg han vill ha från dig.
Du verkar inte riktigt ha koll på det här, jag föreslår att du slår din bankman en signal och pratar med honom om saken. Jag är övertygad om att det är snabbt löst.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!