Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
relaterat:
Jag försöker också jobba lite på min tandhälsa.. Borde jag skaffa en eltandborste? Gör det verkligen stor skillnad? Och hur länge ska man borsta? Tror jag borstar kanske 2 minuter max, sen känns det liksom "klart"
Jag använder denivit, men det är mest för att jag tycker den är "god". Pepsodents tandkrämer kan jag inte ens använda då jag av någon anledning får sån sjuk salivproduktion av det, får stå och spotta i en vecka efter typ, vet inte vad det beror på..
Tips på god tandkräm för övrigt?

En eltandborste är en väldigt bra investering!
Skulle säga att ungefär 70% av alla personer inte vet hur man ska borsta tänderna korrekt
Oftast borstas bara framsidan av tänderna, och missar då att borsta mellan tänderna, tandköttet, de bakre tänderna, tungan (inte nödvändigt, men det bildas även bakterier där).
Så det är egentligen upp till dig, men jag skulle rekommendera det.
Förutsatt att man hinner borsta överallt så är väl ca 2 minuter en bra tid, men man ska ju självklart inte stanna för att det gått 2 minuter. Se till att du når överallt!
Salivbildningen kan jag inte svara på.. kanske finns något ämne som irriterar spottkörtlarna.
När det gäller tandkräm så är det enda viktiga egentligen att den innehåller fluor, det minskar chansen för att få hål i tänderna! Nu har jag inte testat Denivit men finns det fluor i den så kör på, annars duger vilken Pepsodent/Colgate/whatever bra!