2012-03-04, 20:45
Bannlyst
tvätta med salt.
Citera
2012-03-04, 20:53
Bannlyst
Tandblekning via tandläkare allt annat tips är skit om du inte vill måla dom
Citera
2012-03-04, 22:56
Medlem
Aritocs avatar
Okej folk verkar inte ha fattat att om man har belägg på tänderna som gör dem mer gula än normalt kan man slipa bort det annars går det INTE. Då måste du bleka tänderna då de är naturligt gula.
Citera
2012-03-05, 00:40
Medlem
Deleteriouss avatar
Finns tråd:
https://www.flashback.org/t1738610

Undvik "whitening-tandkrämer", inte bra för emaljen.
Citera
2012-03-05, 01:17
Medlem
Naughtysaltys avatar
Tipex fungerar utmärkt. Ta inte ett för tjockt lager och låt tänderna torka något innan du penslar på.
Citera
2012-03-05, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --censur--
Du har inget namn på just den tandkrämen?

Clinomyn heter den. Colgate's whitening-tandkräm tycker jag också funkar rätt bra för mig som röker och dricker kaffe.
Citera
2012-03-05, 03:03
Avslutad
tandblekning? Kostar ju inte mer än några 100-lappar hos någon privat.
Citera
2012-03-05, 10:25
Medlem
Sheerans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeQteR
Varför ska man använda tandtråd efter tandborstningen? Man drar väl fram massa skit mellan tänderna när man använder tandtråd och således skitar ned munnen en aning igen. Jag använder alltid tandtråd innan jag borstar tänderna. Gör jag fel?
Fel och fel.. sålänge du inte använder skadliga metoder på din mun så blir det sällan fel
Du kan självklart använda tandtråd innan du borstar tändern, det viktiga är att munsköljet/tandkrämen får ligga kvar mellan tänderna efter att du gnuggat bort smutsen med tandtråd, därför borde du inte heller skölja munnen med vatten efter att du använt munsköljet/tandkrämen. Hoppas detta redde ut det!
Senast redigerad av Sheeran 2012-03-05 kl. 10:28.
Citera
2012-03-05, 20:01
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Bikarbonat? det är fan i mig inte bra för emaljen.

Då gör jag det hellre hos en tandläkare.
Varför inte det? Har inte märkt någon skillnad efter de få gånger jag skrubbat med bikarbonat.
Citat:
Ursprungligen postat av --censur--
Vem bryr sig om emaljen, vita tänder is tha shit!
Right on
Citera
2012-03-06, 15:16
Medlem
Moffins avatar
relaterat:

Jag försöker också jobba lite på min tandhälsa.. Borde jag skaffa en eltandborste? Gör det verkligen stor skillnad? Och hur länge ska man borsta? Tror jag borstar kanske 2 minuter max, sen känns det liksom "klart"

Jag använder denivit, men det är mest för att jag tycker den är "god". Pepsodents tandkrämer kan jag inte ens använda då jag av någon anledning får sån sjuk salivproduktion av det, får stå och spotta i en vecka efter typ, vet inte vad det beror på..

Tips på god tandkräm för övrigt?
Citera
2012-03-07, 07:50
Medlem
Sheerans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
relaterat:

Jag försöker också jobba lite på min tandhälsa.. Borde jag skaffa en eltandborste? Gör det verkligen stor skillnad? Och hur länge ska man borsta? Tror jag borstar kanske 2 minuter max, sen känns det liksom "klart"

Jag använder denivit, men det är mest för att jag tycker den är "god". Pepsodents tandkrämer kan jag inte ens använda då jag av någon anledning får sån sjuk salivproduktion av det, får stå och spotta i en vecka efter typ, vet inte vad det beror på..

Tips på god tandkräm för övrigt?
En eltandborste är en väldigt bra investering!
Skulle säga att ungefär 70% av alla personer inte vet hur man ska borsta tänderna korrekt
Oftast borstas bara framsidan av tänderna, och missar då att borsta mellan tänderna, tandköttet, de bakre tänderna, tungan (inte nödvändigt, men det bildas även bakterier där).
Så det är egentligen upp till dig, men jag skulle rekommendera det.
Förutsatt att man hinner borsta överallt så är väl ca 2 minuter en bra tid, men man ska ju självklart inte stanna för att det gått 2 minuter. Se till att du når överallt!

Salivbildningen kan jag inte svara på.. kanske finns något ämne som irriterar spottkörtlarna.
När det gäller tandkräm så är det enda viktiga egentligen att den innehåller fluor, det minskar chansen för att få hål i tänderna! Nu har jag inte testat Denivit men finns det fluor i den så kör på, annars duger vilken Pepsodent/Colgate/whatever bra!
Citera
2012-03-07, 09:58
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheeran
En eltandborste är en väldigt bra investering!
Skulle säga att ungefär 70% av alla personer inte vet hur man ska borsta tänderna korrekt
Oftast borstas bara framsidan av tänderna, och missar då att borsta mellan tänderna, tandköttet, de bakre tänderna, tungan (inte nödvändigt, men det bildas även bakterier där).
Så det är egentligen upp till dig, men jag skulle rekommendera det.
Förutsatt att man hinner borsta överallt så är väl ca 2 minuter en bra tid, men man ska ju självklart inte stanna för att det gått 2 minuter. Se till att du når överallt!

Salivbildningen kan jag inte svara på.. kanske finns något ämne som irriterar spottkörtlarna.
När det gäller tandkräm så är det enda viktiga egentligen att den innehåller fluor, det minskar chansen för att få hål i tänderna! Nu har jag inte testat Denivit men finns det fluor i den så kör på, annars duger vilken Pepsodent/Colgate/whatever bra!

Alltså ja jag vet nog inte riktigt.. Vill ha en eltandborste, kanske det blir lite "roligare" med vet dock inte var man köper dem, kanske finns på clas ohlsson. Det enda problemet just nu är egentligen att jag inte har något eluttag i mitt badrum, vill ju inte gärna ha den där laddaren ståendes någonstans.. måste man ladda varje natt? Får fundera ut något..

Spelar det någon roll vilket märke man har? Är vissa bättre än andra osv? Jag kan verkligen ingenting om eltandborstar konstigt nog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in