2012-03-04, 08:35
Bannlyst
Mod får flytta tråden om den ligger fel, tack!

Okej, såhär är det. Jag har bestämmt mig för att fixa med mitt utseende, börja bry mig lite mer. Så nu har vi tänderna.
De är gula, men inte FB-Smiley gula, och jag vill få de vita!
Så nu till saken. Nån bra tandborste, man ser ju massor på reklam men alla verkar kassa. Hur ska tandborsten vara? Min är väldigt mjuk.
Nån bra tandkräm som hjälper till med de gula tänderna?

Mvh
Citera
2012-03-04, 08:42
Bannlyst
Byt ut tandborsten mot rotfruktsborste och krämen ersätter du med Didi Seven.
Citera
2012-03-04, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenGurka
Byt ut tandborsten mot rotfruktsborste och krämen ersätter du med Didi Seven.

Är du helt jävla seriös... Bara seriösa tips, tack. Annars kan du dra åt helvete.
Citera
2012-03-04, 08:49
Medlem
Hey!
Ta en tandborste som har tungskrapa eller köp en egen tungskrapa och så ska tandborsten också ha extra långa strån som kan komma åt mellan tänderna och tandköttet!
Citera
2012-03-04, 08:52
Medlem
Finns ju grovkornig tandkräm som är till för rökare och snusare. Den ska mer eller mindre "skrapa" bort de gula lagret.

Checka apoteket
Citera
2012-03-04, 09:06
Medlem
smacky1234s avatar
pepsodent white now tycker jag fungerar
Citera
2012-03-04, 09:17
Medlem
--censur--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playya
Finns ju grovkornig tandkräm som är till för rökare och snusare. Den ska mer eller mindre "skrapa" bort de gula lagret.

Checka apoteket

Du har inget namn på just den tandkrämen?

OnT: när jag var runt 18 borstade jag först en kort stund med vanlig tandkräm, sedan sköljde jag munnen och tog på salt på tandborsten.
Borstade en stund med salt, sen sköljde jag munnen igen och upprepade 1 sista gång med tandkräm för att få bort all salt och äcklig smak.

Detta hjälpte garanterat, tror dock inte man ska göra det för ofta. Då det slipar på tänderna
Jag testade detta med saltet för någon vecka sen men fick blåsor i hela käften konstigt eftersom det aldrig hänt förut.
Citera
2012-03-04, 09:23
Medlem
RickyMcFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --censur--

OnT: när jag var runt 18 borstade jag först en kort stund med vanlig tandkräm, sedan sköljde jag munnen och tog på salt på tandborsten.
Borstade en stund med salt, sen sköljde jag munnen igen och upprepade 1 sista gång med tandkräm för att få bort all salt och äcklig smak.

Detta hjälpte garanterat, tror dock inte man ska göra det för ofta. Då det slipar på tänderna
Jag testade detta med saltet för någon vecka sen men fick blåsor i hela käften konstigt eftersom det aldrig hänt förut.

Det var något nytt. Nu är jag nästan tvungen att testa, bara av ren nyfikenhet
Citera
2012-03-04, 09:29
Bannlyst
Citat:

Det tänker jag prova. Vanlig havsalt?
Citera
2012-03-04, 09:30
Bannlyst
Citat:

Om man gör det vart andra/tredje dag, räcker det?
Citera
2012-03-04, 09:32
Medlem
Airwolfs avatar
Att borsta tänderna med bikarbonat är ett gammalt tips som faktiskt ger lite förbättring. Men eftersom det slipar bör man inte göra det för ofta. Mitt tandkött blöder när jag gör detta, så helt behagligt är det inte
Citera
2012-03-04, 09:39
Medlem
--censur--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyMcFly
Det var något nytt. Nu är jag nästan tvungen att testa, bara av ren nyfikenhet

Citat:
Ursprungligen postat av FuckImBack
Det tänker jag prova. Vanlig havsalt?

Citat:
Ursprungligen postat av FuckImBack
Om man gör det vart andra/tredje dag, räcker det?

Jag har använt vanligt bordssalt jozzo? eller vad heter det ? fin malet salt iaf.
Men som jag skrev ska detta nog inte göras för ofta.

Gick skitbra att göra så när jag var yngre, men för någon vecka sedan så fick jag bara en jävla massa blåsor i käften kunde knappt snusa efter det hehe.

Men detta ska hjälpa något iaf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in