2012-03-04, 14:58
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Som några andra tipsat så säger även jag bikarbonat! Jag tar fram den då och då när jag tycker tänderna gulnar och borstar ordentligt i ca 5 min för att sedan borsta igen med vanlig tandkräm.

smile
Citera
2012-03-04, 15:00
Medlem
Niders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnum.Chroatorum
Som några andra tipsat så säger även jag bikarbonat! Jag tar fram den då och då när jag tycker tänderna gulnar och borstar ordentligt i ca 5 min för att sedan borsta igen med vanlig tandkräm.

smile

Bikarbonat? det är fan i mig inte bra för emaljen.

Då gör jag det hellre hos en tandläkare.
Citera
2012-03-04, 15:43
Medlem
--censur--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Bikarbonat? det är fan i mig inte bra för emaljen.

Då gör jag det hellre hos en tandläkare.

Vem bryr sig om emaljen, vita tänder is tha shit!
Citera
2012-03-04, 15:50
Medlem
Fojoss avatar
Enda du kan göra är att gå till någon tandhygienist. De där tandkrämerna gör knappt någon skillnad, och salt är ett säkert sätt att vara tandlös innan du är 50.
Senast redigerad av Fojos 2012-03-04 kl. 15:53.
Citera
2012-03-04, 16:01
Medlem
http://www.foreverliving.se/sv/vara-produkter/vara-bastsaljare/forever-bright-toothgel
Citera
2012-03-04, 16:28
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Denivit bästa tandkrämen!
Citera
2012-03-04, 16:32
Medlem
Skit i alla former av tandkräm, det kommer aldrig att hjälpa dig få vita/-are tänder. Tandblekning är nog ditt alternativ.
Citera
2012-03-04, 17:39
Medlem
Köp en eltandborste och använd inte whitening produkter då de skadar emaljen.
Sen för good tandhygien kan du använda flux och tandtråd/plackers/borstar.
Citera
2012-03-04, 17:51
Medlem
Sebzors avatar
Åk till en brilliantsmile klinik och blek dem. På deras hemsida kan du också köpa tandkräm som visserligen är väldigt dyr, men som gör tänderna mycket vitare.
Citera
2012-03-04, 19:44
Medlem
Gastarens avatar
Vill ni verkligen borsta munnen med kiss?

Det verksamma ämnet i de flesta tandblekningsmedel är karbamid peroxid. Kallas även urea peroxid, men det talar vita-tänder-företagen tyst om, för då förstår de flesta att det är urin från däggdjur man stoppar i munnen.
http://www.thefreedictionary.com/urea+hydrogen+peroxide

Vill ni bleka tänderna med urin, gärna för mig. Men jag slipper gärna...
Citera
2012-03-04, 20:25
Medlem
Osskies avatar
Efter att ha dubbelmissbrukat cigaretter och snus i ett antal år så bestämde jag mig också för att få vita tänder. Borstar dem två till tre gånger per dag. Nu har jag relativt vita tänder och snusar på för fullt. Det handlar bara om att borsta dem, varje dag! Sen är det viktigt att borsta bakom tänderna och inte bara framtänderna också då detta "lyser" igenom.

Inga konstigheter! Testa dentivit så får du definitivt resultat
Citera
2012-03-04, 20:38
Medlem
XeQteRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheeran
Eftersom morsan är tandsköterska har man väl mer eller mindre blivit uppläxad om både det ena och andra inom tandvården.

Jag kan börja med att säga att "vita tänder" är ett ganska vanligt ideal för många, men jag skulle föredra termen ett hälsosamt tandkött och tänder, då tänder kan blekas men i verkligheten är de egentligen inte så rena. En annan anledning till att du ska satsa på detta är att ett hälsosamt tandkött är ljusrosa, vilket får hela munnen och speciellt tänderna att se friskare överlag.
Exempel:
http://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/consumer_assets/site_images/articles/health_tools/cosmetic_dentistry_slideshow/farley_photo_of_gum_grafting.jpg

Som du ser, så ser tänderna även vitare ut på höger sida där tandköttet även är friskt

Det jag regelbundet använder är först och främst en elektrisk tandborste, den tar mycket bra och då slipper du tänka på hur du ska borsta "rätt", dvs i en cirkel rörelse istället för att gnugga från sida till sida, rekommenderar starkt ett inköp av en sådan.

När det gäller tandkräm så tycker jag inte det spelar så stor roll, sålänge du borstar tänderna regelbundet morgon och kväll.

Sen finns det tre saker som du bör använda efter att du borstat tänderna.
Item number one, tandtråd. Rekommenderar små "plackers" som är lättanvända och kan återanvändas, bara skölj av efter användning. Viktigt att du använder den rätt, du ska "skära" in tråden mellan tänderna, ungefär som när du sågade på träslöjden i mellanstadiet, och håll den nära kanten av tanden!
Det andra, är munskölj. Krävs inte mycket effort från dig, använd korken till flaskan och gurgla, spotta ut. Detta håller tandköttet starkt och skyddar emaljen mycket bra, som de andra sa så använd INTE salt när du borstar tänderna. Däremot, leder det mig till nästa sak som är tandpasta som det kallas. Den har en konsistent likt sand, smakar lite salt och har en liknande effekt som salt på tandborstet, men det skadar INTE emaljen eller tandköttet. Detta bör du bara använda kanske en gång varannan vecka, om ens det ifall du sköter det andra bra.

Du kan köpa alla dessa föremål hos tandläkaren eller på apoteket.
That's it for me, I'm out. Hoppas du lärde dig något!

Varför ska man använda tandtråd efter tandborstningen? Man drar väl fram massa skit mellan tänderna när man använder tandtråd och således skitar ned munnen en aning igen. Jag använder alltid tandtråd innan jag borstar tänderna. Gör jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in