2012-03-04, 09:43
Medlem
--censur--s avatar
Hur jag gjort tidigare.
Steg 1: Borstar med tandkräm
Steg 2: Borstar med salt
Steg 3: Sköljer munnen från allt salt
Steg 4: Tandkräm igen för att få bort saltet.
Senast redigerad av --censur-- 2012-03-04 kl. 09:48.
Citera
2012-03-04, 09:56
Medlem
darjeengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --censur--
Du har inget namn på just den tandkrämen?

OnT: när jag var runt 18 borstade jag först en kort stund med vanlig tandkräm, sedan sköljde jag munnen och tog på salt på tandborsten.
Borstade en stund med salt, sen sköljde jag munnen igen och upprepade 1 sista gång med tandkräm för att få bort all salt och äcklig smak.

Detta hjälpte garanterat, tror dock inte man ska göra det för ofta. Då det slipar på tänderna
Jag testade detta med saltet för någon vecka sen men fick blåsor i hela käften konstigt eftersom det aldrig hänt förut.

Är du bäng eller? Du måste ju ha slipat av halva emaljen när du borstade tänderna!
Citera
2012-03-04, 10:04
Medlem
deaners avatar
Ni som läser salt-kommentarerna och tror att detta är ofarligt är helt fel ute, emaljen skrapas av och risken för allvarliga problem med tänderna ökar tiofaldigt.
Citera
2012-03-04, 10:07
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Hur jag gjort tidigare.
Steg 1: Borstar med tandkräm
Steg 2: Borstar med salt
Steg 3: Sköljer munnen från allt salt
Steg 4: Tandkräm igen för att få bort saltet.

Ett bra tips om du vill förstöra dina tänder. Vill du slipa bort emaljen på tänderna eller?
Citera
2012-03-04, 10:07
Medlem
KurKs avatar
Whitening tandborste, pepsodent, whitening tandkräm, pepsodent, whitening tuggummi, extra.
Så ser min bataljon ut. Inga mirakel har skett än, tyvärr.
Citera
2012-03-04, 10:09
Medlem
--censur--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darjeeng
Är du bäng eller? Du måste ju ha slipat av halva emaljen när du borstade tänderna!

Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Ni som läser salt-kommentarerna och tror att detta är ofarligt är helt fel ute, emaljen skrapas av och risken för allvarliga problem med tänderna ökar tiofaldigt.

Detta är mitt tips jag har gjort detta kanske 30-40 tal gånger utan problem
Men jag är ingen tandläkare så kan inte svara på vilka problem man "kanske" kan få.
Jag blev tipsad i mina yngre år att göra detta, detta vis har funkat för mig, har varit hos tandläkare och dom säger att jag har fina tänder.

Att vissa får problem kan väl stämma, men jag skrev oxå att detta inte borde göras för OFTA för det slipar tänderna!!!

Man behöver inte stå som en galen tjackis och slipa tänderna 24/7 kanske.

Edit: Antar att ni är tandläkare och kan hänvisa till en bra källa ang att detta skulle slipa bort emaljen på bara några gånger?
Nojiga jävla moral bögar
Senast redigerad av --censur-- 2012-03-04 kl. 10:15.
Citera
2012-03-04, 10:19
Medlem
fs7210s avatar
gå till en tandhygienist ett par ggr per år
Citera
2012-03-04, 10:24
Medlem
haxxbjeorns avatar
Angående salt. Sjukt korkat. Som sagt slipar man bort emaljen. Nej jag tänker inte länka till någon källa. Min bros flickvän är tändläkare. Hon fördömer all tandkräm med whitening och salt ska vi inte snacka om. Lite sunt förnuft är väl allt som räcker för att fatta att man inte borstar tänderna med salt.
Vill du ha vita tänder så kolla upp en bra deal på tandblekning.
Citera
2012-03-04, 10:39
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Detta är mitt tips jag har gjort detta kanske 30-40 tal gånger utan problem
Men jag är ingen tandläkare så kan inte svara på vilka problem man "kanske" kan få.
Jag blev tipsad i mina yngre år att göra detta, detta vis har funkat för mig, har varit hos tandläkare och dom säger att jag har fina tänder.

Att vissa får problem kan väl stämma, men jag skrev oxå att detta inte borde göras för OFTA för det slipar tänderna!!!

Man behöver inte stå som en galen tjackis och slipa tänderna 24/7 kanske.

Edit: Antar att ni är tandläkare och kan hänvisa till en bra källa ang att detta skulle slipa bort emaljen på bara några gånger?
Nojiga jävla moral bögar

Det behövs inga jävla källor för något som är ganska självklart, använd ditt sunda förnuft.

"Nojiga jävla moral bögar" Haha vilken kille. Vadå "moral bögar"? vad har detta med moral att göra? Vilken pajas alltså.
Citera
2012-03-04, 10:52
Medlem
--censur--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Det behövs inga jävla källor för något som är ganska självklart, använd ditt sunda förnuft.

"Nojiga jävla moral bögar" Haha vilken kille. Vadå "moral bögar"? vad har detta med moral att göra? Vilken pajas alltså.

Ni sågar ju alla som kommer med de flesta förslag på flashback för alla vet allt.
Jag vet att salt fungerar oavsett vad du tycker.
Sen att du varit så jävla dum i huvudet och borstat non stop med salt så din emalj är borta är ditt problem.
Jag har aldrig skrivit att detta är bra för tänderna, det enda jag skrev är att det hjälper lite grann!
Som sagt jag har min emalj kvar och har inga problem med tänderna ÄVEN läs nu din okunniga idiot fast jag använt salt för att "bleka" tänderna ALT SLIPAT DOM.
Och vad jag vet så ville Ts ha tips på hur man gjorde.
Jag är OnT med andra ord...
Puss på dig din tvestjärt
Citera
2012-03-04, 10:58
Medlem
aquafresh whitening tandkräm är sjukt bra, fick gula tänder efter en massa klorhexidin nu är de kritvita
Citera
2012-03-04, 11:02
Medlem
deaners avatar
Citat:
Ni sågar ju alla som kommer med de flesta förslag på flashback för alla vet allt.
Jag vet att salt fungerar oavsett vad du tycker.
Sen att du varit så jävla dum i huvudet och borstat non stop med salt så din emalj är borta är ditt problem.
Jag har aldrig skrivit att detta är bra för tänderna, det enda jag skrev är att det hjälper lite grann!
Som sagt jag har min emalj kvar och har inga problem med tänderna ÄVEN läs nu din okunniga idiot fast jag använt salt för att "bleka" tänderna ALT SLIPAT DOM.
Och vad jag vet så ville Ts ha tips på hur man gjorde.
Jag är OnT med andra ord...
Puss på dig din tvestjärt

Tagga ner lite, jag tror nitiniti bara flabbade åt din fomulering, du skrev "moralbögar" när du rimligvis syftade på "vett i skallen" genom att inte borsta tänder för mycket med salt.

Din metod med salt är mycket riktigt effektiv. Problemet är att det blir en ond cirkel. När emaljen slits bort, för det gör den om dina tänder blir vitare av salt, så är det lättare att få infektioner och sprickor. Också stor del av missfärgningen som emaljen normalt sett stöter bort (kaffe/te/läsk) får nu lättare att sätta sig och orsaka smärtsamma skador. Thus, tänderna blir gula snabbare och så blir man frustrerar och använder mer salt. Så jag skulle inte rekommenderat salt överhuvudtaget, men dina erfarenheter säger annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in