2012-03-02, 20:26
Medlem
Dionysoss avatar
Hej Bullen,

Är detta en ny trend eller är det bara ett misstag?

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7523880

Som ni ser beskrivs den förmodade gärningsmannen rätt så ingående. Det är man inte bortskämd med i media, så man kan ju undra om diskussionsklimatet till slut börjat slå över och att t.o.m. de tidigare så politiskt korrekta tidningarna nu börjar avvika från det traditionella mönstret som gått ut på att vara neutral på gränsen till världsfrånvänd.

Om ämnet nu kommer att diskuteras, hoppas jag att det görs med utgångspunkt ur medieperspektivet och ej utifrån det beskrivna brottet eller gärningsmannens etnicitet.

Ordnung muss sein!
Citera
2012-03-02, 21:07
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.8...-for-terrorhot
Här ges NAMN. Jag vet att något hände gällande bilder i tidningar eller så. Detta är ju dock inte bilder utan beskrivningar, tydliga sådana. Vad har hänt ?
Citera
2012-03-02, 21:17
Medlem
Nalle-Brums avatar
Mycket bra att sanningen kommer fram men jag tror tyvärr att det är en ganska isolerad företeelse. PKmedia har troligtvis självcensurerande mekanismer som innebär att journalisten/tidningen kommer att få kritik från mer politiskt korrekt håll.
Citera
2012-03-02, 22:03
Medlem
Västkustskts avatar
NT ringde mig för ett tag sen och ville sälja på mig en prenumeration men jag sa att jag är inte intresserad av att betala för politiskt korrekt trams och så sa jag att när de börjar berätta sanningen så ska jag börja prenumerera igen. Det är du inte den första som sagt, sa han och la på.

Och det är väl det som börjar gå upp för dom, folk köper inte skiten längre för man tror inte på skiten längre så nu måste de börja välja mellan att skriva pk-trams som ingen köper eller skriva riktiga nyheter och sälja tidningar men med bieffekten att de får vänstereliten efter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in