Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-03-02, 15:11
Medlem
thesyss avatar
Jag har aldrig haft någon smartphone tidigare, det jag framförallt är ute efter är en telefon som är bra att surfa med. Priset är också ganska viktigt, vill inte att den ska kosta "skjortan".

Jag funderar på att köpa en HTC Sensation men är lite tveksam efter att jag har läst om att den kan ha problem med internetmottagningen. Någon som har ett bättre förslag?
Citera
2012-03-02, 15:13
Medlem
25TaLifes avatar
Jag kan INGENTING om sånt här, äger ingen egen smartphone.
Men jag har läst mycket positivt om Zte blade som inte kostar mer än runt tusenlappen
Citera
2012-03-02, 15:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Jag kan INGENTING om sånt här, äger ingen egen smartphone.
Men jag har läst mycket positivt om Zte blade som inte kostar mer än runt tusenlappen

En ypperlig nybörjartelefon. Den är billig men känns mycket dyrare, inte lika plastig som övriga telefoner i budgetklassen. Har för mig att Samsung har en del okej lurar runt tusenlappen också.
Citera
2012-03-02, 15:24
Medlem
Pinkmans avatar
Samsung Galaxy S
Citera
2012-03-02, 15:41
Medlem
thesyss avatar
Zte blade verkar perfekt! Tänkte beställa från Comviq, vet någon om det fungerar att flytta över mitt nuvarande simkort till den Zte blade jag köper?
Citera
2012-03-02, 15:48
Medlem
Depors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Zte blade verkar perfekt! Tänkte beställa från Comviq, vet någon om det fungerar att flytta över mitt nuvarande simkort till den Zte blade jag köper?

Det borde inte vara några problem, om du syftar på att du vill ha kvar samma nummer som du har nu.
Citera
2012-03-02, 15:51
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys

ZTE Blade, Huawei Sonic samt Samsung GIO är alla låsta till enbart Comviq Kontants SIM-kort. De fungerar alltså inte med övriga Tele2-SIM.

Du skulle ju kunna titta på Huawei Sonic också. Comviq har specialjippo på den nu, när man samtidigt porterar ett nummer till Comviq (699kr + 1 års surf + 300 extra i potten).
Citera
2012-03-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkman
Samsung Galaxy S

Säljs inte ny längre såvida du inte ska köpa en begagnad
Citera
2012-03-02, 15:55
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depor
Det borde inte vara några problem, om du syftar på att du vill ha kvar samma nummer som du har nu.
När man beställer från Comviq kan man välja "Jag vill flytta ett befintligt nummer till Comviq" eller "Jag ringer redan med Comviq och behöver inget nytt SIM-kort". Eftersom jag redan ringer med Comviq så borde jag kunna välja det senare alternativet. Dock så blir jag lite orolig över att allt inte fungerar som det ska när jag flyttar över mitt gamla simkort i den nya telefonen, är jag onödigt nojig?
Citera
2012-03-02, 15:58
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Jag har ZTE Blade och 'r jäkligt nöjd med den! Rekommenderas.
Netonnet har den för 1190:-
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumrken/zte/zte-blade/161950.5538/

Köp en olåst så kan du putta i vilket kort du vill.
Citera
2012-03-02, 15:59
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
ZTE Blade, Huawei Sonic samt Samsung GIO är alla låsta till enbart Comviq Kontants SIM-kort. De fungerar alltså inte med övriga Tele2-SIM.

Jag använder Comviq kontantkort till min nuvarande telefon, innebär det per automatik att jag har ett Comviq Kontants SIM-kort? Var så längesen jag köpte min nuvarande telefon så jag kommer inte ihåg vad det var för startpaket..
Citera
2012-03-02, 16:00
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin
Köp en olåst!

Okej, vad är det för fördelar med det? Jag tycker Comviq verkar bra med ett år fri surf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in