2012-03-02, 04:30
Jag tror att vi människor har ett helt universum, åtminstonde ngn form av galx eller nåt inuti i oss. Precis som vi är inuti någon/något annat så just därför ser jag alla djur/människor som celler, tyvärr så ser jag större delen av människan som cancer eftersom majoriteten av oss sprider massa gifter o förstör vår planet. Precis som Cancern angriper ett organ och kan sprida sig liksom vi försöker göra till Mars blandannat. visst det går kanske lite snabbare för cancern hos människan att sprida sig än för oss att ta oss till mars men kommer in på det lite senare. Lyckas vi ta oss till mars, tror inte jag det tar lång tid innan vi fortsätter till nästa o nästa, kanske kommer vi även utplåna dessa? Jag tror att jordens egna immunsystem är alla rovdjur, giftiga insekter och bakterier. Biter inte så bra på allvarliga sjukdomar/smarta människor men duger fint till lindrigare sjukdomar. Om vi säger som såhär ehm, som jag förklarade att jag tror att jorden är typ ett "organ" i någonting, så när det hära någontinget får medicin (precis som vi kan), bildas det jordbävningar, flodvågor, vulkanutbrott mm på jorden i försök att ta död/hindra oss från att fortsätta förstöra. Jag tror att i varje varje cell finns ett annat "universum" och så fortsätter det i all oändighet framåt. Så när vi dör så kan det hända att vi kommer in i nästa Universum, där vill säga det Någontinget vi på jorden kallar universum vilket givetvis betyder att tiden är längre samt att saker och ting tar längre tid. Men frågan är om det kommer kännas så? Jag menar om det tar 2år för cancern o sprida sig till större delen av kroppen så tar de inte 2år för oss att sprida oss till den större delen av universum utan det kanske tar 1000, 2000, 3000år vad vet jag? Men desto fler universum som skapas efter oss/vår död desto längre bli tiden, tiden som aldrig någonsin kommer sluta utan bara att expandera.. Vad är då tiden? Vad är vi? Var kommer vi ifrån? Vad har tiden för påverkan på oss? Varför?
Ganska sammanfattande kortfattat skrivet. Är sjukt intresserad av era tankar om detta. Har ni tänkt något liknande? läst något liknade? Länka gärna isåfall. Detta är enbart skrivet baserat på mina egna tankar så kritisera allt som ni tycker låter konstig så ska jag försöka förklara hur jag tänker så gott som det går.
Dela gärna med er om ni tror något liknande jag är sjukt pepp på att utveckla mina tankar och kanske även tänka i lite andra banor än bara mina egna.. Det tror jag är bra i alla fall, för man kan inte tro sig veta något om man inte vågar prova att tänka annorlunda för att kanske inse att det man en gång trodde var helt uppåt väggarna..
Edit: När jag såg bilden som är länkad nedanför så insåg jag att det var dags att göra detta inlägg o få höra andra människors tankar. http://3.bp.blogspot.com/_2GqsLLzMJ9...universe-1.jpg
Ganska sammanfattande kortfattat skrivet. Är sjukt intresserad av era tankar om detta. Har ni tänkt något liknande? läst något liknade? Länka gärna isåfall. Detta är enbart skrivet baserat på mina egna tankar så kritisera allt som ni tycker låter konstig så ska jag försöka förklara hur jag tänker så gott som det går.
Dela gärna med er om ni tror något liknande jag är sjukt pepp på att utveckla mina tankar och kanske även tänka i lite andra banor än bara mina egna.. Det tror jag är bra i alla fall, för man kan inte tro sig veta något om man inte vågar prova att tänka annorlunda för att kanske inse att det man en gång trodde var helt uppåt väggarna..
Edit: När jag såg bilden som är länkad nedanför så insåg jag att det var dags att göra detta inlägg o få höra andra människors tankar. http://3.bp.blogspot.com/_2GqsLLzMJ9...universe-1.jpg
Senast redigerad av Deadbull 2012-03-02 kl. 04:45. Anledning: nya tankar
Senast redigerad av Deadbull 2012-03-02 kl. 04:45. Anledning: nya tankar