• 3
  • 4
2012-03-06, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JavulensAdvokat
Vad är det som är så svårt att förstå? Anledningen till att man lämnar vapnet är för att rättsväsendet inte ska kunna binda vapnet till dig.
Självklart beror det på situation, men vi säger en "palme situation".

Självklart så är pistolen oanvänd, och jag behöver väl inte säga att man använder handskar.

Läste tidigare i tråden där någon påstått sig forska i detta ämne, och anledningen till att man lämnade kvar vapnet på brottsplatsen var för att visa att man hade något sorts övertag??

Är du helt dum i huvudet?

Man lämnar vapnet för att man inte ska torska. Behöver jag säga det igen??

Edit: Måste väl förklara för människor som snackar om att spåra serie nr och dylikt, vapnet är insmugglat + att serie nr är bort urborrat/svetsat/slipat

Helt rätt! Så måste det vara. Enda logiska förklaringen..
Vad ska man annars göra? Man tar ju knappast hem den och använder den vid nästa hit. Det är ju det absolut dummaste man kan göra. Och att transportera den från brottsplats till dumpställer är bara en onödig risk.

Halv-ot: Såg ett program på TV där gangsters i Sydafrika smetade in händerna i trälim innan all vapenhantering. Är väl smidigare med gummi handskar, men det va ett sätt iaf :P På så sätt kunde man inte spåra genom vapnets insida heller, patroner osv alltså.
Citera
2012-03-15, 15:16
Medlem
Moltisantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caash
Verkar som TS har tittat på The Sopranos

Kan bekräfta att så är fallet Men detta sker ju även i verkligheten.
Citera
2012-03-15, 15:59
Medlem
Citat:
Vad är det som är så svårt att förstå? Anledningen till att man lämnar vapnet är för att rättsväsendet inte ska kunna binda vapnet till dig.
Självklart beror det på situation, men vi säger en "palme situation".

Självklart så är pistolen oanvänd, och jag behöver väl inte säga att man använder handskar.

Läste tidigare i tråden där någon påstått sig forska i detta ämne, och anledningen till att man lämnade kvar vapnet på brottsplatsen var för att visa att man hade något sorts övertag??

Är du helt dum i huvudet?

Man lämnar vapnet för att man inte ska torska. Behöver jag säga det igen??

Edit: Måste väl förklara för människor som snackar om att spåra serie nr och dylikt, vapnet är insmugglat + att serie nr är bort urborrat/svetsat/slipat
2012-03-16, 16:26
Medlem
Carons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurthwating4
just det där med bortslipat serienummer.... kan ha fel men har för mig att det går återställa...
Visst går det, men då har man slarvat när serienumret togs bort.

Mvh/Caron.......
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in