Jag har Ångest och Depression Och jag funderar på att ta trad eller tram nu te helgen
bara i helgen alltså inte mer dagar. Vill se om jag mår bra av det om det funkar.
Har även haft panikångest men kan jag få det av trad ?.
Vad tycker ni ska jag ta det eller inte har haft ångest och depression i 3 månader nu.
Tack i förhand
Jag upplever själv att jag blir lugnare och att panikångesten blir lindrigare när jag tar tramadol. Men det är individuellt skulle jag tro. Jag tar det dock mot smärta, men tycker att det är ett + att det lugnar mig.
Har du ätit några mediciner mot detta tidigare? Om jag vart du hade jag sett till att få anti-depp utskrivet, alternativt lugnande.
Jag har Ångest och Depression Och jag funderar på att ta trad eller tram nu te helgen
bara i helgen alltså inte mer dagar. Vill se om jag mår bra av det om det funkar.
Vad tycker ni ska jag ta det eller inte har haft ångest och depression i 3 månader nu.
Tack i förhand
Har du varit i kontakt med någon läkare? För ångestdämpande kan du ju få på recept om det är så som du säger.
Tramadol är inte någon ångestdämpande, så det kommer inte hjälpa på det planet. Men tror knappast din ångest blir värre, så kör på skulle jag vilja säga!
Jag upplever själv att jag blir lugnare och att panikångesten blir lindrigare när jag tar tramadol. Men det är individuellt skulle jag tro. Jag tar det dock mot smärta, men tycker att det är ett + att det lugnar mig.
Har du ätit några mediciner mot detta tidigare? Om jag vart du hade jag sett till att få anti-depp utskrivet, alternativt lugnande.
Har rökt på sen jag va 13 nu är jag 19 jag fick en liten psykos innan jul så har inte tagit någon drog sedan dess. Har fått medicin men den blir jag bara trött av inte skönt att bara ligga där.
Har käkat mycket trad innan tog 650 mg trad en gång då mådde jag prima men är osäker nu vågar inte ta något längre men vill testa ta några trad och se om det funkar fast röka är inte någon drog men har inte rökt heller har tagit tag i mitt liv nu men depressions ångest är jobbigt som fan
Senast redigerad av Offee12 2012-03-02 kl. 00:05.
Tram borde ta bort din ångest och få dig att må riktigt bra. Dock är det bara en temporär lösning, och toleransen byggs fort upp. Men vill du må bra nu i helgen så kör hårt Jag tog lite i morse och mår som en prins här i vårsolen.
Har du varit i kontakt med någon läkare? För ångestdämpande kan du ju få på recept om det är så som du säger.
Tramadol är inte någon ångestdämpande, så det kommer inte hjälpa på det planet. Men tror knappast din ångest blir värre, så kör på skulle jag vilja säga!
Tramadol är otroligt ångestdämpande, skulle nästan säga att det är den bästa antideppen som finns som man kan köra på dagligen under lång tid.
Panikångest lär du inte få under ruset, men dagen efter kan du må lite sämre än vad du skulle gjort ifall du inte tagit något alls. Men det kan det ju vara värt Men kör inte så höga doser, max 400mg skulle jag säga.
Tramadol är otroligt ångestdämpande, skulle nästan säga att det är den bästa antideppen som finns som man kan köra på dagligen under lång tid.
Panikångest lär du inte få under ruset, men dagen efter kan du må lite sämre än vad du skulle gjort ifall du inte tagit något alls. Men det kan det ju vara värt Men kör inte så höga doser, max 400mg skulle jag säga.
Jag är Bipolär II och käkar några preparat för att stabilisera humöret. Dessutom tar jag benzo när jag får panikångest vilket jag får 3-4 ggr/vecka. Benzon funkar väls sådär. Jag blir jävligt seg av den.
För två veckor sedan åkte jag på en riktigt jävligt jobbig bihåleinflammation. Jag fick då Tramadol för att det gjorde så förbannat ont. Nu är bihåleinflammationen borta och nu har jag kommit på att jag har inte längre någon panikångest. Jag käkar 150-200 mg Tramadol om dagen och blir inte trött. Däremot blir jag glad och trevlig.
Problemet är att nu är Tramadolen snart slut och jag vet inte hur jag ska bära mig åt att få det utskrivet som ångestdämpande.
Senast redigerad av kaxium 2012-03-03 kl. 13:21.
Haha aa man blir så jävla mysig på trad
Det låter ju bra jag har oro också så blir rädd för minsta lilla grej typ hhaha men ska fan ta det endå det är så fucking soft älskar det.
PEace
Alltså jag skulle säga att detta är ytterst individuellt. Allt beror på hur personen i fråga definierar panik, ångest och oro. För precis som med ordet psykos tycks det betyda olika saker för olika individer ut över världen.
Tramadol har bra antidepressiva egenskaper då det är en NSRI, den har också adrenalinpåverkande effekter, vilket kan öka oro för många.
Den agerar på opiat receptorerna, vilket ger eufori och blockerar ångest.
M.a.o. den hjälper de flesta mot ångest/panikångest och mot depression.
Men mot oro och nervositet är den inget vidare enligt mig, krävs att man blandar in en benso då, t.ex. 10mg Diazepam.
för min del när jag tramadol blir jag osocial, irriterad och sur, men mår ändå bra på ett skönt sett i kropp och själ. men tar jag för mkt tramadol så får jag dödsångest å då är det inte värt det.
Tack i förhand
Detta är lite av ett moralkärringsinlägg, så ni som inte vill behöver inte läsa - jag riktar mig främst till TS (och kaxium, som skulle ha kunnat vara jag för x antal år sen):
Vill egentligen inte vara moralkärring här, men passa dig. Du kommer sannolikt att tycka att tramadol är det bästa lyckopillret i världen och undra varför man inte skriver ut det som just lyckopiller.
Problemet är att toleransen ökar och att man får ett beroende (även vid små doser) som inte är att leka med. Sök i forumet och läs om folk som försöker/försökt sluta med tramadol så får du se.
I början sitter man där och mår bra på kanske så lite som 100 mg och tänker att man ALRIG ska överskrida gränsen på 400 mg/dag. Till slut gör de flesta det ändå, de som hamnar i missbruk iaf. Sen dröjer det inte särskilt länge förrän man är uppe på kanske 1500-2000 mg/dag, detta gäller inte alla men många som sagt. Till slut tar man hur mycket som helst för att få samma rus som i början - det man då fick på 100 mg. Det finns risker för krampanfall (epileptiska anfall även om det inte är epilepsi, många trambrukare/missbrukare råkar dock ut för det förr eller senare) och det är ett rent helvete att sluta med tramadol om man fastnat som sagt.
Om jag säger såhär: det finns en anledning till att tramadol inte skrivs ut som ångestdämpande. Man kanske inte förstår den anledningen när man är inne i ett missbruk, men man förstår den när man har kommit ur missbruket om inte förr.
Ta det lugnt, tabletter är INTE någon lösning på dina problem (varken tramadol eller SSRI-preparat eller några andra piller). Det är möjligen en temporär lösning, men den är INTE varaktig, snarare ställer du till det för dig mer än tidigare om du hamnar i ett missbruk. Då är du inte bara full av ångest och depression, du kommer dessutom att leva som dold missbrukare och få större sociala problem än tidigare, särskilt om du blir beroende och inte får tag i mer tramadol. Hamnar du i sitsen att du måste ta dem varje dag så kommer dina problem att bli värre, det kan jag nästan garantera.
För mig så gick min sociala och arbetsmässiga kurva uppåt som faan när jag tog tramadol. Men sen kom jag till en punkt när saker och ting började gå neråt - jag betedde mig "konstigt" på jobbet, jag tyckte själv jag bara var social och glad men andra upplevde mig som ganska knäpp, jag fick två krampanfall, jag sabbade mitt äktenskap (sexlusten försvinner ofta på tramadol och andra opiater) och till slut fick jag sparken från jobbet - indirekt pga tramadolen eftersom det var mitt beteende som gjorde att det gick åt helvete. Det är svårt att förklara men man får liksom en syn på världen när man går på tramadol som man tror att "alla andra" har. Man tror att man befinner sig i "alla andras" normaltillstånd, men så är det inte riktigt. Snarare är man tokspeedad även om man inte fattar det själv. Visst är man fri från ångest men jag garanterar att den inte är borta bara för att man käkar tramadol - den kommer tillbaka när man slutar. Gånger tusen, om man hade ångest innan man började.
Om du/ni undrar något angående tramadolmissbruk pga depression/ångest får du/ni gärna pm:a mig. Jag hade aldrig fastnat själv om jag inte mått dåligt när jag började med skiten. Har slutat idag och försöker nu sluta med kodein, men enda anledningen till att jag lyckades sluta med tramadol var att de slutade fungera på mig, fick bara ångest av dem.
Mina råd till folk som använder/vill använda tramadol som ångestdämpande är: gör det inte. Försök hitta andra lösningar, särskilt om ni är unga. Om jag hade kunnat åka tillbaka i tiden och säga åt mig själv vad som skulle hända om jag fortsatte ta tramadol (innan jag hunnit bli beroende) så hade jag ALDRIG rört skiten mer. Det förstörde mitt liv. Allvarligt. Och nej, alla är inte jag, och alla behöver inte bli som jag, men om man är deprimerad är man definitivt i riskzonen för missbruk, mer än de som mår bra och kan ta tramadol lite då och då som en krydda i vardagen. Ungefär som med alkohol, alltså. Det är en viss skillnad på att supa bort sitt liv för att man mår dåligt och dricka några gånger i månaden för att ha kul. Egentligen är det samma sak med allt bruk/missbruk.
Men som sagt, undrar någon något, vad som helst, om just tramadolmissbruk, så är det bara att pm:a. Kan inte outa mig FÖR mycket här men i pm kan jag oftast skriva mer detaljerat om mitt eget tidigare missbruk.
Jag fick atarax utskrivet jag tycker att dom funkar sådär men har ju dendär jävla oron kvar men kommer in nya tradisarhit imon funderar på att ta några endå typ 250 mg inte så mkt men men det är ju inte så farligt eftersom att det dämpar ångesten så lär jag ju inte få panik ångest alltså behöver jag inte va orloöig över att få panik ångest. Tror jag är tillräckligt stark för det jag tränar mitt psyke varje dag men skulle endå vilja ha benso. Om någon har kan ni skicka pm så betalar jag
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!