2012-03-01, 21:03
Medlem
Såg för ett tag sedan på 9gag att man kunde mixa vodka med gummibjörnar så att de suger upp alkoholen, sen blir man full på att äta dom. Låter sjukt najs tycker jag och funderar på att testa, men för att inte lägga ut pengar på sprit och godis i onödan så e jag nyfiken på..... tror ni det funkar?

Man ska altså ta gummibjörnar och lägga i en glasskål, hälla i vodka så att alla björnarna e täckta. Slutligen ska det stå i kylen i nåra timmar. http://9gag.com/gag/2710880

Nån som provat och vet? vilket gummibjörnar funkar bäst? vilken vodka? Hur länge ska de stå för bäst resultat? när dom e klara hur länge e alkoholen kvar i dom? bara nån dag eller flera veckor? blir man lika full som om man hade druckit vodkan rent eller dämpas effekten? osv osv osv, tips & tricks helt enkelt!

Tack för mig!
Citera
2012-03-01, 21:08
Medlem
Om du vill spy några timmar efter så är det bara att köra på!
Citera
2012-03-01, 21:36
Medlem
CitizenErazeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camisqute
Om du vill spy några timmar efter så är det bara att köra på!
Varför skulle man bli illamående av det om man får fråga?
Citera
2012-03-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CitizenErazed
Varför skulle man bli illamående av det om man får fråga?
Jag antar att det är lättare att käka en påse gummibjörnar, än att svepa en vodkaflaska.
Och sveper du en Vodka blir du ju ganska full, och spyr om du inte tål så mycket. Förstår du då om du har en påse gummibjörnar där all alkohol har gnidit in sig...

Eller har jag missuppfattat ?
Citera
2012-03-01, 22:14
Medlem
En bekant provade detta med goldbären (haribos björnar) och någon lidl-vodka (Rachmaninoff? något som druckit denna och kan berätta om den går att dricka rent). Resultatet blev slemmiga björnar utan spritsmak (förutsatt att man inte tuggade och sög så länge på varje björn). Påminner lite om jelloshots i konsistensen.
Citera
2012-03-01, 23:09
Medlem
Von.Larssons avatar
Måste vara äckligt, och knappast så lär ju mycket vätska sugas åt av dom.

Satsa på en bulle istället. Eller varför inte något bröd? En ny variant av dopp i gryta.
Citera
2012-03-01, 23:13
Medlem
Det bästa är väl vattenmelon.

Köp en hel vattenmelon, skär ut ett runt hål så flaskhalsen går i.
Sätt i vodkaflaskan i hålet (uppochner) låt stå till melonen dragit åt sig vodkan.

Skiva, ät och njut.
Citera
2012-03-02, 20:33
Medlem
Lightnights avatar
Varför inte prova med russin? De sväller ju ganska rejält om man lägger dem i vatten över natten. Vodka kanske funkar lika bra.
Citera
2012-03-03, 16:53
Medlem
CitizenErazeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Varför inte prova med russin? De sväller ju ganska rejält om man lägger dem i vatten över natten. Vodka kanske funkar lika bra.
Jo, men det låter ju ganska vidrigt
Citera
2012-03-03, 17:03
Medlem
sobshaks avatar
Funkar nog bra blir nog samma effekt som i Jell-o Shots.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jell-O

Blanda med vodka efter att varmvattnet kallnat så att inte alkoholen försvinner, in i kyl/frys och käka. Funkade utmärkt, blev aldrig illamående, men gjorde det så ofta så jag äter inte Jello längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in