2026-08-30, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Sanningens ord nu era fjantar...
Det är klart att mammor är utbrända - ni är stora bebisar med massa diagnoser själva och låg intellektuell förmåga: mammor är inga superhjältar. Ni kommer från trasiga hem där er mamma förmodligen gjort sitt bästa men i en svag familjestruktur och förmodligen lika störda kids blir det inte bättre än såhär. Jag hatar också mina föräldrar men jag har egna barn och vet vilket enormt jävla jobb det är att ta hand om dom och jag är ändå rik nog att kunna ha städhjälp, utemat, dyra läger och aktiviteter m.m. som ger andrum men det är jättemycket jobb och har ni en fattig ensamstående och halvstörd morsa blir det inte bättre än såhär - och ni var jobbiga ungar. Bryt kontakten och gör det bättre själva... just det, det kommer ni inte klara.

Hahaha. Min pappa klarade då fan av att vara ensamstående varannan vecka och koka makaroner utan att bete sig som ett jävla psykfall. Cope harder - som ungdomarna säger. Inga jobbiga ungar som är problemet här - ta ansvar för hur du beter dig mot andra människor för i helvete.
Citera
2026-09-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lykkelykkelykke
Hahaha. Min pappa klarade då fan av att vara ensamstående varannan vecka och koka makaroner utan att bete sig som ett jävla psykfall. Cope harder - som ungdomarna säger. Inga jobbiga ungar som är problemet här - ta ansvar för hur du beter dig mot andra människor för i helvete.
Jag tycker man ska ta offers parti. Alltså dig, för alltid finns det åtminstone en gnutta sanning i historierna. Fokusera bara på ditt egna liv så blir det nog bra. Eller gör som jag, skrattar åt all idioti i världen. Därmed inser jag att vissa tycker jag är en idiot och jag tycker andra är idioter.
Citera
2026-09-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Jag tycker man ska ta offers parti. Alltså dig, för alltid finns det åtminstone en gnutta sanning i historierna. Fokusera bara på ditt egna liv så blir det nog bra. Eller gör som jag, skrattar åt all idioti i världen. Därmed inser jag att vissa tycker jag är en idiot och jag tycker andra är idioter.

Ja det jag skriver här är sanning. Jag har inget att vinna på att sitta och ljuga på flashback. Sen kanske man kan tycka att ”det finns en annat perspektiv” på vissa saker eller sånt, eller att jag överdriver, eller har missförstått. Men jag skriver inget som är en medveten lögn.
Citera
2026-09-01, 22:17
Medlem
Intressant tråd även om den är från 2012. Min mamma var schizofren och trodde att hon konstant var förföljd och att folk kollade upp henne. Det blev gradvis sämre och till sist kunde man inte gå in med henne i en affär då hon trodde att alla andra trodde att hon skulle stjäla saker. Hon kunde helt sonika få ett utbrott på personal som stod och sorterade gurkor eller något och skälla ut dem för att hon trodde att de trodde att hon stulit något.

Sen var det även en hel del annat. Det var först när jag blev lite äldre som hon också blev sämre så min uppväxt var ändå rätt stabil med henne och då var hon som vilken mamma som helst. Hon gick senare bort i leukemi.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in