Hon målade alltid upp alla människor som totalt onda eller änglalikt goda. Men hon minsann..hon var det enda sanna offret för allt..

som inte fick ta hand om sitt barn!
Dessutom kunde hon beskriva hur onda andar ställde till problem för henne, eftersom folk hade skickat satan på henne

(hon kunde inte ta hand om sig själv ens, smiley som beskriver hennes humörsvängningar när hon pratade)
Nu när jag är äldre, så inser jag att prata förstånd med en psyksjuk människa är som att banka huvudet i väggen och fortfarande inte få några vettiga svar. Det ger bara huvudvärk.
Har korta minnesfragment från 4-årsåldern, av att det alltid var tomt i kylskåpet, inrökt vardagsrum, saknade rena kläder och byrålådorna gapade tomma, kunde stå och tjafsa med min dagisfröken, hennes sura min och impulsiva utbrott.
Nåja, egentligen känner jag inte henne så bra, då jag endast fick bo korta perioder hos henne innan farsan tog över vårdnaden helt över mig som 11-åring. Vet inte vad som var sjukdomarna och vad som var hennes riktiga personlighet. Minns att allt bara var en enda soppa när hon öppnade munnen. Avslutat kapitel, då jag har brutit med henne helt sedan många år.
Till alla er som står ut med psyksjuka mammor- styrka till er. Gå undan i tid så de inte drar ner erat mående.