Jag har en väldigt sjuk mamma. Hon har nog egentligen varit deprimerad hela min uppväxt. och jag har alltid fått ta hand mycket om min bror. MYCKET. hon har ändå kämpat på bra min mor. Hon pluggade upp sina betyg på comvux, sedan högskolan och sedan något efter det. samtidigt som hon tog hand om mig och min bror så gott hon kunde och jobbade i en mataffär. oftast när jag och min bror bråkade tog hon min brors parti. hon hade lixom inte någon ork att reda ut saker och ting och vara rättvis och så har det fortsatt ända tills nu. Hon tycker inte riktigt att jag är värd någonting. hon ser aldrig något värde i det hon gör. vi är otroligt olika som personer och hon säger att hon ser mycket av pappa i mig. som hon föraktar. hon ser även mycket av sig själv i mig som hon oxå föraktar. Jag är en otroligt kreativ persn. som är känslomänniska. alltid har varit väldigt stormig och pågrund av att jag inte trivts hemma har jag flyttat mellan både mamma och pappa och kompisar och sådär. idag fick jag flytta in i en garderob i huset. med argumentet "att jag är den enda som får plats i garderoben" jag har en liten teori om att min mor är narcissist och antagligen även bipolär. min mamma verkar sakna förmågan att slutföra projekt som hon påbörjar och hon verkar även sakna handlingskraft. just nu ligger hon mest i soffan och kollar teve. och skäller på mig och min lillebror och beklagar sig över sin värk i sina leder. då hon nyligen blev diagnostiserad med reumatism. Min mamma är otroligt orättvis av sig. det är alltid mest synd om henne. Då jag nyss blivit diagnostiserad med Borderline,Bipolär sjukdom, grav depression, maniska beteenden , tvångstankar, ensamhetskänslor osv osv osv. det gör inte saken bättre. Jag har massa problem i mitt liv. kan man lätt säga. men jag försöker ändå vara positiv och göra något åt det. jag är fulltidssjukskriven men går ändå i skolan , har skaffat sommarjobb, försöker att träffa vänner några gånger i veckan och sköta mitt yttre och inre. ändå kräver hon att jag ska tvätta, städa, laga mat åt hela huset.
Hon vill inte ens veta att jag är sjuk. hon lådsas inte om det. jag skriker på hjälp. men det är hela tiden mer synd om henne. jag skriker efter en kram. men hon slutade krama mig någon gång i mitten av mellanstadiet. och sen dess har det väl vart ca 2 kramar per år. stela kramar. det är ingen ömhet, empati eller ödmjukhet från hennes sida. jag slits itu och försöker hålla ihop hemmet. växa upp. ta hand om min skola, min framtid. bearbeta mina sjukdomar. och samtidigt försöka vara en normal 18 årig tjej med vänner och fritidsintressen! och det tycker min mamma är idiotiskt. hon tycker inte att jag gör någonting rätt. och tro mig, detta handlar inte om att jag behöver "prata med min mamma" jag är en otroligt verbal tjej. jag är en otroligt enveten person som är bra på att lösa problem. men hon är så jävla trångsynt. jag gick till soc i höstas, och sa som det var. att min mor utsätter mig för psykisk mobbning, jag är inte välkommen i soffan, jag får inte ta del av lördsgodiset och får inga kläder på ett helt år ibland. trots att min mamma hade god ekonomi innan och var VD. då sa soc till mig att sålänge min mamma inte slog mig kunde de ite hjälpa mig. mamma var med på soc mötet. efter det pratade hon inte med mig på en vecka.