• 1
  • 2
2012-03-21, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Antagligen är det 18 mg per flaska den innehåller. Det är alltså mycket lite rent nikotin i sådana produkter. Allt annat hade varit totalt livsfarligt.

Konstigt att inte fler giftmördar folk med nikotin dock? Det verkar ju inte vara extremt svårt att utvinna ur cigaretter o.dyl.

Hur gör man då om man vill utvinna nikotin ur cigaretter??
Citera
2012-03-21, 00:08
Medlem
SeMeNoMores avatar
Hur kan detta vara så farligt?
Man kan ju röka som in i helvete utan att dö så vad är skillnaden?
Citera
2012-03-25, 15:21
Medlem
ChristerNs avatar
En stor dos kan döda.
Toxikologins främsta regel är: Allt är giftigt i tillräckligt stor dos.

Jmf. Säkerligen kan 2 liter sprit på en gång döda. (Om de inte spyr upp det).
Men det verkar som att 1 till 2 glas vin per dag kan förlänga livet med ca 10 år. (OBS: kan finnas flera faktorer inblandade i orsakskomplex).

En liten dos nikotin tål man, ovana kanske mår illa och spyr.

Jag gissar de kan framställa ren nikotin genom extraktion och senare göra kristalint nikotin.
1 Kg kristaller motsvarar 1000 000 cigg med 1 mg/st.
Man kan nog smuggla in ren nikotin t.ex. 100 kg och tillföra det till cigg gjorda på salladsblad eller liknande. Det blir 100 miljoner cigg, det vore värt mycket pengar. Men OBS livsfarligt, om det blir för hög dos nånstans. Men då det säkert är olagligt, så bör det inte rekommenderas.
Fast i kampen mot hälsofascismens utsugning av rökare via tobaksskatten, så kanske det är etiskt gott att smuggla.

Christer
Citera
2012-03-30, 08:32
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
LD50 på 30-60 mg är 30-60 mg nikotin i blodet på samma gång. Endast 10-20% av nikotinet från en snus tas upp (vilket på en standard 8 mg blir 0,8-1,6 mg nikotin. Detta tas ju också upp under en längre tid. Så för att nå upp till en dödlig dos krävs enormt stora mängder. Inte ens om du trycker upp en dosa lössnus i munnen dör du.

Det är ju skönt att det finns vettiga människor här inne som inte är 15 år gamla! Att folk fortfarande idag tror att allt nikotin i tobak tas upp av kroppen är för mig obegripligt.
Citera
2012-04-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimbow86
Hur gör man då om man vill utvinna nikotin ur cigaretter??

Som jag tidigare sa -Hade kemi lära där vi med en elektrisk sugpump sög 20 cigg åt gången. Blev en klick i glaskolven- (tror det var en limpa ca 9-10 paket camel utan filter, så kom det ca 2-3 droppar
Sen får din kreativa sida klura ut hur fan en sån maskin ser ut.
Men en sak säger jag dig, ett litet misstag med att få det på dig själva så är det adjöss. Jag såg vad som hände med musen och det lärarn sa betvivlar jag inte en sekund
Citera
2012-04-01, 20:21
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
LD50 på 30-60 mg är 30-60 mg nikotin i blodet på samma gång. Endast 10-20% av nikotinet från en snus tas upp (vilket på en standard 8 mg blir 0,8-1,6 mg nikotin. Detta tas ju också upp under en längre tid. Så för att nå upp till en dödlig dos krävs enormt stora mängder. Inte ens om du trycker upp en dosa lössnus i munnen dör du.
Ah, tänkte lite fel där. Men man vet ju hur jävla dåligt man mådde när man tog ett par halsbloss och första snusen ändå
Citera
2012-04-02, 00:05
Medlem
Protheuss avatar
Hade det varit rent nikotin din kompis druckit hade han dött utan tvekan. Nikotin är en av de giftigaste substanserna som finns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in