2012-02-29, 20:46
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilket jävla skitsnack. Han flyttade till Ryssland enkom av pengarna. Han tjänar bäst i världen nu...

Nu ja, men det jag snackade om var ju i barcatiden.
Citera
2012-02-29, 21:03
Medlem
foool13s avatar
Kim Källström.
Varit min idol de senaste åren, en enormt fin människa som har mognat och har de flesta kvalitéer som man vill ha i en människa och inte lika mesig som Taco-Anders heller.
Gjorde en väldfigt fin sak som han höll i ypperligt när han startade en Klass i Gothia för ungdomar med utvecklingsstörning.
Var otroligt imponerad av hur han upträdde i samband med det evenemanget.
Har alltid grymma analyser nuförtiden direkt efter matcherna och har också en stor förmåga att analysera sitt eget spel, något som alla inte har förmåga till...
Senast redigerad av foool13 2012-02-29 kl. 21:09.
Citera
2012-02-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Didier Drogba byggde ju ett sjukhus hemma i Elfenbenskusten, det får ses som ganska schysst.

Samuel Eto'o fick ett bud från någon brittisk klubb har jag för mig men skrattade bara åt budet för han tycket det var så sjukt mycket pengar, enligt honom för mycket för någon spelare.

John Guidetti är väldigt tydlig med vad han vill och är inte blyg med att säga att han är bra men samtidigt är han väldigt ödmjuk.

C. Ronaldo

Se, där förstår jag inte varför du idiotförklarar Ronaldo. Han framstår utanför plan i mitt tycke som en väldigt sympatisk och trevlig människa som flertalet gånger visat sitt stöd till diverse organisationer genom att agera som volontär samt donationer.

Fick intrycket av att denna tråd skulle kretsa kring spelare som är ytterst sympatiska både på och utanför planen. Där tycker jag inte Drogba eller Eto'o passar som trots allt är väldigt självcentrerade på plan, som Ronaldo. Men det ska nämnas att Drogba har mognat ordentligt genom åren.
Senast redigerad av troxie 2012-02-29 kl. 21:41.
Citera
2012-02-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Kim Källström.
Varit min idol de senaste åren, en enormt fin människa som har mognat och har de flesta kvalitéer som man vill ha i en människa och inte lika mesig som Taco-Anders heller.
Gjorde en väldfigt fin sak som han höll i ypperligt när han startade en Klass i Gothia för ungdomar med utvecklingsstörning.
Var otroligt imponerad av hur han upträdde i samband med det evenemanget.
Har alltid grymma analyser nuförtiden direkt efter matcherna och har också en stor förmåga att analysera sitt eget spel, något som alla inte har förmåga till...

Han verkar rätt så sympatisk i intervjuer och så .. men när jag träffade honom för 5 år sedan var han riktigt otrevlig, ett rövhål faktiskt. Inte så enkelt och döma människor man aldrig har träffat därför tycker jag den här tråden är rätt så löjlig.
Citera
2012-02-29, 22:57
Medlem
Speytos avatar
Måste även lägga till gällande Ronaldo som verkligen bryr sig om sina fans. Var i Madrid tidigare och tog mig ett besök till Valdebebas för att träffa stjärnorna. De flesta av de större stjärnorna i laget sket i att stanna bilen efter träningen för att signera autografer men Ronaldo som kom ut sist tog sin tid för att alla skulle få det dom ville. Stor respekt för honom! Även Adebayor såg till att alla fick det de ville, han stänge till och med av motorn i bilen för att ta sin tid.
Citera
2012-03-01, 02:43
Medlem
Stratocaster68s avatar
Henrik Larsson har jag alltid sett som en väldigt ödmjuk och trevlig fotbollsspelare. Speciellt från tiden i Celtic. Även stort att han höll vid sitt ord och återvände till Helsingborg efter tiden i United trots att Sir Alex försökte få honom att stanna.
Citera
2012-03-01, 10:47
Medlem
HitMedPengarnas avatar
Jag har alltid haft intrycket av att Kaka är en riktigt bra människa. Framstår som väldigt jordnära och positiv.

Raul som nämnts tidigare i tråden är ett annat exempel.
Citera
2012-03-01, 11:40
Medlem
Alessandro Del Piero. I sista matchen av säsongen 07/08 borta mot Sampdoria gjorde "Alex" tidigt 0-1 vilket innebar skytteligaledning. Några minuter senare tilldelas Juve straff och istället för att själv ta straffen (Del Piero var ordinarie straffläggare) lämnar han över den till Trezeguet, detta för att de kunna vinna skytteligan tillsammans. I slutändan blev Del Piero dock ensam skytteligavinnare eftersom Juventus tilldelades ytterliggare en straff den matchen, men ändå fin tanke att lämna över första straffen. När Juventus degraderades till Serie B sa han: "En gentleman lämnar aldrig sin dam". Han har fått stående ovationer både på Old Trafford och Bernabeu.
Citera
2012-03-01, 22:40
Medlem
bananjukkas avatar
Di Livio i Fiorentina var väl landslagsman när han följde med tvångsflyttade Fiorentina ett par divisioner. Har för mig att han gick ner typ 80% i lön också.

Även Tommasi i Roma, den gamla sköningen var speciell på något sätt (kommer inte ihåg vad han gjorde ) Nu sitter han väl i något sorts spelarfack tror jag.

För ett år sedan hade jag lätt sagt Ryan Giggs, men att dunka på brorsans fru känns inte så oerhört gentlemannamässigt.
Citera
2012-03-01, 22:53
Medlem
Cambijaos avatar
Raul har aldrig tagit på sig ett rött kort, sitter på mobilen så jag orkar inte skriva allt för många historier.
Citera
2012-03-01, 23:07
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Alessandro Del Piero. I sista matchen av säsongen 07/08 borta mot Sampdoria gjorde "Alex" tidigt 0-1 vilket innebar skytteligaledning. Några minuter senare tilldelas Juve straff och istället för att själv ta straffen (Del Piero var ordinarie straffläggare) lämnar han över den till Trezeguet, detta för att de kunna vinna skytteligan tillsammans. I slutändan blev Del Piero dock ensam skytteligavinnare eftersom Juventus tilldelades ytterliggare en straff den matchen, men ändå fin tanke att lämna över första straffen. När Juventus degraderades till Serie B sa han: "En gentleman lämnar aldrig sin dam". Han har fått stående ovationer både på Old Trafford och Bernabeu.

Får inte glömma att han gjorde en fin insamling till Japan under Fukushima-katastrofen. Han fick ju ihop en del pengar där. Samt att han tydligen räddat en flicka ur en koma

Del Piero är en fin människa.
Citera
2012-03-02, 00:32
Bannlyst
Zlatan är innerst inne en väldigt godhjärtad människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in