Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-01, 04:58
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Ju mer du älskar din tjej desto sämre pojkvän blir du.

Intressant tanke, please elaborate on that

Har det med att man tar varandra för givet och på så sätt inte gör nya saker för varandra eller?
Citera
2012-03-03, 00:00
  #14
Medlem
Palindromets avatar
Att älska är något djupt som måste växa fram, det sker rimligtvis inte på 2 v.
Själv sa jag det till min pojkvän med nervös röst efter ett halvår, då jag kände att jag verkligen kunde stå för innebörden.
Så ja, vänta tills du är redo.
Citera
2012-03-03, 01:39
  #15
Medlem
BallsofSteels avatar
När det gäller partner är det någonting man ska spara på.
Jag och min kille hade tillomed blivit sambos innan jag sa det åt honom och han åt mig.
Det är starka ord som man absolut inte vill ångra att man uttalat.

Däremot när det gäller släktingar, familj och vänner finns det ingen begränsning på hur mycket man kan säga det.
Citera
2012-03-03, 10:56
  #16
Medlem
lyinawakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Du, jag har aldrig sagt det till någon än så länge. Har ändå haft 4 relationer.

Det kommer väl när det känns rätt.

Brukar du bli lämnad eller är du den som lämnar?

TS: Säg ingenting du inte menar. Du kommer märka när du vill säga det, när du känner att hela ditt inre bara rabblar "jag älskar dig, jag älskar dig" var gång du är med henne eller nåt liknande. Det ska inte kännas fel att säga de orden, då är det lika bra att låta bli.

Och tre månader är inget, jag tycker det skulle bli konstigt först när det passerat mer än ett halvår och ingen klämt ur sig det innan dess.
Citera
2012-03-03, 11:01
  #17
Medlem
Jag älskar inte personen jag är tillsammans med. Men jag tror absolut att jag kommer kunna göra det. Det är ingenting fel med det. Säg ingenting du inte menar.
Citera
2012-03-03, 12:15
  #18
Medlem
Jag var tillsammans med en kille i 1 år utan att vi sa jag älskar dig till varandra. Det handlar om att komma dit, då det känns naturligt. Det betyder inte att du inte tycker fantastiskt mycket om djn tjej. Dessutom, om/när ni kommer till den punkten, så kommer ju de orden ha en mycket djupare, och vackrare innebörd. Värt att vänta på helt enkelt. No stress.
Citera
2012-03-04, 17:34
  #19
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyinawake
Brukar du bli lämnad eller är du den som lämnar?

TS: Säg ingenting du inte menar. Du kommer märka när du vill säga det, när du känner att hela ditt inre bara rabblar "jag älskar dig, jag älskar dig" var gång du är med henne eller nåt liknande. Det ska inte kännas fel att säga de orden, då är det lika bra att låta bli.

Och tre månader är inget, jag tycker det skulle bli konstigt först när det passerat mer än ett halvår och ingen klämt ur sig det innan dess.

Alltid jag som lämnar.. Grejen är att jag har sjukt svårt att visa känslor (typ öppna upp mig), skulle kännas så förnedrande att stå där OM tjejen ifråga skulle dumpa mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback