2012-02-29, 16:09
Medlem
Hej,
Igårkväll rökte jag vattenpipa med en vän. Kolet var märkligt, det brann upp hela tiden, men vi grejade det och rökte ändå. Nu dagen efter har jag rikligt ont i huvet, yr och mår illa. Kan detta vara en förgiftning och borde jag söka vård?
Citera
2012-02-29, 16:12
Bannlyst
Var det första gången?
Citera
2012-02-29, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Var det första gången?
Nej, har gjort det flertal gånger innan.
Citera
2012-02-29, 16:27
Medlem
Keykons avatar
Brukar vara ganska vanligt att folk får huvudvärk av vattenpipa. I alla fall om man sitter och röker ett bra tag. Har själv fått det några gånger, samtliga gånger så satt vi inomhus och puffade på ett bra antal timmar.
Sen är det ju självklart en vanesak också, har många kompisar från Iran och ingen av dom som fått huvudvärk av vattenpipa så vitt jag vet.
Senast redigerad av Keykon 2012-02-29 kl. 16:30.
Citera
2012-02-29, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keykon
Brukar vara ganska vanligt att folk får huvudvärk av vattenpipa. I alla fall om man sitter och röker ett bra tag. Har själv fått det några gånger, samtliga gånger så satt vi inomhus och puffade på ett bra antal timmar.
Sen är det ju självklart en vanesak också, har många kompisar från Iran och ingen av dom som fått huvudvärk av vattenpipa så vitt jag vet.
Tack. Ja, det är nog ingen fara
Citera
2012-02-29, 17:12
Medlem
Det är klart du får nikotinkick om du röker ?
I början är den jobbig, sedan njutbar.
Du behöver inte oroa dig..
Citera
2012-02-29, 17:49
Medlem
Strungs avatar
Man kan få lite ont i huvudet om man röker lite för länge. Kolet kanske också hade och göra med saken men det tror jag inte.
Citera
2012-03-01, 04:07
Medlem
Bergstens avatar
Helt klart kolet som gör detta.
Se till att du kör bra & kvalitativ kol och verkligen låter den bli genom tänd innan du börjar puffa, det gör skillnad!
När jag rökte som mest i mina yngre dagar var detta inte alls ovanligt.

ett annat tips, ha en bringa vatten vid sidan av och drick mycket under sessionen så skall du se att det känns mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in