2012-02-29, 23:38
Medlem
Shiloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katmheestikx
vad e det för snickare eller byggare de snackar om ? också någon polsk ?

Byggfirma (Fi*stenh*upt Design AB) registrerad på samma adress som det förmodade brottsoffret och ligger i direkt anslutning till brottsplatsen.

Edit: Sex stycken polacker registrerade på den adressen enligt Ratsit - Norra Västkustvägen 38 A.
Citera
2012-02-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiloo
Byggfirma (Fi*stenh*upt Design AB) registrerad på samma adress som det förmodade brottsoffret och ligger i direkt anslutning till brottsplatsen.

Edit: Sex stycken polacker registrerade på den adressen enligt Ratsit - Norra Västkustvägen 38 A.
jaha, okey tack :O
Citera
2012-02-29, 23:47
Medlem
Citat:
finns även en del skit i bjärred.... vet några små gäng i bjärred som hotar och kaxar som fan med folk ifrån malmö.. känner folk som e eftersökta från ett stort gäng ifrån lund....
nejnejnej

Visst finns där kompisgäng som överallt. Men där finns absolut inga kriminella gäng. Låt sig att 10 polare som kommer från bjärred och spelar i samma hockeylag kanske kaxar med små förortsblattar. Men detta är högstadie/gymnasieålder och finns överallt. Lund däremot har kriminella gäng. I Linero springer många småblattar och leker allanballan
Citera
2012-02-29, 23:47
Medlem
Att kroppen hittades just där betyder inte att vare sig BO eller GM har någn anknytining till platsen. Blir intressant att höra vad identifieringen ger. Det var ju i samma område som Niklas Elmberg mördades och man har aldrig hittat hans mördare.
Citera
2012-02-29, 23:57
Medlem
Shiloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
Att kroppen hittades just där betyder inte att vare sig BO eller GM har någn anknytining till platsen. Blir intressant att höra vad identifieringen ger. Det var ju i samma område som Niklas Elmberg mördades och man har aldrig hittat hans mördare.

Inte i närheten, Elmberg hittades såvitt jag vet i Flädie.

Kvalificerade gissningar är att BO, som enligt media är i 30-års åldern, är någon av de 30-åriga polackerna som är registrerade i huset på andra sidan gatan.

Men visst, platsen kan ju vara helt orelaterad.
Citera
2012-03-01, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlSvensson
nejnejnej

Visst finns där kompisgäng som överallt. Men där finns absolut inga kriminella gäng. Låt sig att 10 polare som kommer från bjärred och spelar i samma hockeylag kanske kaxar med små förortsblattar. Men detta är högstadie/gymnasieålder och finns överallt. Lund däremot har kriminella gäng. I Linero springer många småblattar och leker allanballan

finns lite folk som kaxar mot malmö folk som inte alls e trevliga och jag vet att det har varit folk från malmö som kommit beväpnade med det ena o andra o sökt efter de gänget... ja och som du sa så e de ju i 17-20 års åldern visserligen, men det e inte folket ifrån malmö den lakatos t.ex. i lund, pistolhotat mina kompisar och försökte kivhugga honom. tur att jackan tog stöten ifrån kniven... men tror inte det e dessa ligor jag snackar om som gjort detta. eller e nästan 100% säker på att de inte e dem... men det finns iaf en del skit i området...
Citera
2012-03-01, 00:11
Medlem
Citat:
finns lite folk som kaxar mot malmö folk som inte alls e trevliga och jag vet att det har varit folk från malmö som kommit beväpnade med det ena o andra o sökt efter de gänget... ja och som du sa så e de ju i 17-20 års åldern visserligen, men det e inte folket ifrån malmö den lakatos t.ex. i lund, pistolhotat mina kompisar och försökte kivhugga honom. tur att jackan tog stöten ifrån kniven... men tror inte det e dessa ligor jag snackar om som gjort detta. eller e nästan 100% säker på att de inte e dem... men det finns iaf en del skit i området...
Vad fan snackar du om egentligen och vad har det att göra med det aktuella brottet?! Din kompis har blivit knivhotad i Lund, grattis. Stick härifrån om du inte har något vettigt att tillägga för helvete
Citera
2012-03-01, 00:11
Medlem
Hangurselfs avatar
Citat:

Jag känner samtliga 17-19 åringar i bjärred (alla känner/vet vem alla är) och ingen av dem är kriminella på något sätt eller sysslar med gängkriminalitet. Finns en del i löddeköpinge vad jag vet bland annat kranar av de olika slagen etc. Men inte I bjärred, bara utanför.
Citera
2012-03-01, 00:23
Medlem
Stevies avatar
En uppringare berättar att en livlös man anträffats utomhus intill Norra Västkustvägen. Polispatruller skickas till platsen för kontroll och hittar en avliden man. Ett större område kring den anträffade mannen spärras av i väntan på utredningspersonal och tekniker.

Uppdatering: Polisens tekniker konstaterar att den avlidne mannen utsatts för grovt våld och ärendet rubriceras som mord.

Mannen, som är i 30-årsåldern, avlider till följd av skottskador. Polisen har under eftermiddagen och kvällen genomfört en teknisk undersökning av brottsplatsen och säkrat vissa spår. Även dörrknackning har utförts i området.

Någon som har mer information om polackerna? Det har alltså bott ett antal inneboende hos restaurangägaren. Någon måste väl ha någon information om dessa inneboende, varav en antas vara BO. Speciellt om "alla känner alla" som någon sa.
Citera
2012-03-01, 00:28
Medlem
För alla konspirationsteoretiker kan nämnas att den restaurang som ägs av boende på N Västkustvägen 38 tidigare var mötesplats för Sverigedemokraternas blivande styre.

"Ofta samlades de på den österrikiska restaurangen Rauhrackel i Lund för att dricka lågprisöl, äta mozartkulor och hylla högerradikalen Jörg Haider. Runt bordet planerade de övertagandet av partiet."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/aftonbladetgranskar/article12485203.ab

Mer relevant (kanske) är att det finns ett rum som hyres ut över natten i den fastighet som ligger alldeles intill fyndplatsen. Det här känns inte som ett ställe man bara råkar passera och får för sig att ta in på för natten. Dock hänger en skylt med "Rum uthyres" på fasaden.

http://www.selle.se/rum.htm
Citera
2012-03-01, 03:45
Medlem
Citat:

Det är inte samma område som Niklas Elmberg mördades i. Du får ha koll på vad du skriver. Niklas mördades utanför Fjelie by strax utanför Lund. Men Niklas bodde däremot i Bjärred!!
Citera
2012-03-01, 03:49
Medlem
Citat:

Det är 20 år sedan Niklas mördades. Du menar att det mördaren där som blivit mördad??? tänk efter innan du skriver. då skulle mördaren då vara 10 år gammal och begå ett så brutalt mord????!!

Väldigt osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in