2012-02-29, 20:07
Medlem
Om det nu är han som blivit mördad. Så är hans hyresvärd personen som är 51 år som är skriven på samma adress, han äger en restaurang i Lund, som enligt mig är ett klassiskt trevligt ölställe. Han är väldigt trevlig det jag har märkt utav han. Han har även en ferrari han hyr ut.

skulle dock vara kul och veta om restaurangen i Lund är öppen.
Senast redigerad av sebbbe 2012-02-29 kl. 20:10.
Citera
2012-02-29, 20:10
Medlem
Solklart fall av krig byggskojare emellan.

Det är väldigt vanligt att svartjobbande polacker tas in till byggen i framförallt rika kommuner där folk har råd att renovera. Sedan inhyses de hos en landsman (de behöver alltså inte vara släkt), där de får något slags tillfällig folkbokföringsadress eller något. I de allra flesta fall är det ju visserligen så att polackerna inte ens bor på adressen, det kan vara 30 polacker ibland skrivna på samma landsmans adress, men inte en enda av dem bor där utan är ute på byggen runtom i landet. De behöver dock en riktig adress för byråkratins skull. Och omvänt gäller också att det kan bo en massa polacker på denna adress som överhuvudtaget inte är skrivna där utan någonannanstans eller ens inte är skrivna i Sverige men jobbar här ändå.

Vet vi att det är denna kille som nämnts som blivit skjuten?
Citera
2012-02-29, 20:12
Medlem
Hangurselfs avatar
Det finns INGA existerande gäng i Bjärred. Dock känner jag personer som har/har haft anknytning till BC i Lund angående drogförsäljning etc. Det enda som sysslas med i bjärred är CB och inga tyngre grejor. På utsidan är bjärred väldigt fint och "änglalikt" men på insidan finns mycket skit ska jag säga er... Bland annat svartarbete, droger och skatteflykt.
Citera
2012-02-29, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gluppsker
Har den mördade jobbat i byggsvängen? Damen i 38 A har ett byggbolag.

Byggbolag? Det är inte många dagar sen nån i byggsvängen dog under mystiska förhållanden kort därifrån, i arlöv. (stupstock, med plastpåse över huvudet, naturlig död säger puckosnutarna)

Koppling?

https://www.flashback.org/t1804761
Senast redigerad av Gäddan 2012-02-29 kl. 20:15.
Citera
2012-02-29, 20:15
Medlem
Koppling till Polacken som blev skjuten i Malmö?
Citera
2012-02-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Byggbolag? Det är inte många dagar sen nån i byggsvängen dog under mystiska förhållanden kort därifrån, i arlöv. (stupstock, med plastpåse över huvudet, naturlig död säger puckosnutarna)

Koppling?

https://www.flashback.org/t1804761
Polisen var hos grannen till byggaren, så ej byggaren.
Citera
2012-02-29, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Polisen var hos grannen till byggaren, så ej byggaren.

Kolla tråden igen. Mina bilder visar att de var i 44an, pppress bilder visar att de var i 46an.
Citera
2012-02-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Kolla tråden igen. Mina bilder visar att de var i 44an, pppress bilder visar att de var i 46an.
Har kollat på din bild och man ser inte polisen i 44:an utan endast parkerade framför 44:ans infart. Där är en avliden man i huset, då blockerar du inte infarten eftersom de skall in och hämta honom.
Senast redigerad av HobbyGW 2012-02-29 kl. 20:34.
Citera
2012-02-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hangurself
Det finns INGA existerande gäng i Bjärred. Dock känner jag personer som har/har haft anknytning till BC i Lund angående drogförsäljning etc. Det enda som sysslas med i bjärred är CB och inga tyngre grejor. På utsidan är bjärred väldigt fint och "änglalikt" men på insidan finns mycket skit ska jag säga er... Bland annat svartarbete, droger och skatteflykt.

finns även en del skit i bjärred.... vet några små gäng i bjärred som hotar och kaxar som fan med folk ifrån malmö.. känner folk som e eftersökta från ett stort gäng ifrån lund....
Citera
2012-02-29, 23:07
Medlem
Det har inte något med bluffakturor att göra då? Ett av bluffbolagen som bla M-falangen håller i har boxadress i Lomma? Det har ju varit mycket på nyheterna om det senaste dagarna så de kanske börjar bli nojiga? Bara en teori.
Citera
2012-02-29, 23:18
Medlem
vad e det för snickare eller byggare de snackar om ? också någon polsk ?
Senast redigerad av katmheestikx 2012-02-29 kl. 23:24.
Citera
2012-02-29, 23:32
Medlem
Min närmsta granne under uppväxten är huset vars tomt kroppen hittades på. Avspärrningarna går ändå in i mina föräldrars trädgård.

Det jag kan säga om platsen där kroppen hittades är att det är en gammal åker som för ett antal år sedan lades i träda. Kroppen är funnen bara några meter ut på åkern, nära tomten till det hus vars ägare även ägt åkern.
För ca ett år sedan dog ägarinnan och sedan dess har huset stått som ett ödehus. Det gör att platsen för mordet, även om det ligger nära tätbebyggelse var det en ganska öde plats. Åt mina föräldrars håll är stora buskar som hindrar sikten och mot andra hållet mindre träd som även dessa hindrar sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in