2012-03-01, 07:27
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katmheestikx
finns även en del skit i bjärred.... vet några små gäng i bjärred som hotar och kaxar som fan med folk ifrån malmö.. känner folk som e eftersökta från ett stort gäng ifrån lund....

Dvs. små rikemansbarn som vill vara coola. När vi pratar gäng så pratar vi tunga gäng, vapen, droger misshandlar mot betalaningar. Inte de vanliga fjantgängen med en massa nollor.

Flera från bjärred har kaxat med folk från malmö, individer som grupper, så har det varit de senaste 30 åren. Flera har kaxxat med folk från Lund, flera har kaxxat med folk från Lomma mm. Detta är inget annat än fjantar som tror de är så fruktansvärt coola.
Citera
2012-03-01, 07:28
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
Att kroppen hittades just där betyder inte att vare sig BO eller GM har någn anknytining till platsen. Blir intressant att höra vad identifieringen ger. Det var ju i samma område som Niklas Elmberg mördades och man har aldrig hittat hans mördare.

Niklas Elmberg mördades långt därifrån? Vid vägen till Lund..
Citera
2012-03-01, 07:30
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggaren20
Det är inte samma område som Niklas Elmberg mördades i. Du får ha koll på vad du skriver. Niklas mördades utanför Fjelie by strax utanför Lund. Men Niklas bodde däremot i Bjärred!!

I rättvisans namn: Lomma, Bjärred, Borgeby och Fjelie är småbyar av litet varierande storlek, som ligger på cykelavstånd från varandra och (om man står på en trappstege) också är inom synhåll för varandra. Att relatera till Lund är ganska vanligt i de här byarna ("utanför Lund" låter begripligare än exotiska sydvästskånska sovbyar). Men för den som bor på orten är det uppenbart att det finns relativt strikta sociala gränser mellan samhällena/byarna - den fysiska gränsen mellan Borgeby och Bjärred är ett litet gärde och några bärbuskar, litet tillspetsat. Den som är van vid mer urbana förorter kanske inte förstår det här.

Bäring på detta lilla "fall": Om det handlar om inneboende polacker, här för att arbeta (mycket vanligt förekommande i Skåne) spelar det ingen större roll var de är bosatta (tydligen har en något mer etablerad polack haft rumsuthyrning och att hyra ut till landsmän låter i så fall mycket rimligt). Att det skulle vara någon lokal gangster i endera av dessa småorter låter osannolikt.

Den vanligaste anledningen tll mord och skjutningar är att man är osams med någon kumpan antingen om pengar eller fruntimmer, oftast blandat med fylla eller knark. Det kommer säkert att visa sig att anledningen även denna gång är trivial, snaskig och tämligen meningslös. Om nu gärningsmannen ens finns i Sverige längre.
Citera
2012-03-01, 07:37
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangurself
Jag känner samtliga 17-19 åringar i bjärred (alla känner/vet vem alla är) och ingen av dem är kriminella på något sätt eller sysslar med gängkriminalitet. Finns en del i löddeköpinge vad jag vet bland annat kranar av de olika slagen etc. Men inte I bjärred, bara utanför.

Är det inte ganska nära Oxie? Där finns gäng.
Citera
2012-03-01, 07:46
Medlem
thetasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Är det inte ganska nära Oxie? Där finns gäng.

Oxie ligger söder om Malmö, Bjärred norr om Malmö och LK ännu mera norröver, kolla en karta..
Citera
2012-03-01, 08:02
Medlem
Danxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiloo
Inte i närheten, Elmberg hittades såvitt jag vet i Flädie.

Kvalificerade gissningar är att BO, som enligt media är i 30-års åldern, är någon av de 30-åriga polackerna som är registrerade i huset på andra sidan gatan.

Men visst, platsen kan ju vara helt orelaterad.

Mellan fjelie och Lund hittades han. Så typ 1 mil från denna plats..
Citera
2012-03-01, 08:05
Medlem
Danxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangurself
Jag känner samtliga 17-19 åringar i bjärred (alla känner/vet vem alla är) och ingen av dem är kriminella på något sätt eller sysslar med gängkriminalitet. Finns en del i löddeköpinge vad jag vet bland annat kranar av de olika slagen etc. Men inte I bjärred, bara utanför.

Ringer det några klockor när jag säger namnet P**li** Tum** när det gäller kriminalitet?
Han bor till och med i Borgeby.
Fast nu är jag nästan helt säker på att det inte är han.
Citera
2012-03-01, 08:09
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Polisen uppdaterar. Mord, skjuten.

Citat:
Uppdatering: Polisens tekniker konstaterar att den avlidne mannen utsatts för grovt våld och ärendet rubriceras som mord.

Mannen, som är i 30-årsåldern, avlider till följd av skottskador. Polisen har under eftermiddagen och kvällen genomfört en teknisk undersökning av brottsplatsen och säkrat vissa spår. Även dörrknackning har utförts i området.

Den som tror sig ha information som kan vara till hjälp för utredningen får gärna höra av sig till Polisen på telefon 114 14.
Citera
2012-03-01, 08:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
4:an nyss, -Mannen är inte identifierad!

Vadå, igår visste de ju vem han var.
Citera
2012-03-01, 08:50
Medlem
Danxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
4:an nyss, -Mannen är inte identifierad!

Vadå, igår visste de ju vem han var.

Jag har två teorier.
1. Han har utsatts för så grovt våld att det inte går att känna igen honom.
2. Spekulationerna om att han är Polsk får mig att tro att han inte är svensk medborgare, där med svårare att slå i register efter honom.
Citera
2012-03-01, 09:05
Medlem
Shinokais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danx
Ringer det några klockor när jag säger namnet P**li** Tum** när det gäller kriminalitet?

Han bor väl inte ens kvar här nere? Kan ha fel men tror han befinner sig i mellersta sverige just nu.
Citera
2012-03-01, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danx

Men shit vilken ålder råder här inne? Killen du drar upp är för fan 17-18år och är
så långt ifrån tung kriminell man kan bli, problemet med småkids som dig är att du inte
har en aning om vad du snackar om.

Visst han snodde sina föräldrars bil på fyllan men om du bara fattat att t.ex precis i dagarna
så va N*b*rg tillbaka i Borgeby och jämfört med spillevinken du drar upp så förutom att
han är 10 år äldre så är han också 10 gånger sjukare o där kan vi snacka om kriminell.

Att dra upp T***a va det löjligaste jag hört o jag blir fan rädd om det är så att du tror
han är tung på något sätt.. jo förresten han e tung på att fixa småtjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in