• 1
  • 2
2012-02-29, 12:08
Medlem
Som rubriken lyder behöver jag förslag på vad man skulle kunna bygga på Heden? Låt kretiviteten flöda, öppen för alla förslag!
Senast redigerad av Skytteslusken10 2012-02-29 kl. 12:10.
Citera
2012-02-29, 12:17
Medlem
C8H11Ns avatar
Varför behöver du förslag? Är det här något skolarbete du vill ha hjälp med eller är du borgmästare?

Jag tycker att man kan bygga en fet skyskrapa som är en djurpark inuti med tropiskt klimat, djungel, lemurer och en pool med bar. I övriga utrymmen kan det byggas kontor och lägenheter. Resten av heden skall bestå. Skrapan kan byggas där bandyrinken eller vad fan det är ligger, för vem i hela fridens namn bryr sig om sådant trams?

Vill även se lite mer växtligheter och skulpturer i form av t.ex. stora konstfontäner med häftig levande eld som brinner av den kemiskt rena heptan som fontänerna skall spruta ut. Givetvis skall ångorna/värmen fångas upp av sensorer som omvandlar energin till elektricitet som driver hela spektaklet (skrapan)
Senast redigerad av C8H11N 2012-02-29 kl. 12:22.
Citera
2012-02-29, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Varför behöver du förslag? Är det här något skolarbete du vill ha hjälp med eller är du borgmästare?

Jag tycker att man kan bygga en fet skyskrapa som är en djurpark inuti med tropiskt klimat, djungel, lemurer och en pool med bar. I övriga utrymmen kan det byggas kontor och lägenheter. Resten av heden skall bestå. Skrapan kan byggas där bandyrinken eller vad fan det är ligger, för vem i hela fridens namn bryr sig om sådant trams?

Vill även se lite mer växtligheter och skulpturer i form av t.ex. stora konstfontäner med häftig levande eld som brinner av den kemiskt rena heptan som fontänerna skall spruta ut.

Ja, det är ett skolarbete. Tack för ditt svar, väldig kreativtet!
Citera
2012-02-29, 12:24
Medlem
C8H11Ns avatar
https://www.flashback.org/t830527
Citera
2012-03-01, 01:32
Medlem
LoveIsHolys avatar
Skiten måste bebyggas så fort som möjligt, gärna med några häftiga skyskrapor!
Citera
2012-03-01, 06:54
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveIsHoly
Skiten måste bebyggas så fort som möjligt, gärna med några häftiga skyskrapor!

Låt Heden vara.
Citera
2012-03-01, 08:34
Medlem
LoveIsHolys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Låt Heden vara.
Ge mig ett bra skäl förutom att du vill behålla höga bostadspriserna i centrum.
Citera
2012-03-01, 13:07
Medlem
Tycker dem kunde bygga studentbostäder. Små billiga sådana.
Citera
2012-03-01, 16:17
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveIsHoly
Ge mig ett bra skäl förutom att du vill behålla höga bostadspriserna i centrum.

Stora öppna ytor ger en stad värdighet.
Om man skulle göra något med Heden borde det vara att asfaltera eller belägga Heden med gatsten.
Citera
2012-03-01, 16:21
Medlem
Här finns ett förslag där vi bebygger lite i kanterna och ökar stadskaraktären i området men ändå behåller en öppen yta för idrott etc.:

http://gbg.yimby.se/2012/02/heden-f%fcr-alle_1113.html
Citera
2012-03-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dummerjens
Här finns ett förslag där vi bebygger lite i kanterna och ökar stadskaraktären i området men ändå behåller en öppen yta för idrott etc.:

http://gbg.yimby.se/2012/02/heden-f%fcr-alle_1113.html
Notera hur mycket affärslokaler, kontor eller bostäder det faktiskt blir utan att Hedens yta minskar nämnvärt.
Citera
2012-03-01, 16:47
Medlem
Jag tycker det är bra med en så pass central idrottsanläggning. Uppdatera den och bygg moderna faciliteter. Släng upp ett stort konstverk som göteborgarna själva har fått rösta fram av x antal förslag. Bygg små studentlägenheter på överblivna ytor. Och plantera många, stora, lummiga träd. Dessa gör att det inte ser så hemskt öppet ut, utan ger en intim stadsparkskänsla.

Nu talar jag inte om hela området Heden som enligt Wikipedia innefattar evenemangsstråket osv; utan bara om området just omkring fotbollsplanerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in