2012-02-29, 07:36
Medlem
limpwalds avatar
Hej alla!

Jag har fått en intensiv och konstant smärta, där revbenen tar slut på ryggen där njurarna sitter. På båda sidor gör det oerhört ont, i alla ställningar, ståendes/sittandes/liggandes. Nu är frågan, när skall man gå till läkaren? Skall man gå direkt eller bör jag vänta ett par dagar? Har inte kunnat sova inatt pga smärtan, det började när jag vaknade iförgårr, från ingenstans. Först trodde jag att jag hade sovit konstigt, men det vägrar fan att ge sig. Polaren påpekade att det kan vara någon muskel som tagit stryk, vad tror ni om det? Inte tränat på månader, och har inte ett jobb som är påfrestande för den delen av ryggen.

Vad kan det vara för något, vad ska jag göra? Bör jag uppsöka läkare eller kommer detta ge med sig tror ni?
Citera
2012-02-29, 08:06
Medlem
Ring Vårdcentralen
Citera
2012-02-29, 09:46
Medlem
kan vara njursten, jag rekommenderar dig att ringa 1177 eller besöka närmsta vårdcentral!
Citera
2012-02-29, 10:49
Medlem
JeepersCreeperss avatar
Kan vara en urinvägsinfektion som satt sig i njurarna, har du haft någon infektion nyligen? Har du feber? Är urinen normal?
Oerhört ont är relativt, men står du inte ut så sök läkarvård. Annars så ge det tre dagar om det inte blivit bättre sök läkare, blir det akut sämre sök läkare.
Citera
2012-02-29, 20:20
Medlem
limpwalds avatar
Okej, tack alla! Sovit nu ett tag, kan knappt röra mig nu. Det har intensifierats som fan, aldrig varit med om liknanade. Ska ringa vårdcentralen direkt efter frukost.

Mvh!
Citat:
Ursprungligen postat av SelinaKyle
Ring Vårdcentralen
Citat:
Ursprungligen postat av rickesmeek
kan vara njursten, jag rekommenderar dig att ringa 1177 eller besöka närmsta vårdcentral!
Citat:
Ursprungligen postat av JeepersCreepers
Kan vara en urinvägsinfektion som satt sig i njurarna, har du haft någon infektion nyligen? Har du feber? Är urinen normal?
Oerhört ont är relativt, men står du inte ut så sök läkarvård. Annars så ge det tre dagar om det inte blivit bättre sök läkare, blir det akut sämre sök läkare.
Har inte feber, urinen är normal!
Men tack ändå!
Citera
2012-03-01, 23:08
Medlem
limpwalds avatar
Har varit hos läkare nu. Njursten var det tydligen. Tackar för svar, tråden kan kastas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in