• 1
  • 2
2012-02-29, 04:29
Medlem
freXers avatar
Hur klämmer jag en finne på bästa sätt och hur påverkar jag att det inte sprider sig när jag klämmer ut det. Är det något jag inte ska röra?
Citera
2012-02-29, 06:17
Medlem
tvätta först med tvål. Sen klämmer du utan att använda naglarna alltså bara fingertopparna. Sen badda med kallt vatten i nån minut.
Citera
2012-02-29, 06:53
Medlem
Henixs avatar
Kör med desivon eller dylikt efter du klämt den, då tar du förhoppningsvis kål på finnen och förhindrar att den kommer tillbaka.
Citera
2012-02-29, 08:25
Medlem
freXers avatar
Hur gör dom som tar betalt för klämma bort finnar är det någon olja dom har eller liknande eller varför går dom dit? tex skönhetsställen som dom fixar naglarna etc
Citera
2012-02-29, 09:18
Medlem
Kundvagnsdrulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Hur gör dom som tar betalt för klämma bort finnar är det någon olja dom har eller liknande eller varför går dom dit? tex skönhetsställen som dom fixar naglarna etc
Detta verkar rätt vettigt:

http://www.wikihow.com/Pop-a-Pimple
Citera
2012-02-29, 09:35
Medlem
Rosen.s avatar
Tror du att en finne är något som sprider sig?

Tror du att det yttre påverkar alls?

Vet du varför man får finnar från första början?

Om du tror att finnar sprider sig, vad är det för ämne som sprider sig? Eller teleporterar de runt?

Dumma jävla idiot.
Citera
2012-02-29, 10:34
Medlem
Estresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen.
Tror du att en finne är något som sprider sig?

Tror du att det yttre påverkar alls?

Vet du varför man får finnar från första början?

Om du tror att finnar sprider sig, vad är det för ämne som sprider sig? Eller teleporterar de runt?

Dumma jävla idiot.

Citat:
Hur stor en finne än blir och hur ”lätt” det än kan kännas att ta bort en finne så är det aldrig rekommenderat att göra detta just på grund av att risken för att inflammationen då sprider sig är alldeles för stor. Klämmer du en finne kan du alltså få flera nya.

Källa: http://www.botaacne.nu/acne-behandling/

Hur trovärdig den är vet jag inte, googlade. Men sluta låta som en finnig jävla skitunge och tillför något till tråden istället.
Citera
2012-02-29, 13:10
Medlem
plucaps avatar
Ett tips jag tog med mig från tonåren var att aldrig låta naglarna växa längre än några mm "vitt" längst ut.

Ju längre naglar man får, desto fler finnar, eftersom man medvetet eller inte rör sig själv i ansiktet flera gånger per dag och man bokstavligen har skit under naglarna. Dessutom blir det som sagt knepigare att klämma dem.

Klipp naglarna och tvätta händerna, sen kan du värma upp huden (vidga porerna) med varmt vatten, klämma ut finnen ordentligt och sen på med kallt vatten (sluta porerna) och sedan alsolsprit eller nån kräm, valfritt.
Kläm inte finnar som inte ger efter, då riskerar du ett stort rött märke och svullnad. Vänta hellre isåfall.
Citera
2012-02-29, 13:40
Bannlyst
Herregud?
Vad med allt detta jox?
Bara suga tag i skiten och trycka på för kung och fosterland!
Ont som fan gör det ibland men det är det värt när det splattar till i spegeln.

Dock har jag länge funderat på en slags finne-klämmar-attrapp.
Tänk er en spruta, fast utan nål och med ca 2 mm öppning längst fram.
Om man sätter den på finnen sen drar ut sprutan istället för att trycka in borde ju det uppstå vakuum och därmed borde finnen klämmas?

Låter det som en bra idé?
Citera
2012-02-29, 14:32
Medlem
ShadeNs avatar
Man ska låta bli finnarna om man vill bli av med dom?
Citera
2012-02-29, 14:49
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilyOffshore
Herregud?
Vad med allt detta jox?
Bara suga tag i skiten och trycka på för kung och fosterland!
Ont som fan gör det ibland men det är det värt när det splattar till i spegeln.

Om man sätter den på finnen sen drar ut sprutan istället för att trycka in borde ju det uppstå vakuum och därmed borde finnen klämmas?

Det har gått runt i mitt huvud många gånger. Vi kanske borde arbeta på det tillsammans? Största problemet med våran innovativa uppfinning/prototyp lär bli att det uppstår en ful ring runtom finnen. Vakuum på huden, speciellt huden på ansiktet gör att blåmärken uppstår väldigt enkelt.
Det blir riktigt fult med en klämd finne som har en blå ring runtom sig.

Det är väl det största problemet, annars är det en suverän idé skulle jag tro.
Citera
2012-02-29, 14:54
Medlem
SummerWines avatar
Jag fick en olämpligt placerad finne för några dagar sen och satt samtidigt och lekte med en 5 ml oralspruta... 1+1= placera sprutan centralt över finnen och bygg upp ett tryck genom att dra.

Hur pinsamt och äckligt det än må vara måste jag erkänna att jag aldrig haft en så bra "klämupplevelse" då finnen nu är borta utan minsta märke och jag slapp alla komplikationer med att inte få ut allting osv.

EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Det har gått runt i mitt huvud många gånger. Vi kanske borde arbeta på det tillsammans? Största problemet med våran innovativa uppfinning/prototyp lär bli att det uppstår en ful ring runtom finnen. Vakuum på huden, speciellt huden på ansiktet gör att blåmärken uppstår väldigt enkelt.
Det blir riktigt fult med en klämd finne som har en blå ring runtom sig.

Det är väl det största problemet, annars är det en suverän idé skulle jag tro.

Citat:
Ursprungligen postat av OilyOffshore

Wow, det här var ju ett lustigt sammanträffande. Sprutorna finns att hämta gratis på närmaste apotek.
Senast redigerad av SummerWine 2012-02-29 kl. 15:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in