I flera veckor suttit och funderat p, tillsammans med ett par vnner, vart French hotdogs ursprung r, Vart kommer egentligen korven French Hotdog ifrn?
Det lter givetvis "french" och skulle mycket mjligt kunna ha sitt ursprung i Frankrike.
Om s r fallet, r de liknande drborta i Medelhavstrakterna, ngot som skiljer?
Jag tror att det r ett svenskt eller dansk pfund. Jag har nmligen bara sett det serveras i Sverige och Danmark. Anledningen till att man kallar den en fransk hotdog r fr att man fr det i ett baguettebrd.
Edit: Nu blev jag fan sugen p en
Senast redigerad av Hockeytrunken 2012-02-28 kl. 23:41.
I flera veckor suttit och funderat p, tillsammans med ett par vnner, vart French hotdogs ursprung r, Vart kommer egentligen korven French Hotdog ifrn?
Det lter givetvis "french" och skulle mycket mjligt kunna ha sitt ursprung i Frankrike.
MVH
Den kallas "french" fr att korven serveras i baguette.
French hotdog har sitt ursprung i DDR.
Ketwurst (av ketchup och wurst) r en variant p korv och brd som pminner om french hotdog. Ketwursten utvecklades i sttyskland under senare delen av 1970-talet. Den brjade sljas i maj 1979. Ketwursten har fortsatt att vara populr i det forna sttyskland och ftt viss kultstatus.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!