2012-02-28, 22:38
Medlem
SpaderSexs avatar
Som rubriken lyder ska ja måla lite på på vissa klädesplagg.

Lirar i band o behöver stila till lite scenkläder ibland. Är främst jeans, skinn(fejk) och kanske nån skjorta det ska målas på och är främst text och kanske allmänt "skvätt" som ska appliceras. Altså ingen nogrann detaljmålning här inte. Det jag undrar över om det är någon som har nån form av erfarenhet av detta? Ända jag har är att jag har sprayat med vanlig sprayfärg lite på ett par jeans nån gång vilket såg bra ut tills efter några tvättar. Just nu är det framförallt en jeansvest och en vit skjorta som ska användas. Skjortan ska de va en text i väldigt sliten och punkig stil men kan undrar över vad som kan passa bäst. Har sprayfärg och vanlig posca färg hemma men vet inte hur de skulle te sig på underlaget.

Känner inte till om det finns färg (som kan sprayas eller målas för hand) framtagen för att användas på kläder (textil)

tack på förhand
2012-02-28, 22:44
Medlem
JaHetrInteKlasKents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Känner inte till om det finns färg (som kan sprayas eller målas för hand) framtagen för att användas på kläder (textil)

tack på förhand
Textilfärg finns.
2012-02-28, 22:46
Medlem
Tygfärg på tyg iallafall.
Jag som lackerare kan annars tipsa om enkel 2K baslack för bilar. Inget som inte förstör kläderna får bort den färgen... Vet jag av erfarenhet

Men nu är ju sådan dyr...
Tygfärg borde gå. På läder vet jag inte...
2012-02-28, 23:10
Medlem
MICR0SOFTs avatar
Sådant http://www.cchobby.se/spray-color-4x...eonfarger.aspx ??
2012-02-28, 23:38
Medlem
prettygirls avatar
Fråga i hobbyforumet alternativt googla. Denna tråd låses.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in