• 1
  • 2
2012-02-28, 20:35
Medlem
festispojks avatar
Hej upplever alltid att jag blir för lätt arg och blir jag arg då snackar vi om blackout samt okontrollerbar aggression. Detta har varit ett för stort problem för mig eftersom jag som person är en snäll och omtänksam kille.

Och nu vill jag ha medicin mot detta då det bara skapar problem och skador när jag blir arg.

Men min aggression har varit i vägen för mig och har hänt en del dumma saker tack vare den. Så jag undrar Flashbackare.

Går det få något mot detta (Aggression) och har ni fått något som hjälpt er?
Diskutera även om detta är värt att få medicin för.

Har EJ ADHD (Tror jag)
Citera
2012-02-28, 20:42
Medlem
Tunezzzs avatar
Det är väl lugnande isåfall?
Men sådant går att fixa på egen hand, ta reda på varför och när du blir arg.
Tänk innan, och försök undvika situationen som gör problemen
Citera
2012-02-28, 20:56
Medlem
hoonbrands avatar
Haldol, eller Hibernal eller kanske en kombo brukar göra susen. Används om jag minns rätt på fängelsekunder som blir så aggressiva så att man tar hjälp av rättspsyk för att få kontroll på dem.
Citera
2012-02-28, 21:25
Medlem
Psychoramas avatar
Låter som om du skulle kunna ha ADD eller liknande.. Gör en psykiatrisk utredning.
Citera
2012-02-29, 10:03
När jag var 16-17 år brukade jag få vansinnesutbrott för små skitsaker. Hände ibland att polisen hämtade mig o körde mig till psyket. Men sen fick mina föräldrar iväg mig till öppenpsyk o där fick jag Tegretol o Sobril. Hjälpte lite, men blev rätt trött. Men senare försvann agressinsutbrotten.
Citera
2012-02-29, 18:25
Medlem
Kanske lite theralen så att du får en "hästspark" i huvudet innan du gör något dummt!
Citera
2012-02-29, 19:26
Medlem
festispojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kchris862
Kanske lite theralen så att du får en "hästspark" i huvudet innan du gör något dummt!
Blir så dösig av theralen
Citera
2012-02-29, 19:26
Medlem
festispojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Låter som om du skulle kunna ha ADD eller liknande.. Gör en psykiatrisk utredning.
Får nog göra det
Citera
2012-02-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av festispojk
Får nog göra det

När jag var inneliggandes på 55:a så fick de flesta kampsportare zypressa av någon andledning!

Själv fick jah seroqell efter att ha slagit till en kille! Dock var det han som slog först men de såg bara mitt slag! Fixk seroqell depo och det gjorde mig helt avslappnad vare sig jag ville eller ej!
Citera
2012-03-05, 22:37
Medlem
Boulanders avatar
Rök en hölk så blir du fredlig.
Citera
2012-03-06, 18:25
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Benso kan förvärra problemen. Spärrar släpper lättare. Förut så fick jag Temesta mot ilska men det gick som det gick med det. Inom slutenpsykiatrin så används oftast neuroleptika för att få våldsamma patienter att bli lugnare. Jag äter själv en lågdos Risperdal (2mg) och jag är inte lika arg som jag var tidigare. Bra medicin mot instabilitet och ilska för mig.
Citera
2012-03-06, 19:13
Medlem
Theberzerkers avatar
Jag fick theralén på recept.. 24 stycken om dan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto