2012-02-28, 20:15
Medlem
Har cirka 4 kg till att skala bort och behöver nu tips på mat mellan 700-900 kalorier som mättar bäst. Saken är den att jag inte har tillgång till frys utan endast kyl, så det blir lite svårare. Har funderat på följande:

500g kvarg + 200g fläskfile + 100g potatis + 20g fett (runt 8-900kcal)

300g fläskfile + 300g potatis + ett knäckebröd med ett ägg 20g fett (runt 800kcal)

Ostkaka gjord av 500g kvarg + 3ägg + liiite mjöl + sötningsmedel (runt 700kcal)

Proteinpannkakor med lite lågkalorisylt för typ 7-800 kcal

Eftersom jag inte har någon frys kan jag inte köpa broccoli och sånt och frysa in så det blir lite svårt med utfyllnadsprodukter, morötter kanske vore något?

Vad tror ni man blir mättast på? Vad har ni för tips? Måste ha i mig minst 15g fett om dagen iallafall och det blir ju runt 140kcal så då återstår 7-800kcal.
Citera
2012-02-28, 20:18
Medlem
Bigorexias avatar
Olika varianter av proteinrika sallader mättar betydligt bättre än något av de förslagen. Bra mycket godare är det dessutom.
Senast redigerad av Bigorexia 2012-02-28 kl. 20:21.
Citera
2012-02-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Olika varianter av proteinrika sallader mättar betydligt bättre än något av de förslagen. Bra mycket godare är det dessutom.

Tips på vad den kan innehålla, kyckling, bönor, fetaost? Känns onödigt att fylla ut den med till exempel tomat och gurka i och med att detta mättar noll. Kanske lite kvarg blandat med curry som sås till salladen?

Anledningen till att jag skrev just fläskfilé är att det håller betydligt längre än kyckling, har ingen lust att springa till affären varannan dag bara det är det.
Citera
2012-02-28, 20:29
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyuwzup
Tips på vad den kan innehålla, kyckling, bönor, fetaost? Känns onödigt att fylla ut den med till exempel tomat och gurka i och med att detta mättar noll. Kanske lite kvarg blandat med curry som sås till salladen?

Anledningen till att jag skrev just fläskfilé är att det håller betydligt längre än kyckling, har ingen lust att springa till affären varannan dag bara det är det.

Jag är väldigt svag för kycklingsallad med rostade cashewnötter, pinjenöt-, bön- och sparrissallad, och limebiffsallad. De tycker jag mättar väldigt bra per kalori.
Citera
2012-02-28, 20:43
Medlem
Deerps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Jag är väldigt svag för kycklingsallad med rostade cashewnötter, pinjenöt-, bön- och sparrissallad, och limebiffsallad. De tycker jag mättar väldigt bra per kalori.

baguette då?
Citera
2012-02-28, 20:50
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deerp
baguette då?

Sallader är cheatmeals.
Citera
2012-02-28, 21:09
Medlem
El-Knoxs avatar
Jag brukar göra grönsakssoppa på vitkål, purjo, tomat, potatis, nötfärs och buljong.
På 500 kcal kan jag göra en rejäl bytta som håller mig mätt i många timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in