Hej! Jag körde upp förra måndagen, men kuggade. Anledningen till kuggningen var att inspektören inte tyckte att man skulle justera en parkering. Han sa åt mig att backa in i en ruta och jag backade in, körde fram och backade in igen för att rätta till. Detta tyckte han tydligen inte om.
Så på måndag nästa vecka är de dags för uppköring nr 2. Jag är jättenervös inför detta för jag trodde verkligen att det gick bra att justera när man parkerar. Alla jag snackat med har hållt med mig, t.om. trafikläraren. Om jag har tur så får jag inte samma inspektör igen, men OM jag får honom så måste jag kunna parkera perfekt!
Saken är den att jag alltid lyckas parkera lite snett, både när jag parkerar vanligt eller backar in - och därför justerar jag.
Folk säger att man lär sig med tiden att få till en snygg parkering och de flesta tycks gå på känslan. Men jag har lite svårt för att gå på känslan förtillfället.
Någon som har tips, tumreglar eller vad som helst för en snygg parkering? Både normalt och backning.
Tacksam för svar!