Flashback bygger pepparkakshus!
2012-02-28, 19:14
Medlem
Jag hamnar ibland i kortare tillstånd där jag i efterhand inte förstår hur jag tänkte eller hur jag kom fram till vad jag tänkte på. Är det att räkna som psykotiska tillstånd?

Det handlar inte om hallucinationer och liknande, men brukar triggas av ångestattacker och övergå i paranoida föreställningar. Efter någon vecka eller två går det över.
Senast redigerad av fbinternet 2012-02-28 kl. 19:16.
Citera
2012-02-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbinternet
Jag hamnar ibland i kortare tillstånd där jag i efterhand inte förstår hur jag tänkte eller hur jag kom fram till vad jag tänkte på. Är det att räkna som psykotiska tillstånd?

Det handlar inte om hallucinationer och liknande, men brukar triggas av ångestattacker och övergå i paranoida föreställningar. Efter någon vecka eller två går det över.

Jag är bara så trött på att plötsligt snöa in på en idé för att en vecka senare undra vad i helvete jag tänker med. Inte så att jag gör något mer än stannar för länge inomhus och bara tänker, men det är ju tillräckligt illa det - socialt sett - att bara försvinna i ett par veckor och inte kunna föra ett normalt samtal.

Vad är det här och vad ska jag göra när jag är på väg in i en sån här 1-2-veckorsperiod?
Senast redigerad av fbinternet 2012-02-28 kl. 19:43.
Citera
2012-02-28, 19:56
Medlem
Råd vore tacksamma, t.ex. hur man ska upptäcka det innan man snurrar iväg.

För det här är så meningslöst - 1-2-veckor inomhus helt insnöad för att sen vakna till och inse att man återigen har vimsat iväg till ingen som helst nytta, och det man tänkt på blir bara meningslöst trams.

Slöseri med tid och energi, dessutom dåligt för de sociala relationerna när ingen kan kontakta en eller vet vad man håller på med eller vad man pratar om.

Jag minns nästan som vanligt från sådana här perioder, men det är lite grumligt och svårt att begripa.
Senast redigerad av fbinternet 2012-02-28 kl. 20:29.
Citera
2012-02-28, 21:15
Medlem
Jag orkar snart inte med det här mer. Och sen blir man hatad för att man sagt något dumt eller idiotiskt.

Nej, nu ska jag kräva någon antipsykotisk medicin så att jag slipper bli en isolerad ångestidiot då och då.
Senast redigerad av fbinternet 2012-02-28 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in