2012-02-28, 17:15
Medlem
Crazykarinkas avatar
Det är så att under 2månaders tid kommer min ekonomi att se kaotiskt ut. Har massor med extra betalningar som måste betalas och de utgör största delen av min lön, så jag kommer att leva på några slantar tills min nästa lön (och så blir det i 2 månader). Men nu till frågan: jag har ett kreditkort som jag lånat av Swedbank och som jag betalar flera hundra lappar på varje månad. Under dessa 2 månader kommer jag förmodligen att inte kunna betala det. Hörde om att man kan be om uppskov. Är det sant? Kan de gå med på det om jag säger exakta datumet när jag kommer att betala? Har slarvat med deras fakturor flera gånger, så är lite rädd att de inte beviljar mig det... Är det ngn här som har varit med om liknande och vet om de är "snälla" på Swedbank? Vill inte gå till banken och verka idiot i fall svaret blir nej...

Tack & sorry för mina fel.
Citera
2012-02-28, 17:40
Medlem
fjungen33s avatar
För att få 100 % trovärdig bra svar, kommer du nog inte undan. Kontakta banken och beskriv din situation så lär ni säkert komma på en lösning
Citera
2012-02-28, 17:56
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazykarinka
Det är så att under 2månaders tid kommer min ekonomi att se kaotiskt ut. Har massor med extra betalningar som måste betalas och de utgör största delen av min lön, så jag kommer att leva på några slantar tills min nästa lön (och så blir det i 2 månader). Men nu till frågan: jag har ett kreditkort som jag lånat av Swedbank och som jag betalar flera hundra lappar på varje månad. Under dessa 2 månader kommer jag förmodligen att inte kunna betala det. Hörde om att man kan be om uppskov. Är det sant? Kan de gå med på det om jag säger exakta datumet när jag kommer att betala? Har slarvat med deras fakturor flera gånger, så är lite rädd att de inte beviljar mig det... Är det ngn här som har varit med om liknande och vet om de är "snälla" på Swedbank? Vill inte gå till banken och verka idiot i fall svaret blir nej...

Tack & sorry för mina fel.

Kan du inte få uppskov med något annat då? Många företag kan gå med på att skjuta fram betalningen typ 30 dagar eller så. Det är värt ett försök och eftersom att du har slarvat med Swedbank's fakturor tidigare så kommer dom nog inte att bevilja det..
Citera
2012-02-28, 18:43
Medlem
Crazykarinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkman1337
Kan du inte få uppskov med något annat då? Många företag kan gå med på att skjuta fram betalningen typ 30 dagar eller så. Det är värt ett försök och eftersom att du har slarvat med Swedbank's fakturor tidigare så kommer dom nog inte att bevilja det..
Nej, för att de andra grejerna är väldigt viktiga för mig... Det ena är glasögon som nämligen kostade en förmögenhet så jag var tvungen att dela upp betalningen i två omgångar. Och jag får inte dem förrän jag betalat färdigt hela summan...=( Öh, ska nog ta mig till stan imorrn och fråga. Fan, vad pinsamt=(
Citera
2012-02-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazykarinka
Nej, för att de andra grejerna är väldigt viktiga för mig... Det ena är glasögon som nämligen kostade en förmögenhet så jag var tvungen att dela upp betalningen i två omgångar. Och jag får inte dem förrän jag betalat färdigt hela summan...=( Öh, ska nog ta mig till stan imorrn och fråga. Fan, vad pinsamt=(

Gå ner till närmsta Swedbank kontor och förklara hur det ligger till. Hade du inte slarvat med med tidigare betalningar till SB så hade det nog inte varit några problem. Förhoppningsvis så är dessa sena betalningarna gjorda. Då ser jag fortfarande stor chans till att du skulle kunna få uppskov med de två nästkommande inbet.
Och det är inte pinsamt, bara lite arrogant inställning till din ekonomi.
Uppdat. och berätta hur det gick sen ...
Citera
2012-02-29, 10:04
Medlem
Det kort jag har med kredit är det så att man kan ansöka om två betalningsfria månader om året. Antar att man får dem om man söker det. gör du det också, eller se om du kan betala mindre. företag, inkl. banker, brukar vara tillmötesgående om man bara är ärlig och förklar hur det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in