• 1
  • 2
2012-02-28, 14:34
Medlem
Det finns ett tips som är bättre än något annat för kroppskomplex, testa på nakenbad. Du kommer då träffa folk som inte har minsta komplex med sina kroppar, dock flera som har haft det. Det är människor med allt från riktigt vackra kroppar till gamla tjocka gubbar och tanter. Många har kommit över kroppskomplex på det sättet.
Citera
2012-02-28, 15:04
Medlem
BenQuls avatar
Vad på din kropp har du egentligen komplex för? Har han aldrig sett vad du försöker dölja eller vet han ens om vad det är? Han aldrig sett dig helt naken som i duschen tex?
Citera
2012-02-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rddm
J
Vad säger ni, tror ni det skulle kunna hålla om man verkligen älskar sin partner trots att den beter sig så här? Jag tänker mest att han tillslut kommer tröttna, oavsett hur mycket han älskar mig.

Det beror på hur bra sex du levererar faktiskt. Ge honom överjordiskt bra sex där du knullar skiten ur honom och ger han himmelska avsugningar och alltid sväljer satsen så kan du klara dig länge innan den lilla detaljen att du alltid är påklädd upptill blir en stor hake... Så länge att du hunnit med din terapi och kommit över det.
Citera
2012-02-28, 15:18
Medlem
Är det något du verkligen vill dölja för honom, som ett fult ärr? Eller tycker du bara att det är jobbigt -- att det ligger i huvudet att han kanske inte gillar vad han kommer se?

Som andra har skrivit - prata med honom. Han accepterar att du är påklädd för tillfället vilket visar att han respekterar dina känslor och det betyder något. Men så länge han inte har någon slags klädsex-fetish så kommer han nog tröttna efter ett tag. Hur mycket kläder har du på dig? Bara en tröja och strumpor, eller har du fortfarande byxorna kvar, fast lite nerdragna bara?
Citera
2012-02-28, 20:16
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rddm
Han har aldrig frågat varför utan verkar respektera det, varför fattar jag inte. Skulle aldrig orka med någon som höll på med något så barnsligt. Anyways så undrar jag hur länge ni skulle orka med det här?
Har du inga värre grejer på gång än det här så verkar han ju ha fått sig en riktig kanontjej. Lite tvångstankar och komplex och sånt får man räkna med att folk har och det här verkar ju vara nåt sånt som kan bli lindrigare med tiden.
Citera
2012-02-28, 20:57
Medlem
SummerWines avatar
Hade en liknande karl och det börjar med små komplex i sängen men slutade med en extrem svartsjuka pga dåligt självförtroende. Försök reda ut vad som är problemet tidigt så det inte behöver gå så långt som det gjorde för mig.
Citera
2012-02-28, 21:20
Medlem
Men grattis, du verkar ju hittat den perfekta partnern. Han är inte så intresserad av din överkropp och du är inte så intresserad av att visa din överkropp

Du får väl lita på att han inte har något emot att du munderar din överkropp vid sex så länge han inte visar tecken på något annat?

Men om du för din egen skull vill komma ur din fixering, kanske du kan lätta på plaggen lite succesivt, så det inte blir så dramatiskt. Du kan ju börja med att ta av dig koftan, ha på dig någon t-shirt, något litet linne, till slut bara behå och tadaaaaaa, en vecker dag/natt törs du näcka utan att misstänka att din nakna hud skrämmer honom mer än yllekoftan
Citera
2012-02-29, 01:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Det hade inte spelat så stor roll för mej.. Jag hade accepterat det och kunna ha sex ändå så länge det behövs, efter ett tag så hade det väl börjat kännas skumt att hon inte kan vara naken framför mej men det är verkligen ingenting jag skulle avbryta en relation för.

Gör man det så kan det inte ha varit äkta kärlek till att börja med!
Citera
2012-03-02, 02:02
Medlem
envogues avatar
Ett tips: Gå runt naken hemma i lägenheten själv (om du nu bor ensam) så ofta du kan så ska du se att det blir bättre med tiden. Då vänjer man sig vid nakenheten och börjar uppskatta sin kropp mer
Citera
2013-04-07, 23:11
Medlem
bästa är att ni pratar om det lite lugnt och ser hur han ser på det hela... tänk om han inte har samma bild av dig som du tycker han kanske verkligen tycker du ser underbar ut då höjs ditt självförtroende och feelingen blir annorlunda och du kan ha det tänt
Citera
2013-04-12, 03:59
Medlem
MaryBoleyns avatar
Njut ordentligt av din kropp medan du är ung. När du är äldre kommer du tycka att du var jättelöjlig. Om han älskar dig är det ingenting att skämmas för, han kommer avguda din kropp.
Citera
2013-04-13, 18:11
Medlem
Du kan försöka att ta det i små steg, kanske? Börja kanske med att titta på dig själv naken i en helkroppsspegel och säg positiva saker om din kropp. Syna inte alltför ingående, utan försök att nästan tvinga dig själv till att tänka om och komma ur dina dåliga tankebanor. När du känner att du klarar av det kan du kanske ligga naken och onanera, samtidigt som du tar på din kropp. Stäng ögonen och försök att njuta av din egen kropp. Nästa steg skulle kunna vara att ni har sex i ett jättemörkt rum, osv osv, tills du känner att du är bekväm. Försök att inte fastna i att tänka på hur han ser på dig, utan på hur skönt det faktiskt är. Jag skulle även råda dig att berätta om dina komplex för din pojkvän. Han kommer säkerligen vara förstående och ta dig på allvar, så kan ni tillsammans komma över detta... NJUT!! Lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in