Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Vad har citodon fr effekter? Hur mnga br man ta om man inte har en tolerans?
Jag har uppfattat det som att ruset r rtt s kort, mellan 30-60 minuter..
Du br helst INTE ta fler n 4 st utan att gra CWE (sk s fr du reda p vad det r), detta pga paracetamolen i Citodonen - det r inte bra att ta fr mycket paracetamol.
Nr jag var "newbie" fick jag ett rus p enbart 2 st Citodon (60 mg kodein) s testa att ta 2 st frst. Knner du INGENTING efter ca 20 min kan du ta 2 st till. Efter det r det ingen mening med att frska fylla p mer frrn efter 4-6 timmar (du fr inget bttre rus eftersom kodeinet motverkar sig sjlv).
Om du inte knner ngot ALLS p 120 mg trots att du aldrig tagit kodein tidigare s kan du tillhra den andelen av befolkningen som inte kan omvandla kodein till morfin i levern. I s fall kan du omjligt f ett rus p kodein, det gr inte.
Du kommer skert att f rd frn folk som sger att du ska ta 10 st, men gr inte det. Om du som sagt aldrig tagit en opiat s br du knna av 60-120 mg kodein. 180 mg r MAXIMAL nybrjardos, s om du inte knner av 120 mg (4 tabletter) r det troligen ingen id att ta mer.
Har du tagit andra opiater tidigare s r det en annan femma, men terkom isf s kan jag ge dig bttre rd.
"Peaken" p ruset varar ca 30 minuter men det hller i sig hyfsat lnge nd tycker jag, det dr knner man nr man blir van (vilket jag inte tycker du ska bli, ett beroende r inte roligt och tro mig, det r lttare att bli beroende n man tror om man uppskattar ruset).
En varning bara: du kan f EXTREM klda av kodeinet, svullna upp och bli knallrd, s r du smart tar du en vanlig antihistamintablett (typ Clarityn eller vad som helst som sljs receptfritt mot hsnuva) en halvtimme innan du tar Citodonen. Du kan ocks bli illamende men det bsta r nd om du tar det p fastande mage. Sen lgger du dig och softar i en sng eller soffa och slr p ett avsnitt av Simpsons eller nt.
Good luck, men som sagt, passa dig fr att fastna i skiten.
Mvh
/marilyn
PS Sg att du frgade om effekterna. Du fr ett opiatrus "light" - du blir varm, "skn", all ngest/deppighet frsvinner + att du blir rtt seg och knner dig trtt fast p ett sknt stt. Sexlusten blir dock ett minne blott tyvrr

.