• 1
  • 2
2012-02-28, 00:02
Medlem
Rommelsteins avatar
Vad har citodon fr effekter? Hur mnga br man ta om man inte har en tolerans?

Jag har uppfattat det som att ruset r rtt s kort, mellan 30-60 minuter..
2012-02-28, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Vad har citodon fr effekter? Hur mnga br man ta om man inte har en tolerans?

Jag har uppfattat det som att ruset r rtt s kort, mellan 30-60 minuter..
Du br helst INTE ta fler n 4 st utan att gra CWE (sk s fr du reda p vad det r), detta pga paracetamolen i Citodonen - det r inte bra att ta fr mycket paracetamol.

Nr jag var "newbie" fick jag ett rus p enbart 2 st Citodon (60 mg kodein) s testa att ta 2 st frst. Knner du INGENTING efter ca 20 min kan du ta 2 st till. Efter det r det ingen mening med att frska fylla p mer frrn efter 4-6 timmar (du fr inget bttre rus eftersom kodeinet motverkar sig sjlv).

Om du inte knner ngot ALLS p 120 mg trots att du aldrig tagit kodein tidigare s kan du tillhra den andelen av befolkningen som inte kan omvandla kodein till morfin i levern. I s fall kan du omjligt f ett rus p kodein, det gr inte.

Du kommer skert att f rd frn folk som sger att du ska ta 10 st, men gr inte det. Om du som sagt aldrig tagit en opiat s br du knna av 60-120 mg kodein. 180 mg r MAXIMAL nybrjardos, s om du inte knner av 120 mg (4 tabletter) r det troligen ingen id att ta mer.
Har du tagit andra opiater tidigare s r det en annan femma, men terkom isf s kan jag ge dig bttre rd.

"Peaken" p ruset varar ca 30 minuter men det hller i sig hyfsat lnge nd tycker jag, det dr knner man nr man blir van (vilket jag inte tycker du ska bli, ett beroende r inte roligt och tro mig, det r lttare att bli beroende n man tror om man uppskattar ruset).

En varning bara: du kan f EXTREM klda av kodeinet, svullna upp och bli knallrd, s r du smart tar du en vanlig antihistamintablett (typ Clarityn eller vad som helst som sljs receptfritt mot hsnuva) en halvtimme innan du tar Citodonen. Du kan ocks bli illamende men det bsta r nd om du tar det p fastande mage. Sen lgger du dig och softar i en sng eller soffa och slr p ett avsnitt av Simpsons eller nt.

Good luck, men som sagt, passa dig fr att fastna i skiten.
Mvh
/marilyn

PS Sg att du frgade om effekterna. Du fr ett opiatrus "light" - du blir varm, "skn", all ngest/deppighet frsvinner + att du blir rtt seg och knner dig trtt fast p ett sknt stt. Sexlusten blir dock ett minne blott tyvrr .
2012-02-28, 01:37
Medlem
Rommelsteins avatar
Tog 2 stycken till en brjan d!
2012-02-28, 03:24
Medlem
Rommelsteins avatar
Det gav ett behagligt rus i cirka 20 minuter skulle jag sga, men nsta gng vill jag verkligen ha ngot som r knnbart p riktigt.
2012-02-28, 06:09
Medlem
mztrs avatar
Utvinn kodeinet i citodonen s slipper du f i dig massa paracetamol som pajjar magen

e/
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Om du inte knner ngot ALLS p 120 mg trots att du aldrig tagit kodein tidigare s kan du tillhra den andelen av befolkningen som inte kan omvandla kodein till morfin i levern. I s fall kan du omjligt f ett rus p kodein, det gr inte.Du kommer skert att f rd frn folk som sger att du ska ta 10 st, men gr inte det. Om du som sagt aldrig tagit en opiat s br du knna av 60-120 mg kodein. 180 mg r MAXIMAL nybrjardos, s om du inte knner av 120 mg (4 tabletter) r det troligen ingen id att ta mer.Har du tagit andra opiater tidigare s r det en annan femma, men terkom isf s kan jag ge dig bttre rd.

Nojiga jvel

Frsta gngen jag testade citodon tog jag 4st fr smrtlindringens skull, flummar jag p c s tar jag iaf ut kodeinet ifrn 10st minst.
Senast redigerad av mztr 2012-02-28 kl. 06:13.
2012-02-28, 13:54
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mztr
Nojiga jvel

Man har vl all rtt att vara nojig (eller tminstone frsiktig, vilket i det hr fallet r ungefr samma sak om du frgar mig) nr man hller p med opiater.
2012-02-28, 15:51
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Utvinn kodeinet i citodonen s slipper du f i dig massa paracetamol som pajjar magen

e/

Nojiga jvel

Frsta gngen jag testade citodon tog jag 4st fr smrtlindringens skull, flummar jag p c s tar jag iaf ut kodeinet ifrn 10st minst.

Det r DU, det. Bttre fr lite n fr mycket, r en bra riktlinje nr det gller opiater och "knark" (<----Observera grna citattecknen nu! ver huvud taget).

Kodein r inte s elakt mot magen, dremot r det bde lever- och njurtoxiskt.
2012-02-28, 18:22
Medlem
mztrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det r DU, det. Bttre fr lite n fr mycket, r en bra riktlinje nr det gller opiater och "knark" (<----Observera grna citattecknen nu! ver huvud taget).

Kodein r inte s elakt mot magen, dremot r det bde lever- och njurtoxiskt.

Kodein har inte jag upplevt varit elakt mot levern ht. utan det r paracetamolet i citodon som jag fr ont i lever och njurar utav.

Btw nr jag skrev magen menade jag ju njure och lever
2012-02-28, 18:47
Medlem
Jag skrev en lng kommentar ang min "noja" frn min mobil frut men sen raderade jag alltihop, fr det spelar ju ingen roll vad jag skriver, folk har sina egna uppfattningar i alla fall...

Jag r definitivt inte "nojig" men varfr ska man uppmana folk att dra i sig 300 mg kodein nr de kan f ett utmrkt frsta rus p 60 mg (jo, vissa kan faktiskt det ven om alla inte kan det)? Det r ju som att sga t Subutexoskulder att de lika grna kan dra en lina p 4 mg, varfr brja med 1 mg nr man kan ta 4 mg, det r ju inte farligt att ta mer n 1 mg?

Jag har varit kodeinmissbrukare i mnga r, och jag knde iaf av 60 mg i brjan av min "karrir". Bara fr att jag numera tl 800 mg och uppt s rekommenderar jag sjlvklart inte det till nybrjare. Sen R 180 mg hgsta rekommenderade nybrjardosen om man vill flumma p kodein. Det r inte coolt att vara tolerant, det r trkigt och ofta tragiskt om man kommit upp i s hga doser fr att ht knna ngot.

Jag tycker ALLTID man ska vara frsiktig nr man laborerar med en drog frsta gngen - den hr killen var uppenbarligen helt och hllet nybrjare p opiater och jag gav honom rd utifrn det. Och se dr, han FICK ett rus p 60 mg! Som han (som tur r fr honom) inte gillade nt vidare.

Nu skrev jag ett "frsvarstal" i alla fall, men skit samma, folk kommer ju nd att fortstta rekommendera 300 mg och uppt som startdos p kodein - helt i ondan. Som Charmaine skrev: DU tl si och s mycket, det betyder inte att alla gr det. Alla r olika och har olika tolerans/erfarenheter. r man nybrjare s ska man ta s lite som mjligt som kan ge ett rus, det r iaf vad jag anser (om nn nd mot frmodan inte fattar, se exemplet med Subutex ovan).

Mvh
/marilyn
2012-02-28, 18:56
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Kodein har inte jag upplevt varit elakt mot levern ht. utan det r paracetamolet i citodon som jag fr ont i lever och njurar utav.

Btw nr jag skrev magen menade jag ju njure och lever

Helt rtt, det r paracetamolet som r lever- och njurtoxiskt. S kan det g nr man frsker vara besserwisser. Ber om urskt...

Man ska nd ta det lite lugnt med att rekommendera hga doser. Av ngot som helst.
Senast redigerad av Charmaine 2012-02-28 kl. 18:58.
2013-10-08, 21:03
Medlem
Njurarna och tarmarna kan balla ut kraftigt spec vid alkohol tsm
2013-10-08, 22:04
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treo-comp
Njurarna och tarmarna kan balla ut kraftigt spec vid alkohol tsm

Ja jo. Typ 1,5 r sen jag gjorde denna trd. Kan sga att jag fastnade lite p kodeinet och nu gjorde mig av med 8mg sub p 3 dagar i helgen. Detta frvntade jag mig inte nr jag skapade trden, lite kul att du bumpar d jag kan se tillbaks till denna trdstart. Vilka minnen!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in