Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-15, 14:03
  #9337
Medlem
NickDawgs avatar
Är det någon som lagt till egna sources till Whoiscalling? Förut fanns hitta.se och 118118 men dessa är numera bortplockade sedan ett tag tillbaka. Finns en guide i appen hur man lägger till sources manuellt men jag är inte tillräckligt insatt för att lösa det på egen hand. Någon vänlig själ som kan hjälpa mig, r_o_n kanske?
Citera
2014-11-15, 14:10
  #9338
Medlem
NickDawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
Hej.
Vad använder ni för tweaks för att korta ner animationerna? (T.ex. Låsskärm, mappar, öppning av appar etc.) Kan inte komma ihåg vad jag hade innan men det gjorde att telefonen upplevdes väldigt mycket snabbare.

Springtomize 3
Citera
2014-11-15, 17:06
  #9339
Medlem
Troll0lzs avatar
Har inte läst igenom hela tråden då den är ofantligt lång, så jag ställer bara min fråga istället.

Jag har en iPhone 6+ 128GB som jag gärna vill JB'a, men jag uppdaterade den till 8.1 OTA. Har ju inte funkat att JB'a förut om man har uppdaterat OTA. Kommer det att funka?
Citera
2014-11-16, 21:40
  #9340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Har inte läst igenom hela tråden då den är ofantligt lång, så jag ställer bara min fråga istället.

Jag har en iPhone 6+ 128GB som jag gärna vill JB'a, men jag uppdaterade den till 8.1 OTA. Har ju inte funkat att JB'a förut om man har uppdaterat OTA. Kommer det att funka?
Jo men det tror jag, fungerade för mig nyss i alla fall.
Citera
2014-11-16, 22:00
  #9341
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taimer
Jo men det tror jag, fungerade för mig nyss i alla fall.

Hade du uppdaterat till senaste versionen av iOS genom OTA, alltså trådlöst utan att koppla in till iTunes? För Pangu varnar nämligen på sin sida att det kan bli stora problem om man försöker JB'a telefonen om den är uppdaterad OTA.
Citera
2014-11-19, 02:40
  #9342
Medlem
Troll0lzs avatar
Ser nu att iOS 8.1.1 finns att ladda ner. Om jag gör detta genom iTunes i datorn - alltså inte OTA - kommer jag då att kunna jailbreak'a utan några komplikationer?
Citera
2014-11-19, 18:27
  #9343
Medlem
NickDawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Ser nu att iOS 8.1.1 finns att ladda ner. Om jag gör detta genom iTunes i datorn - alltså inte OTA - kommer jag då att kunna jailbreak'a utan några komplikationer?

Nej! Uppdatera inte till 8.1.1 då funkar inte JB, Apple har stängt till Pangus exploit i senaste uppdateringen.
Citera
2014-11-19, 19:30
  #9344
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickDawg
Nej! Uppdatera inte till 8.1.1 då funkar inte JB, Apple har stängt till Pangus exploit i senaste uppdateringen.

Kom på det sen. Men en annan tanke; i nuläget så har jag iOS 8.1 som uppdaterades OTA, men telefonen är dock inte jailbreakad eftersom jag inte ens vill försöka då Pangu varnar för att jailbreak'a när man har uppdaterat OTA.

Fast skulle det funka att jailbreak'a om jag först uppdaterar till 8.1.1 för att sen downgrade'a till 8.1 igen?

Om jag downgrade'ar från 8.1.1 till 8.1, räknas det då som att jag har installerat 8.1 genom iTunes och inte OTA?
Citera
2014-11-19, 19:36
  #9345
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Kom på det sen. Men en annan tanke; i nuläget så har jag iOS 8.1 som uppdaterades OTA, men telefonen är dock inte jailbreakad eftersom jag inte ens vill försöka då Pangu varnar för att jailbreak'a när man har uppdaterat OTA.

Fast skulle det funka att jailbreak'a om jag först uppdaterar till 8.1.1 för att sen downgrade'a till 8.1 igen?

Om jag downgrade'ar från 8.1.1 till 8.1, räknas det då som att jag har installerat 8.1 genom iTunes och inte OTA?
Ja det funkar men ska du jailbreaka så gör det nu! iOS 8.1 kommer att sluta signas snart och då kan du inte downgrade'a.
Citera
2014-11-19, 20:46
  #9346
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkboot
Ja det funkar men ska du jailbreaka så gör det nu! iOS 8.1 kommer att sluta signas snart och då kan du inte downgrade'a.

Aj, så det brinner alltså i knuten? Får snabba mig på att fixa backup och sånt först då!

Edit; Typiskt också! Tar 1,5h att ladda ner 8.1 firmware. Lär nog inte ens hinna
__________________
Senast redigerad av Troll0lz 2014-11-19 kl. 20:51.
Citera
2014-11-19, 22:52
  #9347
Medlem
Troll0lzs avatar
Jag lyckades!!

Min iPhone är nu jailbreak'ad och Cydia funkar som det ska. Frågan är bara om det är safe att återställa telefonen till den backup som jag gjorde innan JB?
Citera
2014-11-19, 22:53
  #9348
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Jag lyckades!!

Min iPhone är nu jailbreak'ad och Cydia funkar som det ska. Frågan är bara om det är safe att återställa telefonen till den backup som jag gjorde innan JB?

Prova? Vad kan hända? Blir de fel återställer du och gör om
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback