2013-05-19, 22:44
Medlem
Det är föga irriterande att ställa en fråga och inte få något svar
Citera
2013-05-20, 00:28
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cometmain
Nej det går inte. Jag har redan hört efter med dessa företag och gått personligen till dem. Iphonen är låst till en mobiloperatör i mexiko där jjag köpte den. Dem sa att det gick att låsa upp i annat land men icke.

En mobiloperatör från mexiko. Iphone 4 är det

Men vari ligger skillnaden ifall jag skulle låsa upp den? Har jag fortfarande appstore? eller blir det otryggare som jag har hört med att koppla upp sig till nätverk på stan?

Tack
Nej, det blir inte "otryggare". Du har fortfarande appstore kvar.
Citera
2013-05-24, 09:16
Medlem
Kommer att spendera ett år i USA och undrar om jag kommer att kunna använda min telefon på något sätt?

Info:
Har fryst mitt abonnemang hos Tele2.
Iphone 5.
IOS 6.1.4.
Citera
2013-05-24, 10:20
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkagAndBone
Kommer att spendera ett år i USA och undrar om jag kommer att kunna använda min telefon på något sätt?

Info:
Har fryst mitt abonnemang hos Tele2.
Iphone 5.
IOS 6.1.4.
Är den upplåst så köper du ett abb. eller kontantkort i USA...
Citera
2013-05-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Är den upplåst så köper du ett abb. eller kontantkort i USA...

Antar att den är låst eftersom jag fortfarande har bindningstid kvar på mitt abonnemang annars känns ditt förslag ganska naturligt.
Citera
2013-05-25, 13:01
Medlem
Xcango013s avatar
Jailbreakade min 4S (5.1.1) o har nu Cydia på mobilen, vad ska jag göra nu? Vet inte om jag är ute och cyklar men kan jag ladda ner alla appar gratis nu ?
Citera
2013-05-25, 19:33
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcango013
Jailbreakade min 4S (5.1.1) o har nu Cydia på mobilen, vad ska jag göra nu? Vet inte om jag är ute och cyklar men kan jag ladda ner alla appar gratis nu ?
Du kan ju klicka på ikonen för cydia och välj "sök" sedan söker du efter whoiscalling och lägger in det. Lagligt och bra. Den söker i 4-5 svenska katalogtjänster och hinner visa vem som ringer om inte den som ringer redan är i din telefonbok. Sedan efteråt kan du välja om du vill lägga till infon i din telefonbok. Då får du med alla nr. adress namn ort osv. Detta är den lagliga varianten.
annars får du väl leta upp lite varianter http://www.mashinglab.com/top-5-best-installous-alternatives-for-iphone-ipod-touch-ipad-install-ipa-files/
Citera
2013-05-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcango013
innan du gör allt det här. gå in på cydia --> Sköta --> Källor --> Ändra - Lägg Till - skriv in
apt.modmyi.com(sen lägg till)
gör samma sak med
repo.insanelyi.com

(på cydia) ladda ner något som heter 25pp. en kinesisk app där du kan ladda ner vilken jävla app du vill helt gratis.den e på kinesiska men man lär sig hur man använder den skitsnabbt. sen så finns det sjukt mycke grejer på cydia som du säkert har användning för. starta cydia, sen på första sidan (den som du ser direkt) finns "Featured" med en stjärna framför. där finns en hel del bra grejer så de e en bra början.

hoppas att det går bra mannen
Citera
2013-05-27, 13:12
Medlem
Aleopas avatar
Min iPhone 4s har slutat att hitta WiFinät ett tag efter jag jailbreakat. Kan de ha ett samband?
Hittar inte mitt privata eller offentliga.
Citera
2013-05-27, 14:25
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Min iPhone 4s har slutat att hitta WiFinät ett tag efter jag jailbreakat. Kan de ha ett samband?
Hittar inte mitt privata eller offentliga.
Vet inte om det har samband, blev inte så på min iaf.
Gå in på inställningar -> allmänt -> återställ. Där kan du återställa nätverksinställningar, inte säkert det hjälper, men värt att testa.
Citera
2013-05-27, 15:00
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Vet inte om det har samband, blev inte så på min iaf.
Gå in på inställningar -> allmänt -> återställ. Där kan du återställa nätverksinställningar, inte säkert det hjälper, men värt att testa.

Testat återställa nätverket. Vågar inte återställa hela telefonen, antar att de mesta jag laddat ner försvinner? Alltså de från Cydia, Installius etc, även om jag backupat i iTunes?
Citera
2013-05-27, 15:00
Medlem
MADYEs avatar
Hade tänkt och jailbreaka min iPhone 4S för första gången, nu är bara frågan vilken guide jag skall följa? http://www.redsn0w.us/2013/05/how-to-jailbreak-ios-613-using.html blir den bra?

Jag kör 6.1.3 på min iPhone just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in