Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-20, 19:05
  #8377
Medlem
[quote=Adutrumque]Plugga in telefonen och öppna iTunes. Uppdatera till senaste mjukvaran.
Säg till vad du ser när du trycker på "Restore". Vilken programvara säger den att den ska installera?

http://www.youtube.com/watch?v=noYAK7dFFB0


Hej, var det så enkelt att uppdatera den, vad bra. 19 minuter kvar..

Om jag lyckas jailbreaka den, klarar den av alla operatörer med då?
Citera
2013-03-20, 19:17
  #8378
Avstängd
[quote=town]
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Plugga in telefonen och öppna iTunes. Uppdatera till senaste mjukvaran.
Säg till vad du ser när du trycker på "Restore". Vilken programvara säger den att den ska installera?

http://www.youtube.com/watch?v=noYAK7dFFB0


Hej, var det så enkelt att uppdatera den, vad bra. 19 minuter kvar..

Om jag lyckas jailbreaka den, klarar den av alla operatörer med då?

Du får söka efter den biten själv. Unlock 3GS och sen ditt iOS.
Citera
2013-03-20, 19:49
  #8379
Medlem
Tjenare, min iphone har blivit uppdaterad via iTunes...Nu när det är klart så kommer rutan upp
"Activation request could not be completed. If the problem persists, please contact customer care."

what to do?
Citera
2013-03-20, 20:15
  #8380
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av town
Tjenare, min iphone har blivit uppdaterad via iTunes...Nu när det är klart så kommer rutan upp
"Activation request could not be completed. If the problem persists, please contact customer care."

what to do?

Har du ett giltigt nanosim med giltigt abonnemang?
Vilken leverantör har du?
Har du startat om och väntat en kvart?
Citera
2013-03-20, 22:32
  #8381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Har du ett giltigt nanosim med giltigt abonnemang?
Vilken leverantör har du?
Har du startat om och väntat en kvart?

Har ett abonnemang men telefonen är låst (inte till samma som jag har)
Tele2.
Ja, ingen skillnad.

Nu när den är uppgraderad (no idea vilken version) kanske man ska passa på att köra jailbreak så den blir "upplåst?"
Citera
2013-03-20, 22:48
  #8382
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av town
Har ett abonnemang men telefonen är låst (inte till samma som jag har)
Tele2.
Ja, ingen skillnad.

Nu när den är uppgraderad (no idea vilken version) kanske man ska passa på att köra jailbreak så den blir "upplåst?"

Som jag skrev tidigare så får du söka på Unlock själv. Min kunskap sträcker sig inte så långt. Har haft en 3G innan men den ligger bara o dammar.
Citera
2013-03-20, 23:00
  #8383
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av town
Har ett abonnemang men telefonen är låst (inte till samma som jag har)
Tele2.
Ja, ingen skillnad.

Nu när den är uppgraderad (no idea vilken version) kanske man ska passa på att köra jailbreak så den blir "upplåst?"
"jailbreak" är absolut inte "upplåst". Däremot behöver man en jailbreak för att sedan kunna köra en upplåsning.
Att låsa upp med bl.a. redsn0w funkar på telefonmodeller före iP5 och ios före 6.x
Citera
2013-03-20, 23:52
  #8384
Medlem
Gicka666s avatar
Jag har en fråga, Vissa av mina jailbreaks har slutat fungera även om dom är igång och allt är ok i inställningar, en annan sak som också är intressant är att jag kan inte avinstallera något, mitt notification-center är helt tomt, något är riktigt skumt.

Finns det något sätt att återställa cydia?
Citera
2013-03-20, 23:56
  #8385
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Jag har en fråga, Vissa av mina jailbreaks har slutat fungera även om dom är igång och allt är ok i inställningar, en annan sak som också är intressant är att jag kan inte avinstallera något, mitt notification-center är helt tomt, något är riktigt skumt.

Finns det något sätt att återställa cydia?
Fibblat runt med sources? Lista vilka källor du har.
Du låter ganska körd f.ö. Om du inte får ordning på det kan det innebära att du måste vänta på att Evasion kommer med en jb på 6.1.3.
Har du SHSH blobs?
Citera
2013-03-21, 05:59
  #8386
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Jag har en fråga, Vissa av mina jailbreaks har slutat fungera även om dom är igång och allt är ok i inställningar, en annan sak som också är intressant är att jag kan inte avinstallera något, mitt notification-center är helt tomt, något är riktigt skumt.

Finns det något sätt att återställa cydia?
Nu låter det som om du inte skulle gett dig på JB från första början. Här är något som jag inte vet om det funkar och det vet nog inte du heller.
Men det är ju kört iaf så du kan ju testa http://en.kioskea.net/faq/10925-how-...t-re-jailbreak

Eller läs i min sökning: https://www.google.se/search?q=how+t...ient=firefox-a
Citera
2013-03-21, 13:51
  #8387
Avstängd
Råder dig till att inte följa ovanståendes råd. Det finns en risk att hamna i bootloop med sådana metoder. Inte kul m.a.o.
Citera
2013-03-21, 14:32
  #8388
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Råder dig till att inte följa ovanståendes råd. Det finns en risk att hamna i bootloop med sådana metoder. Inte kul m.a.o.
Det var ju ett konstruktivt förslag.
Isf är det bara att sätta i dfuläge och återställa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback