Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-06, 22:04
  #8281
Medlem
Haren8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Testat starta om mobilen?


Yes, ett flertalet tillfällen!
Citera
2013-03-06, 22:17
  #8282
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Yes, ett flertalet tillfällen!
Vilket os kör du på? När började det inträffa? Nyss? Cydia kör ett gäng uppdateringar på Cydia nu - detta kan orsaka en turbulens . Avvakta en dag och se hur det är imorgon.
Citera
2013-03-07, 17:34
  #8283
Medlem
Går det att unlocka iPhone 5 än?
Citera
2013-03-07, 20:06
  #8284
Medlem
Hej, har en iphone 5 6.1.2 och vill inte jailbreka men jag vill kunna göra in-app purshing hack? någon som vet om det går utan jailbreak? vet att det bara går på vissa spel med jailbreak?


Funkar denna? http://system.in-appstore.com/


Om inte kan man använda ifunbox och gå in i filerna och ändra där man vill ha högre poäng eller vad jag nu vill ändra som är möjligt med te.x iap cracker när man har jailbreak?

är det olika sätt beroende på spel om man ska använda ifunbox för att ändra summan eller poängen?

Hittade även denna: http://www.youtube.com/watch?v=R_xKYIJVA_A
Citera
2013-03-07, 20:24
  #8285
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Går det att unlocka iPhone 5 än?
Antigen hos din operatör eller med R-Sim (http://iphoneguiden.se/guide-las-upp...s-6-med-r-sim/)
Citera
2013-03-08, 18:18
  #8286
Medlem
Tjena! Jag har kört jailbreak och fått igång cydia, men mina appar som Medelande, Ringa, Mail, Safari Etc har försvunnit, hur gör jag? måste jag ladda ner något pack eller hur funkar det egentligen?
Citera
2013-03-09, 17:28
  #8287
Medlem
Joomlas avatar
Hej!

Jag har en iPhone 5, 6.1.2, jailbreakad. Något som jag tidigare trott varit ett fel med min telefon är att den inte längre vill automatiskt gå med i min Wifi-anslutning hemma. Min gamla iPod Touch som fortfarande kör 4.2.1 gör däremot detta; den minns lösenordet och kopplar upp sig direkt mot Wifi så fort jag slår på det. Dessutom har jag provat med några andra enheter som kör iOS 6 och dessa verkar inte heller koppla upp sig automatiskt.

Alltså bör det inte vara telefonernas eller nätverkets fel, utan telefonernas mjukvara.

Finns det något Cydia-tweak som ändrar på detta? Jag har sökt på wifi och kikat bland resultaten men jag hittar inget. Inte heller när jag googlat.
Citera
2013-03-09, 18:13
  #8288
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Hej!

Jag har en iPhone 5, 6.1.2, jailbreakad. Något som jag tidigare trott varit ett fel med min telefon är att den inte längre vill automatiskt gå med i min Wifi-anslutning hemma. Min gamla iPod Touch som fortfarande kör 4.2.1 gör däremot detta; den minns lösenordet och kopplar upp sig direkt mot Wifi så fort jag slår på det. Dessutom har jag provat med några andra enheter som kör iOS 6 och dessa verkar inte heller koppla upp sig automatiskt.

Alltså bör det inte vara telefonernas eller nätverkets fel, utan telefonernas mjukvara.

Finns det något Cydia-tweak som ändrar på detta? Jag har sökt på wifi och kikat bland resultaten men jag hittar inget. Inte heller när jag googlat.
Min iPhone 5 6.1.2 kopplar upp sig automatiskt?

Säker på att du inte tryckt på "ask everytime".
Citera
2013-03-09, 18:20
  #8289
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Min iPhone 5 6.1.2 kopplar upp sig automatiskt?

Säker på att du inte tryckt på "ask everytime".
Helt säker på att jag inte tryckt på någonting eftersom jag återställt den två gånger. Den har dock kopplat upp sig automatiskt två eller tre gånger men det är en sällsynt lyx

Har också provat trycka på Reset network settings en gång men det hjälpte inte.
Citera
2013-03-09, 20:29
  #8290
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Helt säker på att jag inte tryckt på någonting eftersom jag återställt den två gånger. Den har dock kopplat upp sig automatiskt två eller tre gånger men det är en sällsynt lyx

Har också provat trycka på Reset network settings en gång men det hjälpte inte.

Då måste jag tyvärr meddela att du sitter på en defekt iPhone. Om du har haft detta problemet efter återställning så pekar allting på hårdvaran.

Har du säkerhetskopierat när du gjort detta? Enda chansen för att det skulle vara mjukvara nu är att du säkerhetskopierade och i.o.m detta följde problemen med där.

Om du å andra sidan återställde och ställde in som "ny" när du fick förfrågan på skärmen så är det hårdvaran det är fel på.

Har du garanti kvar så täcker den detta om du har något avtal med återförsäljaren. Hos Telia har man 1 år.
Citera
2013-03-09, 21:25
  #8291
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Då måste jag tyvärr meddela att du sitter på en defekt iPhone. Om du har haft detta problemet efter återställning så pekar allting på hårdvaran.

Har du säkerhetskopierat när du gjort detta? Enda chansen för att det skulle vara mjukvara nu är att du säkerhetskopierade och i.o.m detta följde problemen med där.

Om du å andra sidan återställde och ställde in som "ny" när du fick förfrågan på skärmen så är det hårdvaran det är fel på.

Har du garanti kvar så täcker den detta om du har något avtal med återförsäljaren. Hos Telia har man 1 år.
Nix!

Jag fick min förra telefon utbytt på garantin för att den var defekt men det är en annan historia. Dessutom så har jag en 3GS som också kräver lösenord på 5-6.x, samt att jag kopplat upp mig på en bekants iPhone (före jag köpte min och testade en nyare iPhone) på mitt nätverk. Andra gången jag kopplade upp mig behövde jag skriva in lösenordet.

Samtidigt så funkar min gamla iPod Touch som kör 4.2.1 som den alltid gjort, nämligen att den kopplar upp sig direkt till nätverket när jag slår på wifin. Alltså bör det inte vara mitt nätverk det är fel på, utan iOS. Och därför hoppades jag det fanns något tweak för att ändra på hur Wifi hanteras. Men nu när du skriver i tråden att din telefon kopplar upp sig automatiskt så är jag osäker.

Har dessutom gjort en fräsch återställning ganska nyligen så det är inte någon gammal backup som spökar.
Citera
2013-03-09, 22:34
  #8292
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Nix!

Jag fick min förra telefon utbytt på garantin för att den var defekt men det är en annan historia. Dessutom så har jag en 3GS som också kräver lösenord på 5-6.x, samt att jag kopplat upp mig på en bekants iPhone (före jag köpte min och testade en nyare iPhone) på mitt nätverk. Andra gången jag kopplade upp mig behövde jag skriva in lösenordet.

Samtidigt så funkar min gamla iPod Touch som kör 4.2.1 som den alltid gjort, nämligen att den kopplar upp sig direkt till nätverket när jag slår på wifin. Alltså bör det inte vara mitt nätverk det är fel på, utan iOS. Och därför hoppades jag det fanns något tweak för att ändra på hur Wifi hanteras. Men nu när du skriver i tråden att din telefon kopplar upp sig automatiskt så är jag osäker.

Har dessutom gjort en fräsch återställning ganska nyligen så det är inte någon gammal backup som spökar.


Kör en till återställning och ställ in den som ny. Säkerhetskopiera innan både till dator och iCloud om du har information du inte vill gå miste om.

När du har kört en återställning och ställt in som ny, rapportera här om problemet kvarstår.
Använd inte säkerhetskopian efter att du återställt alltså.

Som ett tillägg förstår jag heller inte riktigt vad du menar. Varför skulle inte Wifi slås på automatiskt?
Har du satt på Wifi kommer den profil du valt till nätverk alltid uppenbaras så fort du är i närheten. Så är det med alla iEnheter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback