2013-01-20, 18:22
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorzes
http://www.jailbreakios61.net/

Funkar de att jailbreaka därifrån eller det är bara buffel o båg? Inlägget kom ju igår
Scam.
Citera
2013-01-22, 09:57
Medlem
Ralle_s avatar
Har en fråga angående en grej i Cydia.
Är en av dom som är fast på 6.0 eftersom jag inte sparade SHSH Blobs på 5.1.1
Har kört TinyUmbrella men uppenbarligen hittar den inget(eftersom jag inte sparat dom innan..)

Men när jag kommer in på Cydia så står det såhär längst upp:
https://imagedb.org/images/106962.png

Vad menas med detta?
Citera
2013-01-22, 10:19
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Har kört TinyUmbrella men uppenbarligen hittar den inget(eftersom jag inte sparat dom innan..)

Vad menas med detta?
Även om det inte går att spara ner så ska det vara din nuvarande version på ios, typ.
Citera
2013-01-22, 10:23
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Även om det inte går att spara ner så ska det vara din nuvarande version på ios, typ.

Du får gärna utveckla hur du menar? Jag som är lite trögfattad kanske, hehe! Men jag har ju iOS 6.0 nu..
Citera
2013-01-22, 10:34
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:

Vad menas med detta?
Det hela är mycket enkelt.

Du har SHSH-blobs sparade för 5.1.1 (båda versionerna av 5.1.1 samt 6.0.1. Det är nämligen så att den som har Cydia på sin enhet behöver bara öppna Cydia då och då för att blobs för senaste iOS ska sparas. Cydia sparar blobsen på sin server och du kan i TinyUmbrella välja i inställningarna att TinyUmbrella ska hämta blobsen från Cydias server för din enhet. Du kommer då spara ner lokala kopior av de blobs som finns på servern.

Om du har en A4-enhet eller lägre (dvs iPhone 4 eller äldre) så kan du alltså installera iOS 5.1.1 och njuta av untethered jailbreak, använd isåfall RedSn0w, processen är mycket enkel och tar bara några minuter. Om du har en nyare enhet så går det inte att gå bakåt, bara framåt med SHSH-blobs.
Citera
2013-01-22, 10:38
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo

Du har SHSH-blobs sparade för 5.1.1 (båda versionerna av 5.1.1 samt 6.0.1. Det är nämligen så att den som har Cydia på sin enhet behöver bara öppna Cydia då och då för att blobs för senaste iOS ska sparas. Cydia sparar blobsen på sin server och du kan i TinyUmbrella välja i inställningarna att TinyUmbrella ska hämta blobsen från Cydias server för din enhet. Du kommer då spara ner lokala kopior av de blobs som finns på servern.

Om du har en A4-enhet eller lägre (dvs iPhone 4 eller äldre) så kan du alltså installera iOS 5.1.1 och njuta av untethered jailbreak, använd isåfall RedSn0w, processen är mycket enkel och tar bara några minuter. Om du har en nyare enhet så går det inte att gå bakåt, bara framåt med SHSH-blobs.
Eftersom att telefonen redan nu är jailbreakad kan vi förutsätta att han har en äldre enhet
Citera
2013-01-22, 11:15
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:

Tackar för infon, detta låter ju guld värt!
Ska genast kolla in detta när jag kommer hem från jobbet.
Citera
2013-01-22, 12:48
Medlem
Ralle_s avatar
Har även en följdfråga på detta.
Kommer min nuvareande Jailbreak försvinna när jag downgradar den eller kommer allt vara kvar bara att jag bytt iOS?

Så vitt jag vet försvinner ju inget när man uppdaterar sitt iOS, så då borde det väl även vara samma åt andra hållet?
Citera
2013-01-22, 13:20
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Eftersom att telefonen redan nu är jailbreakad kan vi förutsätta att han har en äldre enhet
Han kunde haft en 4S.
Citat:
Har även en följdfråga på detta.
Kommer min nuvareande Jailbreak försvinna när jag downgradar den eller kommer allt vara kvar bara att jag bytt iOS?

Så vitt jag vet försvinner ju inget när man uppdaterar sitt iOS, så då borde det väl även vara samma åt andra hållet?
När du installerar ett äldre iOS så kommer allt på din enhet att försvinna inklusive jailbreaken.

Därför gör du följande:

1. Koppla telefonen till iTunes, säkerhetskopiera och överför inköp
2. Återställ telefonen till 5.1.1 med RedSn0w
3. Jailbreaka med Absinthe
4. Installera AppSync från Cydia
5. Gå in i iTunes och återställ telefonen från den backup du drog i punkt 1
6. Klart. Nu är telefonen precis som den var innan du började men dock jailbreakad.

Det går inte att tjata nog om det. SPARA REGELBUNDET BLOBS. Oavsett om ni vill jailbreaka eller ej. Vem vet, kanske funkar favoritappen till bara en viss version av iOS? Kanske kommer lillebror ta över enheten i framtiden och han kanske vill jailbreaka? De som redan har jailbreak öppnar Cydia regelbundet så sparar Cydia blobsen på sin server. Är enheten inte jailbreakad använder man TinyUmbrella och sparar blobsen på säkert ställe och gärna laddar upp dom på Cydias server genom RedSn0w.

Over and out.
Senast redigerad av TommyTurbo 2013-01-22 kl. 13:24.
Citera
2013-01-22, 13:49
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
När du installerar ett äldre iOS så kommer allt på din enhet att försvinna inklusive jailbreaken.

Därför gör du följande:

1. Koppla telefonen till iTunes, säkerhetskopiera och överför inköp
2. Återställ telefonen till 5.1.1 med RedSn0w
3. Jailbreaka med Absinthe
4. Installera AppSync från Cydia
5. Gå in i iTunes och återställ telefonen från den backup du drog i punkt 1
6. Klart. Nu är telefonen precis som den var innan du började men dock jailbreakad.

Det går inte att tjata nog om det. SPARA REGELBUNDET BLOBS. Oavsett om ni vill jailbreaka eller ej. Vem vet, kanske funkar favoritappen till bara en viss version av iOS? Kanske kommer lillebror ta över enheten i framtiden och han kanske vill jailbreaka? De som redan har jailbreak öppnar Cydia regelbundet så sparar Cydia blobsen på sin server. Är enheten inte jailbreakad använder man TinyUmbrella och sparar blobsen på säkert ställe och gärna laddar upp dom på Cydias server genom RedSn0w.

Over and out.

Tack som fan, nu blir det att pilla hela kvällen när jag kommer hem!

Insåg att anledning till att jag hade SHSH Blobs sparade var nog för att jag har försökt jailbreakat telefonen en gång innan, men då blev det nått fel (allt på luren försvann, alltså sms och ringfunktion osv. Det enda som fanns var Cydia.) Resulterade i att jag fick lov att återställa den och fick även nyaste iOS för tillfället. Så antagligen har mina blobs blivit sparade den gången jag gick in på Cydia innan jag återställden den.
Citera
2013-01-22, 16:22
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Han kunde haft en 4S.

Eftersom att han satt på en jailbreakad iOS 6 så hade inte det gått. 4s går inte att jailbreaka för iOS6.
Citera
2013-01-22, 21:18
Medlem
Ralle_s avatar
Efter cirka 2 timmar har jag äntligen fått detta att funka

Allting flöt på bra, använde mig av DENNA guiden för att Downgradea den.
Tills efter jag hade restorat den med den "custom" .ISPW filen jag gjorde med hjälp av RedSn0w, då telefonen fastnade i "recovery mode".. provade först med redsn0w utan resultat, fastnade i samma loop hela tiden. Tillslut lyckades jag lösa det, konstigt nog med redsn0w, exakt samma metod jag hade försökt med i säkert 45 minuter.
Jailbreakade den med Absinth, funkade smort som fan, inga konstigheter där, gick på 5-10 minuter.

Så nu sitter jag med en iPhone 4 iOS 5.1.1 och hade inte kunnat vara gladare, förutom att det inte gick att återställa den till min säkerhetskopia, då det stog i iTunes att jag måste uppdatera iOS för att kunna göra det.. Dock är det väl inget att hänga läpp över, det går att få tillbaka allt ändå!

Tack TommyTurbo för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in