Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-14, 00:16
Medlem
Tommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmerB
Om du inte har säkerhetskopierat finns den inget att göra åt saken. Har du däremot gjort det, så är det bara att återställa igen.

Har säkerhetskopierat, så nu ska jag återställa mobilen igen? Oki testar.

Drog ur kabeln, tryckte in kabeln, och så började den återställa sig av sig själv. Hoppas det funkar
Citera
2012-01-14, 01:53
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Ja, untethered jailbreak finns till 5.0.1, som är den senaste versionen.
Om din lur är jailbreakad för stunden så sparas SHSH i Cydia, om inte luren är jailbreakad kan du inte (vad jag vet) spara din nuvarande version.
Just nu 4.3.2, vet inte vilken jailbreak-metod jag körde på ... Men går det uppdatera utan att allt försvinner? Tänker på tweaks från cydia, massor me appar från AppStore/installous.

Eller måste man återställa först å sen gör allt på nytt?
Citera
2012-01-14, 01:59
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Just nu 4.3.2, vet inte vilken jailbreak-metod jag körde på ... Men går det uppdatera utan att allt försvinner? Tänker på tweaks från cydia, massor me appar från AppStore/installous.

Eller måste man återställa först å sen gör allt på nytt?
Apparna från AppStore och Installous för du bara över till iTunes och sen för du tillbaks de sen när du uppdaterat/jailbreakat på nytt. Tweaksen från Cydia försvinner tyvärr, du får skriva upp de.
Det bästa är att du återställer innan du uppdaterar, ta bara en säkerhetskopia först.
Citera
2012-01-14, 12:39
Medlem
OneTrueSaxons avatar
När, var och hur jailbreakar jag min iPhone 4s?
Citera
2012-01-14, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
När, var och hur jailbreakar jag min iPhone 4s?
Finns inget jailbreak till iPhone 4S än, du får vänta till det kommer ut.
Citera
2012-01-14, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomten92
Samma sak för mig också!
Förr har det tagit ca 30 sek. nu kanske 40-50

så seg är inte min xD stackare ''/ funderat på ominstallera den?
Citera
2012-01-14, 15:54
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Frågor
Citat:
Ja, untethered jailbreak finns till 5.0.1, som är den senaste versionen.
Om din lur är jailbreakad för stunden så sparas SHSH i Cydia, om inte luren är jailbreakad kan du inte (vad jag vet) spara din nuvarande version.
Så klart hans iOS 4.X går att spara och återgå till. Medan han har iOS 4.X så ska han använda iFaith som sparar ner en signerad IPSW-fil som han kan använda för att återgå till den iOS 4.X han hade.
Citat:
Apparna från AppStore och Installous för du bara över till iTunes och sen för du tillbaks de sen när du uppdaterat/jailbreakat på nytt. Tweaksen från Cydia försvinner tyvärr, du får skriva upp de.
Det bästa är att du återställer innan du uppdaterar, ta bara en säkerhetskopia först.
Cydia sparar de tweaks man köper i Cydia och de går att återfå genom Cydia. För gratistweaks finns det olika gratis cydiaappar som man kan använda för att spara sina tweaks.

Jag trodde du var rätt kunnig med tanke på din signatur?
Citera
2012-01-14, 16:07
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
Så klart hans iOS 4.X går att spara och återgå till. Medan han har iOS 4.X så ska han använda iFaith som sparar ner en signerad IPSW-fil som han kan använda för att återgå till den iOS 4.X han hade.
Cydia sparar de tweaks man köper i Cydia och de går att återfå genom Cydia. För gratistweaks finns det olika gratis cydiaappar som man kan använda för att spara sina tweaks.

Jag tror jag såg någon tweak där man kan skapa ett såkallat "eget repo" som man kanske köra.. ska leta vidare, verkar drygt och ta kort/skriva ned alla tweaks. har ett antal stycken :-)

Finns det någon guide hur man sparar installous appar i itunes (säkerhetskopierar)? Hatar itunes, brukar oftast bråka. Någon som kan förklara hur jag gör?
Citera
2012-01-14, 16:17
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Jag tror jag såg någon tweak där man kan skapa ett såkallat "eget repo" som man kanske köra.. ska leta vidare, verkar drygt och ta kort/skriva ned alla tweaks. har ett antal stycken :-)
Varför ska du öppna eget repo, skaffa APTBackup istället: http://iphoneguiden.se/basta-backup-...dia-aptbackup/
Citat:
Finns det någon guide hur man sparar installous appar i itunes (säkerhetskopierar)? Hatar itunes, brukar oftast bråka. Någon som kan förklara hur jag gör?
Vill du krångla för att undvika att göra fel så kan du plugga in din enhet och sedan dra över apparna från enheten till biblioteket iTunes.
Citera
2012-01-14, 16:20
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:

Så det går alltså att spara en iOS-version fastän att man inte har jailbreakat luren? Det visste jag faktiskt inte.
Jag trodde mig ha läst något om att man kunde spara gratistweaks, men hade dålig koll på om det stämde, det gjorde det tydligen.
Allt kan jag knappast, men nu har jag blivit lite mer kunnig.
Det är ju bara användbara länkar, inget som man behöver kunna

Citat:
Vill du krångla för att undvika att göra fel så kan du plugga in din enhet och sedan dra över apparna från enheten till biblioteket iTunes.
Värt att nämna är att man måste ha AppSync installerat i iPhonen för att kunna föra över apparna från Installous till iTunes.
Citera
2012-01-14, 16:28
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Så det går alltså att spara en iOS-version fastän att man inte har jailbreakat luren? Det visste jag faktiskt inte.
iFaith kan ta backup både på SHSH-blob och skapa en signerad IPSW-fil för iOS 4.X trots att Apple slutat signera 4.X. Spelar ingen roll om luren är jb eller inte.

Sedan går det givetvis att ta backup de iOS som Apple signerar i dagsläget med hjälp av TinyUmbrella. Så slipper man förlita sig på att Cydia gör jobbet och man måste inte ha jailbreakat för att göra det. Dessutom tar TinyUmbrella backup på SHSH-blobs som Cydia valt att inte ta backup på som tex betaversioner.

Det är märkligt hur okänt iFaith ändå verkar vara trots hur värdefullt det programmet faktiskt är.
Citera
2012-01-14, 17:34
Medlem
Tänkte köpa en begagnad Iphone 3gs imorgon, men telefonen är låst till Telia. Behöver snabbt svar om jailbreak även tar bort operatörlås? Eller hjälper den mig bara ladda ner saker gratis? För flyttar utomlands och ska ha ett utländskt kontantkort.

Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in