2011-12-01, 11:47
Medlem
cerns avatar
Jag har en jailbreakad Iphone 3g version 4.1.

Jag syncade iphonen förut med itunes på en dator som jag sålde för länge sedan. Har nu en ny dator men vågar inte synca då allt kan försvinna.

Jag vill kunna göra kopia på mina appar och musik etc och föra över allt till datorn. Hur gör jag detta?
Citera
2011-12-01, 16:07
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin2161
Spammade unlock tråden med din meningslösa hemsida.. Tror inte jag behöver utveckla mer än så?
Jo det behöver du faktiskt göra din lilla värdelösa okunniga nolla.

Hemsidan är inte min men den erbjuder blixtsnabbt svar på om en modell går att jailbreaka och unlocka samt ger nerladdningslänkar till programvaran. Om du inte förstod den så visar det bara din enorma okunnighet eller att du inte förstår engelska (du kan ändra språk uppe till höger).

Hemsidan erbjuder alltså svar på just de frågor som jag citerade och besvarade med länken, dvs om deras modell går att jailbreaka eller unlocka. Jag erbjuder alltså kompetent svar på deras frågor och anger hur de själva kan kolla upp svaret och du kan alltså sluta gå off topic och bara svara på sådant du kan, dvs inget alls.
Citera
2011-12-01, 16:25
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Precis som någon annan skrev här så förstår jag inte mentaliteten som säger "måste ha 5.0.1 eftersom det är den nyaste, fan snart kommer 5.0.2 måste va först med den". Ännu roligare blir det om man är jailbreak intresserad.

Då borde man fatta att det är osäkrare att uppdatera sin telefon då eventuella jailbreak-hål brukar täppas igen av apple.
Instämmer helt och hållet. Jag letar efter en begagnad iPad...ska bara ha den till mycket enkla saker så en etta eller tvåa spelar inte så stor roll. De flesta annonsörer på Blocket skriver just "senaste systemet installerat" som om det är något bra! Det verkar vara lite marigt att hitta begagnade paddor med äldre ios.
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Anonym; vad är dina favo tweaks so far? Gissar du att du sitter på en tetherjailbreak på ip4?
SJälv har jag bitesms, anylockapp, custom NNL, folderenchaser, infinidock och killbackground samt nospotligtkeyboard samt tagit bort den där jävla newstands appen.
Jag har bland annat följande, Black Keyboard (svart tangentbord), iGotYa (stöldskydd, mailar bild på tjuven samt position), LockScreen (widgets för låsskärmen), Barrel (animeringar för sidbläddring på springboard), Adblocker (för Safari, blockerar annonser), Activator (konfigurera funktioner/händelser för olika rörelser), Battery Percentage (batterikapacitet kvar i procent), Covert (private mode på Safari), EZDecline (avböj samtal när telefonen är låst), Infinifolders (obegränsat ikoner i en folder), iPhoneDelivery (Toppen! Visar när ett SMS kommit fram till mottagaren!), No Bookmarks (tar bort irriterande skärm med bokmärken när Safari startas), Remove Background (med en rörelse stängs alla eller vissa appar ner), Signify (låter en ha CSS/HTML signaturer i mail appen), SMSHideKeyboard (gömmer tangentbordet när man bläddra bland SMSen), WeekInCal (veckonummer i kalendern), Wifi Passwords (visar sparade lösenord för wifinätverk), Winterboard (kommentar överflödig).

BiteSMS har jag läst mycket gott om...men är ändå tveksam till dessa användbarhet, kan du berätta lite mer varför den är bra?
Citera
2011-12-01, 22:11
Medlem
ducky123s avatar
Är det någon som vet hur man kan göra att sin GBC emulator att speeda upp spelet?
Mina kompisar har android och det kan ställa in att deras Roms går 2x, 4x eller 8x snabbare än normalt. Det känns så sjukt långsamt att spela på sin egen emulator när man vet att de kan göra det jag gör mycket snabbare....
De har samma utvecklare som mig och det är det som stör mig lite extra
Citera
2011-12-02, 14:32
Medlem
Har iphone 4 med ios 4.3.5 och jag tänkte om det är värt att uppdatera till ios 5.01?
Grejen är att jag har en låst mobil där jag använder ett gevey chip för att kunna låsa upp den. Som ni kanske vet så är inte gevey kompatibel med ios 5.

Det ska tydligen funka att uppdatera till ios 5 genom att man bevarar sin nuvarande baseband. Jag har absolut ingen aning om hur man gör..

Ska någon hjälpa mig ang hur man uppdaterar medans man bevarar sin baseband? Är det värt att uppdatera?
Citera
2011-12-02, 15:40
Medlem
två simpla frågor. jag har ipod 4 ios 5 med redsn0w jailbreak. om jag uppdaterar till 5.0.1 måste jag jailbrraka igen då?

och finns det nåt sätt att kolla alla apps o allt man installerat?
Citera
2011-12-02, 18:11
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im-ats
två simpla frågor. jag har ipod 4 ios 5 med redsn0w jailbreak. om jag uppdaterar till 5.0.1 måste jag jailbrraka igen då?

och finns det nåt sätt att kolla alla apps o allt man installerat?
Eftersom det inte finns något jailbreak till 5.0.1 så finns det ingen anledning för dig att uppdatera. Men om det hade funnits ett jailbreak så hade du blivit tvungen att jailbreaka på nytt.

Vad ska du kolla??
Citera
2011-12-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Eftersom det inte finns något jailbreak till 5.0.1 så finns det ingen anledning för dig att uppdatera. Men om det hade funnits ett jailbreak så hade du blivit tvungen att jailbreaka på nytt.

Vad ska du kolla??
Fel, dock finns det bara tethered.
Citera
2011-12-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93

Vad ska du kolla??
dt finnt tethred precis som 5.0. tråkigt attman måste göra om det då försvinner alla apps. ovärt då man inte har nån dator.
Citera
2011-12-02, 18:31
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Fel, dock finns det bara tethered.
Fel av mig, läste nu att det finns ett tethered jailbreak till 5.0.1
Citat:
Ursprungligen postat av im-ats
dt finnt tethred precis som 5.0. tråkigt attman måste göra om det då försvinner alla apps. ovärt då man inte har nån dator.
Dina appar försvinner inte alls. För bara över de till iTunes, så kan du sen synka tillbaks de till iPoden. Vad menar du att du inte har någon dator? Då kan du ju inte ens jailbreaka om du inte har det.
Citera
2011-12-02, 19:18
Medlem
Har ipod touch 4g med ios 5.0.1, kan man jailbreaka den med redsnow 0.9.9b7? Fattar att det är tethered jailbreak. Jailbreakade ios 4.3.5 och 5.0 med denn versionen av redsnow om det kan vara till hjälp.
Citera
2011-12-02, 19:22
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lessigas
Har ipod touch 4g med ios 5.0.1, kan man jailbreaka den med redsnow 0.9.9b7? Fattar att det är tethered jailbreak. Jailbreakade ios 4.3.5 och 5.0 med denn versionen av redsnow om det kan vara till hjälp.
Här är en guide. Du får ta och använda Redsn0w 0.9.9b8.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in