Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Precis som någon annan skrev här så förstår jag inte mentaliteten som säger "måste ha 5.0.1 eftersom det är den nyaste, fan snart kommer 5.0.2 måste va först med den". Ännu roligare blir det om man är jailbreak intresserad.
Då borde man fatta att det är osäkrare att uppdatera sin telefon då eventuella jailbreak-hål brukar täppas igen av apple.
Instämmer helt och hållet. Jag letar efter en begagnad iPad...ska bara ha den till mycket enkla saker så en etta eller tvåa spelar inte så stor roll. De flesta annonsörer på Blocket skriver just "senaste systemet installerat" som om det är något bra!

Det verkar vara lite marigt att hitta begagnade paddor med äldre ios.
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Anonym; vad är dina favo tweaks so far? Gissar du att du sitter på en tetherjailbreak på ip4?
SJälv har jag bitesms, anylockapp, custom NNL, folderenchaser, infinidock och killbackground samt nospotligtkeyboard samt tagit bort den där jävla newstands appen.
Jag har bland annat följande, Black Keyboard (svart tangentbord), iGotYa (stöldskydd, mailar bild på tjuven samt position), LockScreen (widgets för låsskärmen), Barrel (animeringar för sidbläddring på springboard), Adblocker (för Safari, blockerar annonser), Activator (konfigurera funktioner/händelser för olika rörelser), Battery Percentage (batterikapacitet kvar i procent), Covert (private mode på Safari), EZDecline (avböj samtal när telefonen är låst), Infinifolders (obegränsat ikoner i en folder), iPhoneDelivery (Toppen! Visar när ett SMS kommit fram till mottagaren!), No Bookmarks (tar bort irriterande skärm med bokmärken när Safari startas), Remove Background (med en rörelse stängs alla eller vissa appar ner), Signify (låter en ha CSS/HTML signaturer i mail appen), SMSHideKeyboard (gömmer tangentbordet när man bläddra bland SMSen), WeekInCal (veckonummer i kalendern), Wifi Passwords (visar sparade lösenord för wifinätverk), Winterboard (kommentar överflödig).
BiteSMS har jag läst mycket gott om...men är ändå tveksam till dessa användbarhet, kan du berätta lite mer varför den är bra?