2012-02-27, 22:19
Medlem
4-Gotts avatar
Hejsan, vi är ett gäng som håller i s.k. Barcrafts där vi då bokar en bar för att streama live finaler i Starcraft 2. Nu ere så att vi ska införskaffa en laptop som klarar att streama i full HD. Dock så är vi osäkra på vad för laptop det är vi behöver så jag vänder mig till Flashback.

Den här laptoppen har vi tänkt införskaffa. Kan ni ge pro's and con's, kommer det funka?

http://www.inet.se/produkt/1969352/m...eforce-gt-555m

Mvh 4-Gott
Citera
2012-02-28, 14:26
Medlem
4-Gotts avatar
Vi kan nog stänga tråden. Jag ringde Inet och blev rekommenderad denna; http://www.inet.se/produkt/1969423/asus-n53sn billigare med
Citera
2012-02-28, 15:00
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Vi kan nog stänga tråden. Jag ringde Inet och blev rekommenderad denna; http://www.inet.se/produkt/1969423/asus-n53sn billigare med

Bra skit! Älskar min N53a (inte exakt samma hårdvara men samma skärmupplösning och givetvis samma design
Citera
2012-03-01, 16:41
Medlem
Vad jag sett från youtube så verkar åtminstone tidigare modeller i N-serien lida av detta problem: http://www.youtube.com/watch?v=bOCc-K5tC-8

Vet någon om det är åtgärdat med nya modeller ?
Hur upplever ni (Sikkan inkluderat) skärmen ? bra för att vara TN, eller lika kasst som övriga ?
Citera
2012-03-01, 20:04
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etrslp
Vad jag sett från youtube så verkar åtminstone tidigare modeller i N-serien lida av detta problem: http://www.youtube.com/watch?v=bOCc-K5tC-8

Vet någon om det är åtgärdat med nya modeller ?
Hur upplever ni (Sikkan inkluderat) skärmen ? bra för att vara TN, eller lika kasst som övriga ?

Jodå, nog flexar det allt, men jag märker aldrig av det när jag skriver på det.. mer ett "kosmetiskt" fel som jag faktiskt kan acceptera om jag ser till hur nöjd jag är i övrigt med prestanda, ljudnivå, design och stabilitet.

Skärmen gör sitt jobb.. LEDen är ljusstarkare än min flickväns acer och upplösningen är mumma! (1920x1080)
Citera
2012-03-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Jodå, nog flexar det allt, men jag märker aldrig av det när jag skriver på det.. mer ett "kosmetiskt" fel som jag faktiskt kan acceptera om jag ser till hur nöjd jag är i övrigt med prestanda, ljudnivå, design och stabilitet.

Skärmen gör sitt jobb.. LEDen är ljusstarkare än min flickväns acer och upplösningen är mumma! (1920x1080)

Tack för svaret. Men hur är det betraktningvinkel (färgskiftningar inkluderat) ?

mvh
Citera
2012-03-03, 14:17
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Tack för svaret. Men hur är det betraktningvinkel (färgskiftningar inkluderat) ?

mvh

Typ lika illa som alla bärbara jag haft när man tittar på film från sidan då det svarta blir inverterat. Gjorde ett enkelt test nu och från sidan syns ändå text och webbsidor bra, så det är väl 160 graders betraktningsvinkel typ.
Citera
2012-03-03, 15:37
Medlem
Citat:
Typ lika illa som alla bärbara jag haft när man tittar på film från sidan då det svarta blir inverterat. Gjorde ett enkelt test nu och från sidan syns ändå text och webbsidor bra, så det är väl 160 graders betraktningsvinkel typ.

Misstänke det. Får väl vänta på modeller med IPS helt enkelt. Tack för svaret.
Citera
2012-03-03, 15:41
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Misstänke det. Får väl vänta på modeller med IPS helt enkelt. Tack för svaret.

Lugnt.. men med tanke på vad datorn ska klara av, går det inte att koppla till en separat monitor med bättre förutsättingar då?

Eller är tanken att alla ska sitta runt en liten 15,6" skärm och titta på? Jag är oinsatt i ämnet så jag frågar bara
Citera
2012-03-03, 16:18
Medlem
Citat:
Lugnt.. men med tanke på vad datorn ska klara av, går det inte att koppla till en separat monitor med bättre förutsättingar då?

Eller är tanken att alla ska sitta runt en liten 15,6" skärm och titta på? Jag är oinsatt i ämnet så jag frågar bara

Tanken är jag själv ska sitta och ligga framför den
Men då jag kommer ligga i sängen en hel del så kommer jag konstant omplacera och vända på mig och då orkar jag inte göra samma med laptopen.
Nån TV har jag inte då jag inte kollar på TV. Nån Platt skärm har jag inte heller (kör på CRT sen 5 år ungefär och som jag hoppats byta ut iom köp av laptop i ungefär 2-3 år men alla TN skärmar ha hittils skrämt).

Men, får jag inte nys om en helt okej IPS laptop inom de närmaste 2-3 månader då ger jag upp och väljer en med TN panel.
Citera
2012-03-03, 18:32
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Tanken är jag själv ska sitta och ligga framför den
Men då jag kommer ligga i sängen en hel del så kommer jag konstant omplacera och vända på mig och då orkar jag inte göra samma med laptopen.
Nån TV har jag inte då jag inte kollar på TV. Nån Platt skärm har jag inte heller (kör på CRT sen 5 år ungefär och som jag hoppats byta ut iom köp av laptop i ungefär 2-3 år men alla TN skärmar ha hittils skrämt).

Men, får jag inte nys om en helt okej IPS laptop inom de närmaste 2-3 månader då ger jag upp och väljer en med TN panel.

Jag förstår problematiken.. lycka till iaf med datorletandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in